“Az IndyCar az otthonom” – Askew reméli, hogy képes lesz újraindítani amerikai karrierjét

“Az IndyCar az otthonom” – Askew reméli, hogy képes lesz újraindítani amerikai karrierjét
credit: Avalanche Andretti Formula E



Immár hivatalosnak tekinthető, hogy egyetlen szezon után távozik a Formula E-ből Oliver Askew.

A 25 éves floridai a bajnokság tizenhatodik helyén zárt az Avalanche Andretti színeiben, az idényzáró után pedig rögtön vissza is tért az USA-ba.

Nemrég szerződést kötött a Chip Ganassi Racinggel, aminek értelmében ő lett az utánpótlás-programjukban szereplő Kyffin Simpson vezetéstechnikai edzője és tanácsadója.

Ezzel párhuzamosan pedig lázasan dolgozik azon, hogy újraindítsa saját amerikai karrierjét is.

“Az IndyCar az, ahol felnőttem és ahová gyerekkoromtól fogva vágytam” – nyilatkozta Askew a RACER-nek, akit Andrettiék továbbra is alkalmaznak tartalékpilótaként.

“Megkaptam a lehetőséget arra, hogy üldözhessem az álmaimat a Road to Indy programban, aminek során minden a hosszú, sikeres IndyCar-karrierre összpontosult. Ugyanakkor mindenkinek megvan a maga útja. Én nem voltam képes folytatni azt az utat, amit például Josef Newgarden, vagy Spencer Pigot, akikre felnéztem és kitaposták az utat olyanok számára, mint én. Szóval, megpróbálok visszatérni… Úgy érzem, ez az otthonom.”

Askew utóbbi évei meglehetősen hektikusak voltak.



2017-ben megszerezte a Road to Indy legalsó lépcsőfokát képező USF2000 bajnoki címét, majd a következő idényben harmadikként zárta a Pro Mazda Championshipet (mai nevén Indy Pro).

2019-ben bútorozott először össze Andrettiékkel, aminek eredménye az Indy Lights bajnoki címe lett.

A következő évben már az Arrow McLaren SP-nek versenyezhetett az IndyCarban. Az Indianapolis 500-on történt balesete következtében azonban agyrázkódást szenvedett, sérülését pedig még további négy futamon át titkolta.

Erről menedzserével együtt az AP hírügynökségnek beszélt először, Zak Brownék pedig abszolút nem voltak elragadtatva a nyilvános vallomástól, ami nagyban közrejátszott abban, hogy nem hosszabbították meg a szerződését.

2021-ben viszont a detroiti duplaforduló vasárnapi felvonásán mégis visszatérhetett a McLarenhez, mint a sérült Felix Rosenqvist – aki ironikus módon pont az ő helyét vette át a csapatnál – helyettese.

Két héttel később, Road Americán már az Ed Carpenter Racingtől kapott beugrási lehetőséget a kulcscsonttörést szenvedett Rinus VeeKay autójával.

Askew a tavalyi szezon utolsó három versenyén újra pályára hajthatott az RLL Racing harmadik, részidős gépével.

Mindemellett teljesítette az IMSA WeatherTech SportsCar Championship teljes szezonját is három különböző gárda autójával.



A Riley Motorsports Ligier-jével megnyerte a Daytona 24 LMP3-kategóriáját, a sebringi 12 órásnak pedig már a Forty7 Motorsporttal vágott neki.

Ezután csatlakozott az Andretti Autosporthoz, akik Nissanjával a hátralévő összes fordulón részt vett.

Nem sokkal később pedig megnevezték őt az FE-programba, aminek révén ő lett a széria első amerikai pilótája a 2014-15-ös idény óta, amikor is Scott Speed képviselte a csillagos-sávos lobogót szintén Andrettiék színeiben.

A várt eredmények azonban elmaradtak, így a villanyautók között már nem tartanak igényt a szolgálataira.

A helyzetet Askew egy potenciális új kezdetként próbálja felfogni.

Ha pedig az IndyCarba való visszatérés mégsem jönne össze, akkor nagyon elégedett lenne egy gyári IMSA GTP-programmal is.

“Szerintem hasonló az IndyCarhoz, legalábbis a versenyzők és a csapatok színvonalát tekintve. Szívesen kikötnék valamelyikben a kettő közül. Úgy érzem, hogy az elvárások és helyzetek, amelyekbe belekerültem a múltban nem tették lehetővé számomra, hogy megfelelően fejlődjek és ténylegesen megmutassam, mit tudok . Úgy érzem, hogy az FE-út vége felé sikerült igazán rájönnöm, miként hozhatom ki a legtöbbet magamból, valamint az autóból és ezt eredmények terén is megmutattam. Tudom, hogy mire vagyok képes.

Az IndyCarban jelenleg csak két, vagy három csapat van, ami elérhető. Szeretnék egy olyan gárdához csatlakozni, akikkel együtt növekedhetek és mindent megadhatok nekik, amit tanultam. Hosszabb távú lehetőségre vágyom, mint amiben eddig részem volt. Ez nagyon, nagyon fontos számomra. Rengeteget tanultam a versenyzés elektromos részéről és a stratégiáról, ami egyaránt hasznos lenne az IndyCarban, vagy az IMSA-ban most, a villanyos (hibrid) korszak küszöbén. Nagyszerű lenne részt venni kiértékelő teszten, mert tudom, milyen sokat tudnék hozzátenni egy csapathoz, ha kérnék.”







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy