F1: Egy teória szerint Hertának megvan a kellő szuperlicenc-pont másfélszerese

F1: Egy teória szerint Hertának megvan a kellő szuperlicenc-pont másfélszerese
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski
F1: Egy teória szerint Hertának megvan a kellő szuperlicenc-pont másfélszerese


Colton Herta fél lábbal már a Formula-1-ben, azon belül is az AlphaTauri autójában van.

Az egyetlen akadályt a szuperlicencének kérdése jelenti, aminek megszerzéséhez még nyolc pontra lenne szüksége.

A hírek szerint az FIA komolyan vizsgálja annak lehetőségét, hogy a rendelkezésükre álló kiskapukat kihasználva, soron kívül kiadja neki a versenyzéshez szükséges engedélyt.

Ennek kapcsán több potenciális forgatókönyv kering, miközben már több csapatvezető – valamint az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali – is nemtetszését fejezte ki a 22 éves amerikaival szembeni, potenciális kivételezés kapcsán.

A vita kellős közepén azonban egy Twitter-felhasználó előállt egy olyan alternatív teóriával, ami adott esetben perdöntő is lehetne Herta ügyében.

A Cassie nevű hölgy fogta magát és kimatekozta, hogy miként állna licenc-pontok terén Colton akkor, ha nem számítanák bele az F1 szempontjából irreleváns oválfutamokat.

Szigorúan csak a világbajnoki sorozatban szereplő épített és utcai vonalvezetéseket nézve a kaliforniai jelenleg 66 egységen állna.

Ez több, mint a másfélszerese az előírt 40-nek.





Hertának az oválok eleve a gyengepontjának számítanak.

Eddig nem, hogy nyerni, de még dobogón végezni sem tudott ilyen pályán.

Egyéni legjobb eredményének egy negyedik hely számít még 2020-ból, Gatewayen.

Az Indianapolis 500-akra leszűkítve saját rekordjának a szintén két évvel ezelőtti nyolcadik pozíciója tekinthető.

A legendás verseny ráadásul minden más futamnál többet ér az IndyCarban.

Már maga az időmérő is kiemelt pontozású, míg a versenyen egyenesen a megszokott egység dupláját osztják ki.

F1-viszonylatban nincs sok jelentősége nincs annak, hogy miként muzsikál oválokon.

Az ott igazán lényeges pályatípusokat nézve viszont maximálisan kvalifikált.

Extra érvként Herta licence mellett pedig a Red Bull/Alpha Tauri azt az aprócska tényt is felhozhatná, hogy az IndyCar nem csak a szezon általános bajnokát hirdeti ki, hanem külön megnevezi az oválok, valamint épített/utcai pályák legjobbját is.



KAPCSOLÓDÓ: Callum Ilott: Az IndyCar sokkal keményebb az F2-nél