Rossi: A múltbéli döntések vették el Hertától az F1-es lehetőséget

Pénteken vált hivatalossá, hogy az FIA nem adja ki Colton Herta számára a rendkívüli szuperlicencet.
Ennek révén a Red Bullnak sem maradt más választása, mint sztornózni a projektet, így a hétszeres IndyCar-futamgyőztes immár biztosan nem foglalhatja el jövőre az AlphaTauri ülését.
A történtek hatalmas vihart generáltak az Államokban.
A NASCAR Cup Series 2012-es bajnoka, Brad Keselowski szerint ezzel az F1 ismét bizonyította, hogy az amerikaiakat nem látják szívesen köreikben.
Az IndyCarban jelenleg hat győzelemnél járó Graham Rahal egyenesen elitista sportnak nevezte a világbajnoki sorozatot, amely csak az USA-béliek pénzére hajt, másként viszont már nem hajlandóak közösködni velük.
A Team Penske sztárja, Scott McLaughlin pedig csak annyit fűzött hozzá, hogy Herta elutasításával egyedül csak az F1 veszít.
A sorba most a 2016-os Indianapolis 500 győztese, a jövő évtől már az Arrow McLaren SP-t erősítő Alexander Rossi is beállt.
“Hosszú ideig befogtam a számat, hát akkor most vágjunk bele” – kezdte közleményében a 30 éves kaliforniai, aki 2015-ben összesen öt F1-es futamon indult a Manor színeiben.
“Annyira elegem van már ebből a szuperlicenc körüli össze-visszaságból. Az engedély alapfeltevése az volt, hogy megakadályozzák vele azt, hogy az emberek bevásárolják magukat az F1-be, egyúttal pedig lehetővé tegyék, hogy a tehetség legyen a motiváló tényező. Ez nagyszerű. Mindannyian egyetértünk azzal, hogy Coltonnak megvannak a képességei az F1-hez. Meg kellett volna kapnia azt a lehetőséget, amit felajánlottak neki. Ennyi.
A motorsport továbbra is a sportvilág olyan, magas szintű terepe marad, ahol a pénz többet nyomhat a latba, mint a tehetség. Kiábrándító és véleményem szerint a legalapvetőbb probléma, hogy maga a sport olyan gyakran háttérbe szorult az üzleti oldallal szemben, hogy külön módszert kellett bevezetni annak érdekében, hogy bizonyos csapatok ne kizárólag az anyagi hátterük alapján szerződtessék a versenyzőiket.
Végül ezek a múltbéli döntések [a licenc bevezetése] – akár kapzsiságból, akár szükségszerűségből születtek – lettek azok, amelyek elvették Coltontól a lehetőséget, hogy ő maga hozza meg a határozhassa el, változtatni akar-e a karrierjén és szeretne-e az F1-ben versenyezni, nem pedig a szuperlicenc-pontok.”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Vége az F1-es álomnak, a Red Bull dobta Colton Hertát
>>>>>Van, ami nem változik – A NASCAR-bajnok beszólt a Forma-1-nek
>>>>>Rahal: A Forma-1-nek csak az amerikaiak pénze kell

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough