NASCAR: Ware balesetének adatai láttán „el akarta hányni magát” a veterán csapatfőnök
Több baleset is borzolta a kedélyeket a NASCAR Cup múlt vasárnapi, texasi káoszfutamán.
A legrosszabbul viszont Alex Bowman és Cody Ware járt, akik nem úszták meg sérülés nélkül.
Előbbi hendrickes playoff-pilótánál négy nappal később állapítottak meg agyrázkódásszerű tüneteket, aminek következtében ki is kell hagynia a soron következő, talladegai fordulót.
A Rick Ware Racingnek vezető kollégája lábtörést és ínszalag-sérüléseket szenvedett, de ennek ellenére indulhat a most vasárnapi versenyen.
A 26 éves észak-karolinai kettős falazása – először a pálya külső, majd onnan visszapattanva a pitlane belső oldalát is eltalálta – nagyságrendekkel erőteljesebb volt Bowmanéhez viszonyítva, ő maga viszont úgy nyilatkozott, teljes mértékben elégedett azzal, ahogyan az autó biztonsági felszerelései működtek.
Az idén debütált Next Gent rengeteg kritika éri a benne tapasztalt technikai problémák, valamint a rendkívül merev kasztni miatt, amelynek révén az ütközések során felszabaduló energiát nem nyeli el megfelelően, így annak túlnyomó része magára a versenyzőre irányul.
Ebből adódóan a mezőny szinte összes tagja sosem tapasztalt fájdalmakra panaszkodik, különösképpen az autó hátulját ért kontaktok után.
A júliusi, poconói kvalifikáción csattant Kurt Busch a mai napig nem tudott visszatérni a volán mögé fejsérülése miatt, most pedig Bowman lépett bele ugyanebbe a cipőbe.
A helyzet kapcsán a legélesebb kritikákat Denny Hamlin és Kevin Harvick fogalmazta meg, mondván a NASCAR számára másodlagos a pilóták testi épsége.
Utóbbi veterán Bowman sérülésének apropóján egyenesen elfogadhatatlannak minősítette, hogy idáig fajultak a dolgok.
Nem fogta magát vissza az egykori NASCAR-versenyző, egyben Harvick 4-es Fordjának crew chiefje, Rodney Childers sem.
„Kiábrándító” – nyilatkozta a SiriusXM NASCAR Radiónak a szakember, aki csapatfőnökként kereken 600. futamára készülhet Talladegán.
„Az, amin Kurt megy keresztül, most pedig Alex… Láttam azokat a baleseteket, amiket az utóbbi időben a pilóták elszenvedtek és ezek nagyon rosszak voltak. Az 51-es [Ware által vezetett] autó texasi adatainak láttán pedig egyenesen el akartam hányni magam.”
Childers nem ment bele a pontos részletekbe, azt viszont már a tesztidőszak óta tudni lehet, hogy a legkisebb ütközések után is olyan értékeket mértek a versenygépekben elhelyezett szenzorok, mint amilyeneket a korábbi modellekkel csak a superspeedwayekre jellemző, óriási erejű becsapódások esetén.
A Next Gen botrányról az alábbi cikkekben lehet bővebben olvasni:
>>>>>Van megoldás arra, hogy ne legyenek életveszélyesek az autók – De ki fogja kifizetni?
>>>>>Hamlin: Kiábrándító, hogy a NASCAR nem vállalja a felelősséget a versenyzők sérüléseiért
>>>>>Harvick: A NASCAR számára másodrangú a versenyzők biztonsága
>>>>>A rajongók már magukon hirdethetik az “ócska sz*r” Next Gent
>>>>>Extrém fájdalmakkal küzd Harvick a texasi balesete óta
>>>>>Az új autóval egy 15 G-s baleset olyan, mint a régivel az 50 G-s
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough