NASCAR: Súlyosabb Cody Ware sérülése, mint előzőleg hitték, de ennek ellenére versenyezni fog
A korábbi hírekkel ellentétben komolyabb következményei lettek Cody Ware múlt vasárnapi balesetének.
A Rick Ware Racing versenyzője a NASCAR Cup texasi futamán csapódott a pálya külső falának, majd onnan visszapattant a pit oldalára. Ezt követően azonnal a pálya kórházába vitték, az itt elvégzett képalkotó vizsgálatok pedig ínszalagsérülést és zúzódásokat tártak fel a jobb bokáján, valamint lábfején.
A 26 éves észak-karolinai csütörtökön megkapta a NASCAR orvosainak engedélyét arra, hogy autóba üljön a hétvégi, talladegai fordulón.
Egy nappal később Ware mankók kíséretében, lábszárrögzítőt viselve jelent meg az alabamai pályán, ahol elárulta, hogy mégsem úszta meg törés nélkül.
„Kiderült, hogy impaktált törésem van [amikor két csont a túl erőhatás következtében egymásba nyomódik – a szerk.], amit az első röntgen még nem mutatott ki” – nyilatkozta a pilóta a médiának Talladegán.
„Friss sérülések esetén ez megesik. Emellett elszakadt néhány ínszalag és lágyszöveti kár is keletkezett, alapvetően a bokám túlnyomó része komolyan sérült. Ugyanakkor nagyon elégedett vagyok a mindenkivel a NASCAR orvosi stábjából, fantasztikusan gondoskodtak rólam. Hétfő óta minden nap pár órát rehabilitációval töltöttem és ennek köszönhetően már eléggé mobilissá vált a lábam. Annyira még nem, hogy stabilan sétáljak, de az autóban nem számítok jelentősebb problémákra. A felépülésem a törés miatt hosszabb lesz, mint amire korábban számítottunk, de örülök annak, hogy itt lehetek és egy ilyen erőteljes baleset után egy héttel máris versenyezhetek.”
Ware kijelentette továbbá, hogy nincsenek fájdalmai, a csapat pedig nem készül helyettesítő pilótával.
A Texasban szintén balesetezett Alex Bowman azonban már nem volt ilyen szerencsés.
A Hendrick Motorsports playoffban szereplő versenyzőjénél agyrázkódást diagnosztizáltak, aminek következtében ki kell hagynia a futamot. Helyét a 48-as Chevyben a gárda tartalékosa, Noah Gragson veszi át.
Bowman ezzel a mezőny második olyan tagja lett, aki fejsérülés miatt kényszerült partvonalra.
A korábban szintén a rájátszásba jutott Kurt Busch (23XI Racing) már július óta nem tud volán mögé ülni.
Ezen esetek kapcsán minden eddiginél nagyobb fokozatra kapcsolt az idén debütált Next Gen autóval kapcsolatos biztonsági aggályok.
Ware azonban a saját balesete kapcsán leszögezte, teljes mértékben elégedett azzal, ahogyan az autó biztonsági felszerelései őt megvédték.
Ezzel párhuzamosan pedig alig várja a YellaWood 500 rajtját, ami a szezon utolsó superspeedway-futama is lesz.
Lelkesedése nem meglepő, lévén egy hónappal ezelőtt Daytonán Cup-pályafutása eddigi legjobb eredményét hozta, miután a hatodikként látta meg a kockás zászlót.
„Annyira izgatott vagyok Talladega miatt, mintha nem is lennék sérült, pláne karrierem első top 10-es helye után. Meg akarom ismételni ezen a hétvégén!”
Cody Ware is on crutches and in a boot in the garage area. Foot/ankle injury after last week’s hard hit at Texas. pic.twitter.com/iPehSpQp5y
— Steven Taranto (@STaranto92) September 30, 2022
A Next Gen botrányról az alábbi cikkekben lehet bővebben olvasni:
>>>>>Hamlin: Kiábrándító, hogy a NASCAR nem vállalja a felelősséget a versenyzők sérüléseiért
>>>>>Harvick: A NASCAR számára másodrangú a versenyzők biztonsága
>>>>>A rajongók már magukon hirdethetik az “ócska sz*r” Next Gent
>>>>>Extrém fájdalmakkal küzd Harvick a texasi balesete óta
>>>>>Az új autóval egy 15 G-s baleset olyan, mint a régivel az 50 G-s
>>>>>Hamlin szerint semmi nem utal arra, hogy a NASCAR valóban javítani akar az autó biztonságán
>>>>>“Kib*szott vicc, amit vezetünk” – A versenyzők kezdenek besokallni a veszélyes Next Gentől
>>>>>Bell szerint már a pilóták feje nyeli el az ütközések energiáját
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough