Hamlin: Kiábrándító, hogy a NASCAR nem vállalja a felelősséget a versenyzők sérüléseiért
Megvan a Next Gen második „áldozata” Alex Bowman személyében.
A Hendrick Motorsports versenyzője a múlt vasárnapi, texasi Autotrader EchoPark Automotive 500-on falazott.
Ennek ellenére be tudta fejezni a futamot, az incidenst viszont már a csapatrádión élete legkeményebb ütközéseként jellemzett.
Több, mint figyelemfelkeltő volt ezt egy olyan pilóta szájából hallani, aki tizenkét évvel korábban annyira súlyos sérüléseket szenvedett egy midget-viadal során, hogy hét napig feküdt az intenzív osztályon.
Mostanra az is hivatalosnak tekinthető, hogy Bowman nem úszta meg sértetlenül a látszólag ártalmatlan balesetet sem és agyrázkódás miatt kénytelen kihagyni a soron következő, talladegai fordulót.
Ezzel csatlakozik Kurt Buschhoz, aki még júliusban, Poconón csapta oda a 23XI Racing 45-ös Toyotáját, aminek szintén agyrázkódás lett az eredménye. Méghozzá olyan komoly, hogy máig nem tudni, mikor térhet vissza a volán mögé.
Az idén debütált autó körül már kezdettől forr a levegő, mivel rendkívül veszélyes.
Ezt a mezőny tagjai a saját bőrükön tapasztalhatták meg technikai hibák, véletlenszerű tűzesetek és a korábbi generációs modellhez képest nagyságrendekkel fájdalmasabb ütközések képében.
A kevés gyűrődési zóna révén a gép nem nyeli el a felszabaduló energiát, ami a leghangsúlyosabban a hátsó részen érzdőik, ami eleve kisebb, mint a Gen 6 esetében volt.
Pontosan itt érte ütés Busch és Harvick gépét is.
Az életveszélyes körülmények miatt már számos pilóta felemelte a hangját, köztük is a szószólónak Denny Hamlin és Kevin Harvick számít.
Ők most, Bowman sérülése kapcsán sem fogták vissza magukat.
„Kiábrándító, hogy a felügyelő testület [a NASCAR] nem hajlandó elismerni, vagy vállalni a felelősséget a versenyzők sérüléseiért” – írta Twitteren Hamlin.
„Ez pontosan ugyanaz, amit ők maguk mondtak. Mi viszont jobban tudjuk. Helytelen, hogy a versenyzőket továbbra is kihasználja a rendszer.”
Ugyanezen a véleményen van Harvick is.
„Teljesen elfogadhatatlan, hogy az illetékesek engedték idáig fajulni a dolgokat. Úgy emlékszem, mintha tegnap történt volna, amikor Denny Hamlin az új autó prezentációja során azzal érvelt, hogy a kasztni túlságosan merev. Az adatok viszont nem értettek ezzel egyet. Itt az idő hallgatni a versenyzőkre, akik ezekben az autókban szenvednek balesetet!”
Mondandója adatokra vonatkozó része arra utalt, hogy a NASCAR többször is úgy védekezett, a balesetek során gyűjtött számok és információk terén semmiféle eltérést nem tapasztalnak a korábbi modellhez viszonyítva.
A Next Gen botrányról az alábbi cikkekben lehet bővebben olvasni:
>>>>>Harvick: A NASCAR számára másodrangú a versenyzők biztonsága
>>>>>A rajongók már magukon hirdethetik az “ócska sz*r” Next Gent
>>>>>Extrém fájdalmakkal küzd Harvick a texasi balesete óta
>>>>>Az új autóval egy 15 G-s baleset olyan, mint a régivel az 50 G-s
>>>>>Hamlin szerint semmi nem utal arra, hogy a NASCAR valóban javítani akar az autó biztonságán
>>>>>“Kib*szott vicc, amit vezetünk” – A versenyzők kezdenek besokallni a veszélyes Next Gentől
>>>>>Bell szerint már a pilóták feje nyeli el az ütközések energiáját
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough