NASCAR: Bowman 12 éve majdnem belehalt egy balesetbe, mégis a múlt heti falazását tartja élete legfájdalmasabb ütközésének
Hónapok óta másról sem szólnak a NASCAR-hírek, mint a Cup Seriesben idén debütált új autó körüli biztonsági aggályok.
A Next Gent már a tesztidőszakban baljós pletykák lengték körül.
Számos, a bajnokságban közvetlenül érintett mérnök és csapattag számolt be arról, hogy a gép életveszélyes, a törésteszt során pedig a bábun elhelyezett szenzorok konkrétan halálos értékeket mutattak.
Mára kiderült, hogy a szervezeten belül tökéletesen tisztában voltak azzal, hogy az autóval komoly bajok vannak, üzleti érdekek által vezérelve azonban idén mégis hadrendbe állították.
Eleinte a spekulációkat a NASCAR igyekezett konteónak minősíteni, az idő viszont mégis az „alufóliasisakosokat” igazolta.
Technikai problémákkal, ijesztő tűzesetek sorozatával kellett szembesülniük a mezőny tagjainak.
A legnagyobb gondot viszont az ütközések képezik, amelyek hatványozottan erősebbnek hatnak a korábbi generációs autóhoz viszonyítva.
Ennek fő oka a hatodik generációs modellnél jóval kevesebb gyűrődési zóna jelenléte, aminek következtében a felszabaduló energia többségét a volán mögött ülő ember teste nyeli el.
Különösen veszélyesek a hátulról jövő ütések, hiszen a Next Gen ezen része rövidebb is a Gen 6-énél.
Pontosan ezen a területen csattant júliusban, Poconón Kurt Busch, aminek eredményeként olyan súlyos agyrázkódást szenvedett, hogy máig nem lehet tudni mikor térhet vissza.
Hasonló cipőben találta magát szeptember végén, Texasban Alex Bowman is.
A Hendrick Motorsports versenyzője 23XI Racing-es kollégájához hasonlóan az autója hátuljával kapta el a falat, a becsapódás ereje pedig elenyészőnek tűnt.
Ennek ellenére a 29 éves arizonai már az ütközés után arra panaszkodott, hogy nem tudja, képes lesz-e folytatni a futamot.
A csapat egy extra kiállás után visszaküldte a pályára a 48-as Chevyt, amivel végül 5 kör hátrányban ugyan, de célba ért.
Négy nappal később azonban bejelentették, hogy agyrázkódás miatt kihagyni kényszerül a következő, talladegai fordulót.
Alex Bowman in the wall!#NASCARPlayoffs // @USA_Network pic.twitter.com/7YPuKHtxBc
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) September 25, 2022
„Nem értem, hogy van ez a cucc még mindig mozgásban” – értetlenkedett Bowman még verseny közben a csapatrádión, majd hozzátetette:
„Ez volt életem eddigi legkeményebb ütközése.”
Ez a megállapítása pedig rendkívül sokatmondó annak fényében, hogy tizenkét évvel ezelőtt kis híján belehalt egy versenybalesetbe.
Az akkor 17 éves versenyző a Las Vegas Motor Speedway dirtjén rendezett USAC midget-futam során bukott, amit követően életveszélyes állapotban szállították kórházba.
Többek között eltört a kulcscsontja és az összes bordája a jobb oldalán, összeomlott mindkét tüdeje és súlyos agyrázkódást is szevedett.
Mindennek következtében hét napot töltött az intenzív osztályon és hónapokba telt, mire ismét volán mögé tudott ülni.
Ilyen előzmény után mindent elárul, hogy karrierje eddigi legrosszabbjaként jellemezte a ránézésre kicsi texasi balesetét, ami után még be is tudta fejezni a futamot.
A NASCAR állítja, keményen dolgoznak azon, hogy javítsák a Next Gen biztonságát, konkrétumokról viszont továbbra sincs információ.
A szervezet ugyanakkor már nyáron leszögezte, hogy folyamatosan kapcsolatban vannak a csapatokkal és versenyzőkkel a probléma megoldása kapcsán, ezt viszont maguk a legfőbb érintettek csípőből cáfolják.
“Még nem zajlottak párbeszédek arról, mit kellene tenni” – nyilatkozta Hamlin szeptember elején, Darlingtonon.
„Szerintem ha jövőre bármiféle változást végre akarnának hajtani, akkor azt már most elkezdték volna. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, mert nem tájékoztattak bennünket a témában.”
Kevin Harvick pedig – aki a Next Gen botrány szószólója lett – egyenesen azzal vádolta meg a NASCAR-t, hogy nem érdekli őket a versenyzők testi épsége.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Harvick: A NASCAR számára másodrangú a versenyzők biztonsága
>>>>>A rajongók már magukon hirdethetik az “ócska sz*r” Next Gent
>>>>>Extrém fájdalmakkal küzd Harvick a texasi balesete óta
>>>>>Az új autóval egy 15 G-s baleset olyan, mint a régivel az 50 G-s
>>>>>Hamlin szerint semmi nem utal arra, hogy a NASCAR valóban javítani akar az autó biztonságán
>>>>>“Kib*szott vicc, amit vezetünk” – A versenyzők kezdenek besokallni a veszélyes Next Gentől
>>>>>Bell szerint már a pilóták feje nyeli el az ütközések energiáját
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough