NASCAR: A motorsport istenei megbolondultak a playoff sorsdöntő szakaszfináléján

NASCAR: A motorsport istenei megbolondultak a playoff sorsdöntő szakaszfináléján
credit: Sean Gardner/Getty/NASCAR Media



Drámák sorozatát vonultatta fel a NASCAR Cup Series idei playoffjának top 16-os szakaszát lezáró Bass Pro Shops Night Race.

A Bristol Motor Speedwayen rendezett verseny egymás után prezentálta a fordulatokat a bajnoki címért még meccsben lévő pilótákat érintő műszaki hibák sorozata képében, míg a győzelmet ismét egy, a rájátszásba be sem juott pilóta szerezte meg.

Habként azon a bizonyos tortán ráadásul egy olyan eseménysorozat is lezajlott, amitől még az összeesküvés-elméletek rajongóinak is felcsillant a szemük.

A futam a playoff top 16-os szakaszának fináléjaként funkcionált, a zöld zászlót megelőzően pedig mindössze csak egyetlen versenyző, név szerint Christopher Bell mondhatta el magáról, hogy már biztos helye van a következő szegmensben.

A végső győzelmet azonban az előző két fordulóhoz hasonlóan újfent egy olyan pilóta kaparintotta meg, aki egyéniben be sem jutott a bajnoki hajrába.

Erik Jones darlingtoni és Bubba Wallace kansasi sikere után ezúttal Chris Buescher tehetett látogatást a victory lane-en.



Az RFK Racing versenyzője ráadásul az idei szezon tizenkilencedik különböző győztese lett. Ilyenre utoljára 2001-ben került sor.

Jelen diadal keserédesnek bizonyult a gárda számára, lévén nem sokkal a hajrát megelőzően még a társtulajdonos Brad Keselowskinak állt a zászló.

A 6-os Fordot vezető veterán megnyerte az első szakaszt és összesen 109 kört töltött az élen. Győzelmi esélyeire azonban a harmadik szakaszban végképp keresztet vethetett, miután vezető pozícióban haladva jobb-első defektet kapott.

“Olyan érzés ez, mint amikor először tökön rúgnak, majd utána megnyered a lottót” – foglalta össze Keselowski azt, hogy a saját futama tönkrement, de csapattulajdonosként mégis ünnepelhetett.

Buescher révén az RFK az első, pontozásos Cup-győzelmének örülhetett Ricky Stenhouse Jr. 2017-es, daytonai győzelme óta.

A legutolsó nem superspeedwayes sikerükig pedig egyenesen a 2014-es, Carl Edwars által behúzott, bristoli Food City 500-ig kell visszautazni az időben.



Míg az RFK örült, addig sokan legszívesebben ököllel verték volna a saját autóikat (és minden valószínűség szerint másokat is).

Köztük is az élen járt Kyle Busch, aki az eddigi három playoff-futamból immár a másodikat volt kénytelen feladni minden előjel nélküli motorhiba miatt.



A Joe Gibbs Racing klasszisa féltávnál állt ki, de ekkor még nem volt teljes mértékben reménytelen számára a továbbjutás.

A partvonalon szemlélődve viszont már csak közvetlen ellenfelei betlijében bízhatott.

A szintén a Toyota alá tartozó 23XI Racing mindkét pilótája, Wallace és Ty Gibbs a második szakaszban szembesült szervóproblémával, emiatt rendkívüli kiállást kellett megejteniük.

A pitben hosszas szervizelés várt rájuk, amit követően – szemmel láthatóan messze nem 100%-os autóikkal – visszaküldték őket a pályára noha nyilvánvaló volt, hogy ezzel már nem sokat nyerhetnek, Buschnak viszont rengeteget árthatnak.

Kansasi győzelmével Wallace már bejuttatta az autók playoffjában még meccsben lévő 45-öst a top 12-es szakaszba, a Gibbs által vezetett 23-as pedig eleve nem szerepelt a bajnoki hajrában.

A rajongók, sőt, még az amerikai mainstream NASCAR-riporterek egy része szerint is olybá’ tűnt, hogy a Toyota ezzel arra próbált játszani, hogy a két autó hátrébb taszítsa a tabellán Buscht, így megfosztva őt attól, hogy bekerüljön a rájátszás következő felvonásába.

A konteósok szerint mindezt direkt csinálta a Toyota egyfajta bosszúból, miután a 37 éves vegasi a következő szezontól már a Chevrolet-vel partnerségben álló Richard Childress Racinghez igazol.

A szakítás – amely a hírek szerint igencsak csúnya volt a színfalak mögött – ráadásul a Toyota utánpótlás-programjára is hatással van, lévén azt a Truck Seriesben a Kyle Busch Motorsports-cal működtetik.

Az elmélet azonban borult, amikor Gibbs négy körrel azelőtt végképp kiállt, hogy megelőzte volna Buscht.

Ezt látva viszont a konspirációs hívők ellentétes halmaza hördült fel azt állítva, hogy valójában simán folytatni tudta volna a versenyt, de Busch érdekében “felsőbb utasításra” ezt nem tehette meg.

Hasonlóval vádolták meg Joey Loganót is, mondván csapattársa, Austin Cindric esélyeinek növelése miatt adta fel a futamot.

Érdekesség, hogy a NASCAR is hajlott utóbbi verzió valószínűségére, hiszen a versenyt követően a szervezet vezető technikai ellenőre maga vizsgálta meg a két autót, hogy megbizonyosodjon arról, valóban jogosan parkoltatták le őket.

A szakember arra az eredményre jutott, hogy tényleg indokolt volt a kiállás.

Buschnak végül el kellett búcsúznia a harmadik címéről szőtt álmaitól, ahogyan kiesett még Kevin Harvick, valamint ironikus módon az RCR jelenlegi duója, Austin Dillon és Tyler Reddick is.



Folytathatja harcát viszont a kupáért Chase Elliott, Joey Logano, Ross Chastain, Kyle Larson, William Byron, Denny Hamlin, Christopher Bell, Ryan Blaney, Chase Briscoe, Alex Bowman, Daniel Suarez és Austin Cindric.

A verseny izgalmait nem a késhegyre menő csaták szolgáltatták, hanem a különféle meghibásodások, amelyeket látva senki sem érezhette biztonságban magát.

Defekt sújtotta többek között Aric Almirolát, Blaneyt, Loganót, Cindricet, Hamlint és Bellt is, aki Keselowskihoz hasonlóan a vezető helyéről volt kénytelen lemondani emiatt.

Blaneynek ráadásul még a felfüggesztése is megsérült, a javítások miatt pedig végül csak 153 kör hátrányban tudott visszatérni a pályára.

Szervóhiba sújtotta Wallace és Gibbs mellett még Martin Truex Jr.-t is, aki a verseny feladása után nem mulasztotta el felemlegetni a Next Gen autót mindenkinél hangosabban kritizáló kollégája szavait:

“Mit is mondott Harvick? Ócska szar alkatrészek. Ha!”

Ha pedig már Harvick, a Stewart-Haas Racing versenyzőjének egyetlen esélye a legjobb 12-ben való szereplésre a győzelem volt.

Utolsó kiállását – és ezzel minden reményét – viszont pont a csapat szúrta el egy rosszul rögzített kerék képében, ami miatt vissza kellett tolatnia a pitbe.

A playoff szeptember 25-én, a Texas Motor Speedwayen folytatódik.









Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy