Nem fogod elhinni, hogy mit javasolt a pilótáknak a NASCAR a fejsérülések elkerülése érdekében…
Régen látott botrány zajlik jelenleg a NASCAR-ban, köszönhetően az életveszélyes autók miatt.
A Cup Seriesben idén debütált Next Genről már az éles bevetése előtt sejteni lehetett, hogy hadilábon áll a biztonsággal. Olyannyira, hogy a törésteszt során a bábun elhelyezett szenzorok halálos mértékű sérüléseket jeleztek.
Akkor még ezt konteónak minősítették, mára viszont kiderült, hogy nagyon is volt igazságtartalmuk a pletykáknak.
A rendkívül merev kasztni miatt az ütközések energiájának javarésze a pilótára összpontosul, a legveszélyesebb területnek pedig a hátulról érkező csattanások számítanak.
Ilyen balesetek miatt került partvonalra Kurt Busch, majd Alex Bowman is.
A pilótáknak pedig elegük lett.
Kevin Harvick kijelentette, hogy a NASCAR-t nem érdekli a versenyzők testi épsége, Chase Elliott szerint a sportág visszafelé fejlődik, míg Bowman főnöke, Rick Hendrick leszögezte, a biztonságon nem szabad spórolni.
A szintén az HMS-t szolgáló Kyle Larson egy belső információt is megosztott, miszerint eddig azért nem beszéltek a problémáról, mert a NASCAR saját narratíváját volt csak szabad ismételgetniük.
Mostanra viszont betelt a pohár. Olyannyira, hogy a hírek szerint még a múlt vasárnapi, talladegai forduló bojkottálásának lehetőségéről is szárnyra keltek pletykák. Végül a mezőny teljes létszámban megjelent a pályán, egy meglepően nyugodt versenyt prezentálva.
A naptár egyik legveszélyesebb helyszínének számító superspeedwayre kiírt futam előtt a pilóták mindannyian attól féltek, hogy egy baleset után ők is Busch és Bowman sorsára juthatnak, vagy még rosszabb.
A The Athletic információi szerint a NASCAR ekkor előállt egy javaslattal.
A szervezet illetékesei nem mást tanácsoltak a versenyzőknek, minthogy az ütközések küszöbén préseljék a fejüket erőteljesen a fejtámaszba, ezzel megakadályozva a visszacsapódást, így csökkentve az agyrázkódás kockázatát.
A pilóták viszont kínjukban már csak nevetni tudtak ezen, mondván kivitelezhetetlen egy 300 km/h feletti incidens esetén.
„Hülyeség” – szögezte le Larson.
„Amikor közölték ezt velünk én még vissza is kérdeztem, mert azt hittem rosszul hallok. Az autónak magának kellene elnyelnie az energiát, a fejtámaszunknak pedig elég puhának lenni ahhoz, hogy megvédjen bennünket.”
Chase Briscoe szerint a baleseteket megelőző ezredmásodpercekben az embernek egyszerűen nincs ideje arra, hogy tudatosan cselekedjen, így az ösztönök veszik át a főszerepet. Márpedig az alapvető reakció ilyenkor pontosan az ellentéte a NASCAR javaslatának.
Ezzel William Byron is egyetértett.
„[Becsapódások előtt] próbálsz összekuporodni, a fejedet a mellkasod irányába hajtva, mert ez az a pozíció, amiről ösztönösen azt hiszed, hogy megvéd minden körülötted lévő veszélytől.”
Briscoe pedig egyenesen úgy fogalmazott, hogy legalább olyan lehetetlen ezt elkerülni, mint az arcod felé érkező ütés esetén való hátrahőkölést.
A NASCAR mindenesetre a hatalmas nyomásnak is köszönhetően ezen a héten tesztel egy új, hátsó bumperrel kapcsolatos, ámde pontosan nem részletezett megoldást.
Az viszont ennek sikere esetén sem várható, hogy a hátralévő öt futamon már alkalmazni fogják.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>A NASCAR arra kötelezte a versenyzőket, hogy hallgassák el az autó körüli biztonsági problémákat
>>>>>Hendrick: Nem számít a pénz, ha a versenyzők biztonságáról van szó
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough