Kibővülhet a McLaren és valóban érkezhet Palou, aki heteken belül akár az idei F1-es gépbe is beülhet
Bő két hónapon át tartó huzavona után, szeptember közepén került pont Alex Palou szerződésbotrányának végére.
Ennek értelmében jelenlegi munkaadója, a Chip Ganassi Racing érvényesíti az opciós jogát, így a spanyol még a következő szezont is a 10-es Dallara-Hondában fogja teljesíteni.
A CGR ugyanakkor belement abba, hogy Palou más bajnokságokban is tesztelhessen, ha annak nincs hatása az IndyCar-programjára.
Ennek révén két héttel ezelőtt már pályára is vihette a McLaren tavalyi F1-es gépét Barcelonában.
Palou és a wokingiak viszont továbbra is úgy tervezik, hogy a lehető legszorosabbra fűzik kapcsolatukat.
A 2021-es IndyCar-bajnokot a vitás szerződés megkötésekor már eleve az Arrow McLaren SP-be szánták.
Ganassi felajánlotta Zak Brownék számára, hogy kivásárolhatják a szerződésből Palou-t, amiért cserébe 20 millió dollárt kértek. Ezt később levitték 10 millióra, a McLaren viszont nem volt hajlandó ennyit sem fizetni, így Palou-nak végül nem maradt más választása, mint lenyelni a békát és végigvezeti a CGR opciós idényét.
Ennek hála Felix Rosenqvist 2023-ban is megtarthatta az ülését a csapatnál.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy Palou kiesett az IndyCar-programból, pusztán csak egyelőre jegelve van.
A RACER információi szerint a Ganassiékkal való kontraktus kitöltését követően, 2024-ben már valóban csatlakozhat a gárdához.
Az AMSP jelentős átalakuláson megy át, beleértve vezetőségi cseréket, jövőre pedig már három Dallara-Chevyt fognak indítani Pato O’Warddal, Rosenqvisttel, valamint az újonnan érkező Alexander Rossival a volán mögött.
Emellett komolyan tervben van egy extra gép indítása is az Indy 500-ra Kyle Busch számára.
Ha pedig minden tökéletesen alakul, akkor terveik szerint 2024-ben már full idényre nevezhetik a negyedik autót. Ebből adódóan Palou érkezése nem lenne hatással a jelenlegi felállásra sem.
Ez viszont még a jövő zenéje.
A spanyol ugyanakkor sajtóinformációk szerint már idén újabb lehetőséget kap a McLarentől, méghozzá a Forma-1-ben.
A szezonból már csak öt futamhétvége van hátra, a csapat pedig még mindig nem vetett be két újoncot pénteki edzésen, ami a szabályok szerint kötelező.
A potenciális jelöltek között ott szerepel még az AMSP-t 2020 óta szolgáló mexikói O’Ward is, aki hazája nagydíjának gyakorlásán hajthat pályára.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough