A NASCAR keresi a megoldást az életveszélyes tűzesetekre, a versenyzők vádjait viszont elutasítják

A bevett gyakorlat szerint a NASCAR tisztviselői szokták raportra hívni a renitensen viselkedő pilótákat.
Múlt vasárnap, Darlingtonon azonban Kevin Harvick rendelte a Stewart-Haas Racing 4-es Fordjának csapatához a szervezet versenyzésért felelől alelnökét, Scott Millert.
A 2014-es Cup-bajnok azt követően volt kénytelen feladni a playoff-nyitót, hogy autója nemes egyszerűséggel kigyulladt a pályán.
Az esetet követően Harvick magából kikelve nyilvatkozott, mondván a kiváltó ok az idén debütált Next Gen „ócska szar” alkatrészeiben keresendő, a NASCAR pedig semmit nem akar tenni az életveszélyes problémák megoldása ellen.
Végül pedig egyenesen odáig ment, hogy alkalmatlannak titulálta a szervezet vezetését.
Az utóbbi bő egy hónapban már hat autó borult lángba minden baleset, vagy ütközés hatása nélkül.
Az áprilisi, darlingtoni fordulón Alex Bowman gépében keletkezett tűz, Indianapolisban Chris Buescher és Joey Logano került szó szerint forró helyzetbe, Michiganben Cole Custeren volt a sor, most Darlingtonon pedig Harvick mellett JJ Yeley is lángok miatt állt ki.
Miller kedden a SiriusXM NASCAR Radiónak leszögezte, hogy folyamatosan vizsgáldónak és keresik a potenciálisan életveszélyes incidensek pontos okait.
Az egyik esetleges problémaként a gumitörmeléket nevezte meg.
„Darlington úgy viselkedik, mint egy sajtreszelő, ami miatt nagyon sok a gumitörmelék a pályán, erről már többször is beszéltünk. Nem vagyunk biztosak abban, hogy ezek a darabkák okozták a problémákat, de foglalkozunk vele. Elfogadhatatlan, hogy az autók kigyulladnak. Folyamatosan dolgozunk különböző megoldásokon. Átnézzük az autókon lévő hézagokat és külön figyelmet fordítunk a Ford kipufogóira, mivel úgy tűnik, nekik van a legtöbb gondjuk ezzel. Nyilván nagyon sok a tennivaló. Számos együttműködés született annak érdekében, hogy mélyre ássunk és nyilvánvalóan a lehető leggyorsabban a végére kell érnünk.”
Miller tisztában van azzal, hogy mennyire aggasztja a jelenség a paddockot.
„Senki sem akarja, hogy ez újból megtörténjen. Beszélünk a versenyzőktől kezdve a gyártókig mindenkivel és ők mind benne vannak, hogy szervezeti szinten tárhassuk fel a pontos kiváltó okokat.”
Az alelnök Harvick kirohanása mellett sem ment el szó nélkül.
„Tudom, hogy az egy érzelmileg túlfűtött pillanat volt, hiszen tönkrement a versenye. Ugyanakkor azt mondani, hogy a NASCAR-t mindez nem érdekli, nagyon messze van az igazságtól. Csak ennyit fűznék hozzá. Nem fogok semmiféle oda-vissza szópárbajba bonyolódni Kevinnel, de szerintem valójában ő is tudja, hogy igenis foglalkozunk a problémákkal.”
Az alapszakasz daytonai fináléja után Harvick mellett Denny Hamlin is kijelentette, hogy a NASCAR egyáltalán nem folytat párbeszédet a versenyzőkkel.
Miller ezt is tagadja.
„Minden eddiginél jobban megértjük a csapatok küszködéseit és azokat a dolgokat, amiket közösen, szervezetileg kell megoldanunk. A NASCAR és a csapatok, gyártók és médiapartnerek közötti kommunikáció, összefogás soha nem volt ennyire pozitív. Őszintén szólva szerintem ez az egyik oka annak, hogy a sport újra növekedést mutat.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough