Herta F1-es jövője egyre sötétebb, miközben egy Indy Lights pilóta már most túllépheti a szuperlicenc-ponthatárt
Sajtóhírek szerint egyre kisebb az esély arra, hogy hiányzó pontjai ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség mégis kiadja Colton Herta számára a szuperlicencet.
A 22 éves kaliforniai egy futammal a vége előtt a nyolcadik pozícióban áll az IndyCar tabelláján. Javítani pedig már nem fog, lévén a hetedikként jegyzett Pato O’Ward mögött 92 egységgel van elmaradva, míg a maximálisan gyűjthető pontszám már csak 54.
Ennek révén az idei lesz az elmúlt négy szezonjának legrosszabbja, így esélye sincs arra, hogy növelje szl-egységeit.
FIA-támogatás nélkül még két vészforgatókönyv kínálkozhat számára annak érdekében, hogy jövőre elfoglalhassa helyét az AlphaTauri versenygépében.
Az első a pénteki szabadedzéseken való részvétel, amelyeken 100 km-enként 1 pontot gyűjthet.
Saját elmondása szerint azonban egyelőre semmi ilyesmi nincs tervben.
A másik szcenárió, ha nevezne egy téli bajnokságba, mint amilyen pl. az Formula Regional Asian Championship , ahol a bajnok 18 egységet gyűjthet, sőt, még a negyedik helyezett is 10-zel távozik.
Persze erősen kérdéses, hogy a Red Bull hajlandó lenne-e várni rá egészen február közepéig, ameddig a széria 2023-as idénye tart.
Mindeközben ezen a hétvégén, az IndyCar szezonzárójának is otthont adó Laguna Secán egy fiatal pilóta már bezsebelheti az engedélyhez szükséges pontszámot. Sőt, túl is szárnyalhatja azt.
Ironikus módon azonban nem a főkategóriában, hanem annak előszobájában, az Indy Lightsban.
A széria összetettjét toronymagasan, 103 pontos előnnyel vezeti Linus Lundqvist, aki így kvázi már a zsebében érezheti a bajnoki címet.
Az FIA-rendszer alapján egy versenyző elmúlt négy szezonjából a három legjobbat számítják bele.
A 23 éves svéd 2020-ban – tizenhét futamból tizenötöt megnyerve – zárta az élen a Formula Regional Americas Championshipet, amivel 18 szl-egységet kapott.
A következő szezonban már az Indy Lightsban rótta a köröket, végül a bajnokság harmadik pozíciójában zárva. Ezzel 10 pontot szerzett.
Jelenleg tehát 28-on áll. Abban az esetben, ha a hétvégén behúzza a Lights idei titulusát (márpedig ez szinte borítékolható), akkor újabb 15-tel fog gazdagodni.
Ebből adódón 43 egység lesz a neve mellett, míg a licenchez ugye 40 szükséges.
Ezzel szemben a kétszeres Daytona 24 kategóriagyőztes, egben az IndyCarban jelenleg hét győzelemnél tartó Herta – aki 2020-ban a harmadikként fejezte be az idényt – lehet élete lehetőségétől esik el.
A folytatás kapcsán jelenlegi indycaros munkaadója, az Andretti Autosport ügyvezetője, Rob Edwards is azt sugallta, hogy az ifjú tehetség nem megy sehová.
„Nem hiszem, hogy jövőre másként fognak kinézni a dolgok, mint idén” – válaszolta a szakember a RACER-nek arra a kérdésre, hogy kinéztek-e már valakit a kaliforniai versenyző utódjának a 26-os Dallara-Hondában.
Ludqvist eredményeit természetesen nem kisebbítjük, hiszen egy rendkívül tehetséges versenyzőről van szó, aki még nagyon sokra viheti magasan jegyzett kategóriákban is.
A helyzet viszont felhívja a figyelmet a rendszer hiányosságaira, aminek révén egy rendkívül kemény, szoros és kompetitív szériában sikereket aratott pilóta nem jogosult a licencre, szemben olyan sorozatokban szereplőkkel, amelyek alacsonyabban rangsoroltak és jószerivel alig van meg a tizenegy fős mezőnyük.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Domenicali: Az FIA magát tenné hiteltelenné, ha szuperlicencet adna Hertának
>>>>>Binotto is ellenzi Herta érkezését, eltűntek az amerikai pilóta rejtélyes mecénásai
>>>>>Herta nem szeretne soron kívül szuperlicencet kapni
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough