NASCAR: Rejtély, hogy miért hallott különös hangokat Larson és Byron
Továbbra sem tudni, hogy mi okozta azt a motorproblémát Darlingtonton, ami miatt Kyle Larsonnak még egy rendkívüli pitkiállást is meg kellett ejtenie, végül körhátrányt eredményezve.
A regnáló bajnok a verseny első szakaszában kezdte érezni, hogy valami nem stimmel az erőforrással, a rejtélyt pedig csak fokozta, hogy furcsa is hallott az 5-ös Chevyben.
A Hendrick Motorsports gárdája a pitlane-en megpróbált utánajárni a hibának, végül azonban tanácstalanul engedték vissza a pályára, mivel látszólag az égvilágon minden rendben volt.
Ha ez nem lett volna elég, Larson még meg is forgott, aminek eredményeként végül négy környi lemaradásba került.
Saját bevallása szerint a futam során végig attól rettegett, hogy a motor egyszer csak végképp felmondja a szolgálatot.
Végül ez nem történt meg és a sárga zászlóknak is köszönhetően sikerült ledolgoznia a hátrányát, majd a tizenkettedikként látta meg a kockás zászlót.
„Nagyon frusztráló lett volna, ha tényleg elrobban a motor két egymást követő héten is” – nyilatkozta a vasárnapi, kansasi Hollywood Casino 400-at felvezető médianapon Larson, aki az augusztus 29-ei, daytonai alapszakasz-finálét 20 kör után volt kénytelen feladni az erőforrás hibája miatt.
„Szerencsére nem ez lett a helyzet. Őszintén szólva nem tudjuk pontosan, hogy mi történt, vagy mi okozta [a darlingtoni problémákat], de úgy tűnik Williamnek [Byron] is hasonló gondjai voltak.”
A HMS 24-es gépét vezető Byron a verseny egy pontján szintén arról számolt be a rádión, hogy különös hangokat hall a motor felől. Komoly következmény azonban nála sem lépett fel, a jelenség pedig – akárcsak csapattársa esetében – egyik pillanatról a másikra magától megszűnt és végül a nyolcadikként ért célba.
Larson idén már négy alkalommal szembesült motorhibával, lévén a tavaszi darlingtoni és phoenixi futamokat is emiatt kellett feladnia.
Összehasonlításként utóbbi, márciusi versenyt megelőzeőn utoljára a 2021-es, áprilisi talladegai fordulón tapasztalt komolyabb erőforrás-problémát a komplett HMS.
„Soha nem történt még velem ilyesmi az autósportban eltöltött, teljes eddigi karrierem során, noha valószínűleg én többet versenyeztem, mint bárki más a mezőnyben” – szögezte le a kaliforniai.
„Furcsa volt. Remélem többé nem történik hasonló, mert nagyon rosszul végződhetett volna számunkra.„
Ennek ellenére Larson próbál nyugodt maradni.
„A csapat még akkor is próbál rájönni arra, hogyan lehetnénk gyorsabbak, megbízhatóbbak, amikor jól mennek a dolgok, nyerünk egy rakás versenyt és nem mennek tönkre a motorok. Ez folyamatosan így zajlik az HMS motorokkal foglalkozó részlegén és fantasztikus munkát végeznek. Annyiról van szó, hogy idén valami oknál fogva párszor én húztam a rövidebbet… Tudom, keményen dolgoznak annak érdekében, hogy rájöjjenek mi zajlik. Szerintem minden alkalommal más és másról volt szó, de a srácok mindig előálltak valamivel annak érdekében, hogy az adott probléma ne ismétlődjön meg.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough