F1: Egy teória szerint Hertának megvan a kellő szuperlicenc-pont másfélszerese
Colton Herta fél lábbal már a Formula-1-ben, azon belül is az AlphaTauri autójában van.
Az egyetlen akadályt a szuperlicencének kérdése jelenti, aminek megszerzéséhez még nyolc pontra lenne szüksége.
A hírek szerint az FIA komolyan vizsgálja annak lehetőségét, hogy a rendelkezésükre álló kiskapukat kihasználva, soron kívül kiadja neki a versenyzéshez szükséges engedélyt.
Ennek kapcsán több potenciális forgatókönyv kering, miközben már több csapatvezető – valamint az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali – is nemtetszését fejezte ki a 22 éves amerikaival szembeni, potenciális kivételezés kapcsán.
A vita kellős közepén azonban egy Twitter-felhasználó előállt egy olyan alternatív teóriával, ami adott esetben perdöntő is lehetne Herta ügyében.
A Cassie nevű hölgy fogta magát és kimatekozta, hogy miként állna licenc-pontok terén Colton akkor, ha nem számítanák bele az F1 szempontjából irreleváns oválfutamokat.
Szigorúan csak a világbajnoki sorozatban szereplő épített és utcai vonalvezetéseket nézve a kaliforniai jelenleg 66 egységen állna.
Ez több, mint a másfélszerese az előírt 40-nek.
Theoretically, if you strip away the oval races in the #IndyCar championship (which obviously is a skillset that doesn’t directly translate to F1), Herta has 66 Super License points.
— Cassie (she/her) ? (@mama_gforce) September 6, 2022
I don’t think folks realize just how much ONE OVAL RACE weighs the IndyCar championship. pic.twitter.com/Mvz0xiTNqC
Hertának az oválok eleve a gyengepontjának számítanak.
Eddig nem, hogy nyerni, de még dobogón végezni sem tudott ilyen pályán.
Egyéni legjobb eredményének egy negyedik hely számít még 2020-ból, Gatewayen.
Az Indianapolis 500-akra leszűkítve saját rekordjának a szintén két évvel ezelőtti nyolcadik pozíciója tekinthető.
A legendás verseny ráadásul minden más futamnál többet ér az IndyCarban.
Már maga az időmérő is kiemelt pontozású, míg a versenyen egyenesen a megszokott egység dupláját osztják ki.
F1-viszonylatban nincs sok jelentősége nincs annak, hogy miként muzsikál oválokon.
Az ott igazán lényeges pályatípusokat nézve viszont maximálisan kvalifikált.
Extra érvként Herta licence mellett pedig a Red Bull/Alpha Tauri azt az aprócska tényt is felhozhatná, hogy az IndyCar nem csak a szezon általános bajnokát hirdeti ki, hanem külön megnevezi az oválok, valamint épített/utcai pályák legjobbját is.
KAPCSOLÓDÓ: Callum Ilott: Az IndyCar sokkal keményebb az F2-nél
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough