F1: Palou annak ellenére is imádta az első tesztjét, hogy nem tudta kihozni az autóból a maximumot

Múlt héten, hazai pályáján ülhetett be életében először egy Forma-1-es autóba Alex Palou.
Az IndyCar 2021-es bajnoka a McLaren tavalyi MCL35M-jét vihette pályára Barcelonában, tapasztalatairól pedig csak szuperlatívuszokban tudott beszélni.
A spanyol tehetség szerint nincs még egy olyan versenyautó, amit egy F1-es géppel össze lehetne hasonlítani.
„Amikor kiszállsz belőle csak a gyorsulásra és a fékezésre tudsz gondolni” – nyilatkozta Palou a SoyMotornak.
„Alapvető dolgok, de jelentős a változás. Egyszerűen hihetetlen! Az elején egy órán át csak azt ellenőriztem, hogy minden megfelelő-e az autóban és időt adtam magamnak arra, hogy a sebesség mellett is komfortosan érezzem magam. Miután kipattantam a volán mögül megállás nélkül csak azt emlegettem a feleségemnek és az édesapámnak, hogy ennek semmi értelme! Nem maga a lehetőség ténye – ami szintén valószerűtlennek hat -, hanem az autó viselkedése, annyira más! A gyorsulás véget nem érőnek tűnik. Aztán ott van a fékezés, a kanyarok… Egyszerűen tökéletes!”
Palou annak ellenére is le volt nyűgözve, hogy saját bevallása szerint egyáltalán nem maxolta ki az autót.
„Nem hoztam ki belőle a 100%-ot. Nehéz is lenne mindössze 500 kilométeren. Persze meg lehet csinálni, de abban már ott a kockázat. Nem siettünk, sokkal inkább fokozatosan haladtunk. Mindent összevetve én autóversenyő vagyok, a McLaren egy versenycsapat, úgyhogy a legjobban az számít, hogy gyorsan menjünk. Ez természetes. Ugyanakkor nem hiszem, hogy megvalósítható lenne egy IndyCar-gépből átugrani egy F1-esbe és egy nap leforgása alatt máris kisajtolni belőle a maximumot.”
A 25 éves pilóta egy napon ott szeretne lenni a világbajnoki sorozat mezőnyében.
Pontosan emiatt írt alá idén nyáron a McLarenhez. Tette mindezt úgy, hogy Ganassiéknak kizárólagos opciós joguk volt a szolgálataira a következő idényt tekintve is.
A gárda élt is ezzel, a szerződésbotrány pedig egyenesen a szövetségi bíróságig jutott.
A CGR eleinte 20, majd később 10 millió dollár fejében lett volna hajlandó megválni tőle, ennyit viszont a McLaren nem óhajtott fizetni érte.
Végül sikerült megállapodni, méghozzá úgy, hogy mindenki elégedett lehetett.
Palou maradt Ganassi teljes szezonos pilótája az IndyCarban, méghozzá az eddigieknél jóval magasabb fizetésért. Utóbbi igencsak kritikus pont volt, lévén a hírek szerint a bajnoki címe után sem kapott egy centnyi emelést sem és a 2021-es szezont is azon nevetségesen alacsony bérért kellett végigversenyeznie, mint amit még a tavalyi, Dale Coyne Racingtől történt átigazolásakor állapítottak meg számára.
Az anyagiak mellett a CGR ráadásul azt is engedélyezi számára, hogy más szériákban teszteljen. Ennek hála jöhetett létre a barceloni Forma-1-es körözés is a McLarennel.
Palou azonban állítja, az F1-es törekvéseinek semmi köze nincs a pénzhez.
„Korábban azt mondtam, hogy a Forma-1 nincs a céljaim között, ami akkor igaz is volt. Mindig arra törekszem, hogy a legtöbbet hozzam ki az adott helyzetből és a képességeimből. A legnagyobb vágyam az volt, hogy eljussak az IndyCarba. Amikor ez sikerült, akkor már a győzelmet tűztem ki magam elé, majd az első futamom megnyerése után a bajnoki cím lett az álmom. Megcsináltuk és ez lett az a pillanat, amikor az ajtók kezdtek még jobban kinyílni.”
A spanyol leszögezte, hogy nem ő kereste a lehetőséget, hanem a McLaren környékezte meg.
„Minden lehetőséget meg kell ragadni. Megmutattuk az USA-ban, hogy nagyon gyorsak vagyunk. Miért ne próbáljuk meg az F1-et is? Egy teszt még nem jelenti azt, hogy el is jutunk a rajtrácsra, de a semminél több. Meg akartam tapasztalni, hogy milyen érzés azt az autót vezetni és ezt már el is értem.”
Palou egyelőre nem tudja, mikor kap erre ismét lehetőséget, azzal viszont már tisztában van, hogy mi a legnehezebb.
„Lefaragni az utolsó másodpercet.”
Arra a kérdésre, hogy mennyi volt a legjobb körideje, nem adott konkrét választ, pusztán ennyit mondott:
„Nagyon jól ment.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough