NASCAR: Súlyos büntetést kapott Byron, Gibbs nyilvánosan bocsánatot kért
Ahogyan arra számítani lehetett, nem úszta meg büntetés nélkül texasi manőverét William Byron.
A Hendrick Motorsports pilótája a múlt vasárnapi NASCAR Cup-futam egyik sárga zászlós szakasza során forgatta ki a pályáról Denny Hamlint, aki korábban egy csata hevében kis híján felmatricázta a falra.
A bosszú révén a Joe Gibbs Racing veteránja a második helyről a tizenhatodikra esett vissza, a versenyirányítás pedig az égvilágon semmivel sem büntette Byront, noha ő maga vallotta be, hogy direkt ment neki ellenfelének, bár állítása szerint leterelni a fűre már nem akarta.
A NASCAR később azt a magyarázatot adta, hogy nem vették észre az esetet, mivel a pace car fázist előidézett Martin Truex Jr. balesetével voltak elfoglalva.
A restartot követően pedig már azért nem foglalkoztak vele, mert ismét magára az élőben zajló versenyre koncentráltak.
Ez feldühítette Hamlint, aki “kibaszott viccként” jellemezte a szervezet kifogását, mondván ők maguk azonnal tájékoztatták a belső kommunikációs csatornán keresztül a bírákat. Sőt, a pályán lévő kivetítőn is visszajátszották az esetet még bőven a sárga alatt.
Két nappal később végül megszületett a döntés és utólagosan súlyos szankciót szabtak ki Byronra.
Az észak-karolinai versenyző, valamint az általa vezetett 24-es Chevrolet mellől egyaránt levontak 25-25 pontot, megfejelve 50.000 dolláros pénzbírsággal.
Ezen lépés csak még több kritikát zúdított a NASCAR-ra, mondván ha beavatkoztak volna még a futam során, akkor a következmények minden valószínűség szerint Byront sem érintették volna ennyire súlyosan.
A versenyzésért felelős alelnök, Scott Miller ugyanis a leintés után elismerte, menet közben történtő reagálás esetén két opció lett volna terítéken: a., Hamlinnek visszaadják a második helyét, vagy b., Byront hátrasorolják a mezőny végére. Még utóbbi esetben is lett volna elég ideje arra, hogy feljöjjön és jóval kevesebb pontot bukjon.
Ez viszont nem történt meg, így a kései szankció miatt a 24 éves versenyző a rájátszás harmadik pozíciójából a már kieső zónának számító kilencedik helyre esett vissza, nyolc egységgel a továbbjutást jelentő vonal alá.
A NASCAR nem nem csak Byront büntette meg utólag, hanem Ty Gibbst is.
A második szakaszban történt egyik kiállás után a Petty GMS Motorsportsot szolgáló Ty Dillon hibát vétett és enyhén ütközött a tinédzser pilóta által vezetett 23-as Toyotával.
Az ironikus módon pont a Hamlin által (társ)tulajdonolt 23XI Racinget szolgáló Gibbs ezután bosszúból direkt nekiment ellenfelének mit sem törődve azzal, hogy a közvetlen közelben tartózkodtak az RFK Racing csapattagjai, valamint a NASCAR néhány tisztviselője is.
Akárcsak Byron esetében, a versenyirányítás ezt sem reagálta le a futam alatt.
Most viszont ő is „megkapta a magáét”.
HMS-es kollégájához hasonlóan 25 egységtől megfosztották az autóját, a pénzbüntetés viszont az ő esetében már 75.000 dollárra rúgott.
A pontok elkobzása a 23-as gép esetében nem túl nagy érvágás, hiszen nincsen bent a rájátszásban.
Gibbs a szankció bejelentése után nyilvánosan elnézést kért.
„Bocsánatot szeretnék kérni azért, ami a vasárnapi verseny során a pit roadon történt. Jobban figyelembe kell vennem a helyzetet és a körülöttem lévőket. Hálás vagyok, hogy senki nem sérült meg, tanulni fogok belőle.”
UPDATE: A Hendrick Motorsports hivatalosan bejelentette, hogy élni kívánnak fellebbezési jogukkal.
UPDATE2: A helyzet fokozódik >>>>>Kiderült, hogy Gibbs nem csak Dillont “büntette” Texasban, de a versenyirányítás erről is lemaradt
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough