IndyCar: Kihátrált a Toyota, mégsem térnek vissza a szériába
A korábbi tervekkel ellentétben a Toyota mégsem fog a közeljövőben visszatérni az IndyCar mezőnyébe.
A Roger Penske vezette széria előrehaladott tárgyalásokat folytatott a japán vállalattal és olybá’ tűnt, hogy 2024-ben ismét a fedélzeten üdvözöletik őket.
Az IndyCar ebben az évben fog átállni új, hibrid erőforrásokra, amely projektnek már eleve azzal a céllal vágtak neki, hogy új motorpartnereket vonzzanak be a meglévő Honda és Chevrolet mellé.
Huzamosabb ideig úgy tűnt, hogy a Toyota lehet a messiásként várt harmadik gyártó, a legfrissebb hírek azonban már negatív fejleményekről szólnak.
A RACER információi szerint a márka végül úgy döntött, jegeli a programot.
A visszatérést nem zárták ki teljesen, az elkövetkezendő években viszont még biztosan nem fog erre sor kerülni.
Ennek kapcsán Penske elárulta, hogy már közel álltak az egyezséghez, a COVID, az ellátási láncban tapasztalt problémák és egyéb akadályok azonban meghiúsították az ígéretesnek tűnt frigyet.
A Kapitány leszögezte, tovább folytatják a munkát, hogy új erőforrás-beszállítóra tegyenek szert valamelyik nagy gyártó képében.
A Toyota 1996-2002 között a CART motorpartnere volt, utolsó évükben a Newman/Haas Racing és Cristiano Da Matta révén bajnoki címet ünnepeltek.
2003-tól 2005-ig a rivális IRL-ben szerepeltek, első évükben pedig a Team Penske-s Gil de Ferran által máris Indianapolis 500 győzelmet arattak.
A márka 1984 és 2018 között a Grand Prix of Long Beach főszponzora volt.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough