IndyCar: Zak Brown nem támogatja a nemzetközi futamokat, az új autót viszont annál inkább
Az elmúlt évek során az IndyCar népszerűsége felfelé ívelő tendenciát mutat világszerte, a naptárban viszont továbbra is csak egyetlen USA-n kívüli futam található a kanadai Toronto képében.
Néhány évvel ezelőtt a széria még mindenképpen ki akarta bővíteni nemzetközi jelenlétét, Roger Penske 2020-as hatalomátvétele után viszont ezen törekvések a háttérbe szorultak.
Pontosabban részben.
Az ausztrál és mexikói visszatérés továbbra is terítéken van, emellett pedig a Juncos Hollinger Racing társtulajdonosának, Ricardo Juncosnak közreműködésével erőteljesen megy a lobbi egy argentín versenyért is.
Zak Brown szerint azonban a növekedés érdekében egyelőre nem külföldön, hanem hazai pályán lenne jó erősödni.
„Szerintem a keleti parton kellene terjeszkedni” – idézi a McLaren-vezért a Motorsport.
„A költségvetés fantasztikus, az ár-érték arány itt a legjobb és maga a versenyzés is elképesztő. A naptáron viszont lehetne javítani.”
A keleti területre jelenleg csak a floridiai St. Petersburg erejéig látogatnak el, valamint idesorolható még a torontói kiruccanás is.
„Bármit el tudnék képzelni” – mondta ennek kapcsán Brown.
„New York, Philadelphia, New Jersey, Massachusetts…. Meadowlandsre is visszamennék, bár inkább egy másik vonalvezetést látnék szívesen. Akármennyire is szeretem az épített pályákat, szerintem utcai futamnak kellene lennie. Akár Washington DC-ben is, mint anno az ALMS esetében. Beszélgettem erről Markkal [Miles, a Penske Entertainment vezérigazgatója]. Készíteni kellene egy stratégiai térképet az összes stadionról és konferencia központról, mivel úgy tűnik, ezekre a helyekre a legjobb odafigyelni. A Long Beach-i pálya egy ilyen létesítmény mellett halad el, ahogyan a torontói és a nashville-i is. A nemzetközi versenyek ötletének azonban nem vagyok a rajongója. Mexikó rendben van, de azon kívül helyben kéne maradni. Ausztrália régen jó volt, ha viszont ránézünk a rajongóbázisra, akkor láthatjuk, hogy az Észak-Amerikában összpontosul, ahogyan a szpnzorok is. Én például nem sok olyan marketingigazgatóval futottam össze, akik egyaránt felelősek az észak-amerikai és az ausztrál piacért is. Szóval, én inkább a naptár itteni kiteljesedését szeretném látni, mielőtt még nemzetközi vizekre evezünk.”
Emellett Brown azok táborát is erősíti, akik szerint már ideje lenne lecserélni az IndyCar jelenlegi autóját.
A 2012-ben debütált DW12 – majd a 2018-as univerzális aerokit érkezése óta már IR-18 néven futó – gép kapcsán többször is felmerült a nyugdíjazás gondolata, de ez végül máig nem valósult meg.
Penske-ék szerint egyelőre nincs is ok arra, hogy ez záros határidőn belül megváltozzon, lévén nagyszerű versenyeket produkál, emellett pedig költséghatékony is.
„Szívesen látnék már új autókat, de valószínűleg én vagyok kisebbségben” – véli Brown.
„A versenyzés valóban remek, de ez a sport a technológiáról szól. A gond az, hogy ilyen erővel öt év múlva is ugyanezt fogjuk mondani: ‘Megfelelő költségvetés, a pályán nyújtott produkció nagyszerű, miért változtassunk?’. Szerintem azért lenne szükség a cserére, mert erősítené a szériát, ha a technikát egy újabb szintre emelnénk. Én annak örülnék, ha az autók egy kicsit gyorsabbak lennének több lóerővel és könnyebb kasztnival. A Super Formula és az F2 gépei is gyorsabban jelenleg az IndyCarénál. Ha frissítenének, abból csak profitálnának.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough