Elliott: Nincs mentség arra, hogy a NASCAR visszafelé fejlődik a biztonság terén

Elliott: Nincs mentség arra, hogy a NASCAR visszafelé fejlődik a biztonság terén
credit: credit: Logan Riely/Getty/NASCAR Media



Kurt Busch és Alex Bowman személyében immár két versenyző kényszerült betegszabadságra agyrázkódásszerű tünetek miatt a NASCAR Cup Series mezőnyéből.

Mindketten viszonylag kis erejű balesetet szenvedtek, de szerencsétlenségükre pontosan az autójuk hátuljával kapták el a falat.

Az idén debütált Next Genek kasztnija eleve jóval merevebb a korábbi generációs modellehez képest, a leggyengébb résznek pedig pont a hátsó számít.

Ez a terület eleve rövidebb a tavalyi szezon végén nyugdíjazott Gen 6-énél, a kevés gyűrődési zóna miatt pedig az ütközésekkor felszabaduló energia túlnyomó része a versenyzőre összpontosul.

Ennek okán a pilóták soha nem tapasztalt fájdalmakat kényszerülnek átélni a volán mögött.

A NASCAR tájékoztatása szerint jövő héten fognak tesztelni egy új hátsó bumpert, idén viszont már semmiféle változtatást nem fognak életbe léptetni.

Denny Hamlin szerint viszont az autó komplett újratervezésére lenne szükség, míg Kyle Larson kijelentette, a közismerten rendkívül veszélyes sprint carban is nagyobb biztonságban érzi magát, mint a Next Genben.



Chase Elliott szerint pedig az autó egyenesen visszalépés a sport számára.

“Egy olyan verseny után, mint Texas, amelyen valaki [Bowman] meg is sérült megérkeztünk ide, ahol minden valószínűség szerint mindannyian ütközni fogunk valamivel és nem enyhén” – nyilatkozta a 2020-as bajnok a talladegai versenyhétvége sajtótájékoztatóján.

“Mit kéne tennünk? Ide se jönni? Nem versenyezni? Nem hiszem, hogy ez kivitelezhető… A rizikó mindig is a velejárója volt annak, amt csinálunk, ezzel mindannyian tisztában vagyunk. Engem az frusztrál, hogy ebbe a dobozba kell beülnünk és gyűlölöm! Csalódást keltő, hogy évek álltak rendelkezésre arra, hogy megfelelő munkát végezzenek, mielőtt még élesben pályára küldik az autót. Nem ez történt. Most pedig odáig jutottunk, hogy menet közben kell kijavítani.”

Elliottot különösen közelről érinti Bowman sérülése, lévén mindketten a Hendrick Motorsports-nak vezetnek.

“Az övéhez hasonló, hátulról jövő ütések eredményeznek sérüléseket. Nem vagyunk immunisak rá, lehet, hogy én leszek a következő, vagy valamelyik másik csapattársam. Utálom azt látni, hogy visszafelé fejlődünk, de attól tartok, tényleg ez a helyzet. A fenébe is, rengeteg idejük volt az autó tesztelésére és mindent megtegyenek annak érdekében, hogy ne történjenek meg azok a dolgok, amik most. [A pandémia] miatt még egy teljes évet halasztották is a Next Gen debütálását, tehát extra időt kaptak a további munkára, mégis itt tartunk. Nincs mentség arra, hogy visszafelé megyünk, különösen a biztonság terén.”



KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Ware balesetének adatai láttán “el akarta hányni magát” a veterán csapatfőnök

>>>>>Bowman 12 éve majdnem belehalt egy balesetbe, mégis a múlt heti falazását tartja élete legfájdalmasabb ütközésének



>>>>>Van megoldás arra, hogy ne legyenek életveszélyesek az autók – De ki fogja kifizetni?

>>>>>Hamlin: Kiábrándító, hogy a NASCAR nem vállalja a felelősséget a versenyzők sérüléseiért

>>>>>Harvick: A NASCAR számára másodrangú a versenyzők biztonsága

>>>>>A rajongók már magukon hirdethetik az “ócska sz*r” Next Gent

>>>>>Az új autóval egy 15 G-s baleset olyan, mint a régivel az 50 G-s







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy