NASCAR: Jobban van Kurt Busch, de még mindig látás- és egyensúlyproblémákkal küzd

NASCAR: Jobban van Kurt Busch, de még mindig látás- és egyensúlyproblémákkal küzd
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media



Lassan, de javul Kurt Busch állapota, azt azonban továbbra sem lehet tudni, hogy mikor térhet vissza a volán mögé.

A 23XI Racing versenyzőjénél a NASCAR Cup júliusi, poconói futamának kvalifikációján történt balesete után diagnosztizáltak agyrázkódást és azóta is a partvonalon van.

Orvosai tanácsára igyekszik a lehető legaktívabb maradni, aminek részeként már kilátogatott sporteseménykere, különféle rendezvényekre, most pedig a Charlotte Motor Speedwayen zajló munkálatokból vette ki a részét.

A pálya rovalja a bajnokság rájátszásának top 12-es szakaszát fogja lezárni jövő hét vasárnap, ezzel párhuzamosan pedig az esemény során külön hangsúlyt fektetnek a mellrák elleni harcra, aminek október a hivatalos hónapja.

Ennek apropóján festették kedden pink színűre a pit falát, többek között Busch közreműködésével.

“Jól vagyok” – nyilatkozta két ecsetvonás között mosolyogva a FOX-nak.



“Hétről hétre javulok, de azt nem tudom, hogy mikor térhetek vissza. Türelmesnek kell lennem, mert jelenleg az időn múlik minden.”

A Cup idei szezonjából hat futam van hátra, a 44 éves pilóta azonban reménykedik abban, hogy képes lesz még ebben az évben újracsatlakozni a mezőnyhöz.

“Reménykedem benne. Több látogatást kell tennem az orvosoknál és minden héten keményen kell dolgoznom. A Toyota Performance Centerben egy csapatnyi angyal segített az edzések, különösképpen a vesztibuláris gyakorlatok, a speciális diéta, valamint egyéb dolgok terén. Mindenben támogattak, hogy helyrejöjjön a látásom, hallásom, az általános egyensúlyom.”

Busch elárulta, hogy a látása az egyik szemén már szinte tökéletes, a másikkal viszont továbbra is problémái vannak, ahogyan az egyensúlya sem tökéletes még.

“Hasonló ez a helyzet a mellrák túlélőkéhez, mert minden egyes eset más és más, nincs két egyforma. Nem egy törött karról van szó, amiről a gipsz levétele után már mehetsz fekvenyomást végezni. Ez egy folyamat, én pedig nem tudom, hogy milyen úton járok, de harcolok.”

A 2004-es Cup bajnokot előszeretettel emlegetik úgy, mint az Next Genek első “áldozatát”.

Az idén debütált versenygépet rengeteg kritika éri azt illetően, hogy sokkal veszélyesebb az előző generációs modellehez képest.

A mezőny tagjai egyhangúan komoly fájdalmakra panaszkodnak a legkisebb ütközések után is, miközben nem ritkák a tűzesetek, defektek és egyéb, műszaki jellegű meghibásodások.



Kevin Harvick az alkatrészeket egyenesen ócska szaroknak” minősítette, majd azzal vádolta a NASCAR-t, hogy nem érdekli őket a pilóták biztonsága.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy