Rossz hír az IndyCarnak: A NASCAR ismét beveti a műgyantát

A NASCAR hivatalosan megerősítette, hogy a most hétvégi, Texas Motor Speedwayen rendezendő fordulót megelőzően műgyantával vonják be a pálya egyes részeit.
Emellett a Tire Dragon nevű, kifejezetten a vonalvezetés felgumizására szánt járművet is be fogják venni annak érdekében, hogy lehető legoptimálisabb körülményeket teremtsék meg.
Az egyedi formulájú, szintetikus angyag egy másik verzióját, a PJ1 TrackBite-ot először 2019-ben alkalmazták azzal a céllal, hogy a másfél mérföldes ovál tapadása megfelelőbb legyen a stock-caroknak.
Jelen bejelentés meglehetősen rosszul érinti az IndyCart, amelynek ugyanezen a pályán rendezett futamait hátrányosan befolyásolta a lekezelt terület.
A széria autói számára a PJ1-nal bevont felület alkalmatlanná vált az érdemi versenyzésre, így a mezőny jószerivel csak egyetlen ívet tudott használni.
Később Roger Penske-ék kérésére eltávolították ugyan a PJ1 egy részét, a kívánt hatás viszont elmaradt, mivel a gyanta beszivárgott az aszfaltba. Ebből adódóan a sötétebbé vált terület hőmérséklete is magasabb lett az alsó íven tapasztaltaknál.
A probléma orvoslása érdekében az IndyCar idén tavasszal egy speciális extra edzést is kénytelen volt kiírni annak érdekében, hogy felgumizzák a területet, csökkentve a tapadásbeli különbséget az optimális, alsó ívhez viszonyítva.
A most bevetendő gyanta annyiban különbözik a PJ1-tól, hogy ez komolyabb hőhatás nélkül is biztosítani tudja a kellő tapadást, így hűvösebb viszonyok között sem válik kvázi jégpályává.
Egy ideig kérdéses volt, hogy az amerikai open-wheel csúcskategóriája egyáltalán visszatér-e a Fort Worth-i létesítménybe.
Végül azonban sikerült megegyezésre jutni, aminek köszönhetően több évre meghosszabbították a szerződést.
A TMS jövőre április első hétvégéjén fogja vendégül látni az IndyCart.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough