NASCAR: Történelmi győzelmet hozott a Cup drámaian kegyetlen playoff-nyitánya

NASCAR: Történelmi győzelmet hozott a Cup drámaian kegyetlen playoff-nyitánya
credit: Jared C. Tilton/Getty/NASCAR Media

NASCAR: Történelmi győzelmet hozott a Cup drámaian kegyetlen playoff-nyitánya


Vasárnap, a Darlington Racewayen megkezdődött a NASCAR Cup Series rájátszása, méghozzá egy olyan versennyel, amelynek eseményeit egy hollywoodi forgatókönyvíró is megirigyelné.

Az 501 mérföldes Cook Out Southern 500 során minden IS megtörtént.

Hullottak a playoff tagjai, ismét volt két ijesztő tűzeset, sajnos megint nem úszta meg a mezőny személyi sérülés nélkül, a végén pedig egy történelmi győztest ünnepelhettek.

A 367 körös viadal végén Erik Jones lehetett a legboldogabb, aki a pálya egyik legeredményesebb versenyzőjét, Denny Hamlint maga mögött tartva húzta be a vágyott elsőséget.

A Petty GMS Motorsports pilótája ezzel Cup-karrierje harmadik diadalát aratta, ebből a másodikat az ikonikus futamon.

Jelen siker ráadásul napra pontosan a 43-as számú autó ezt megelőző utolsó, darlingtoni győzelmének 55. évfordulóján született.

1967. szeptember 4-én nem más nyerte meg a Southern 500-at, mint maga Richard Petty.

Jones mostani győzeleme egyúttal azt is jelentette, hogy a playoff egyetlen tagjának sem sikerült automatikusan továbbjutnia a top 12-es szakaszba.

A közismerten kegyetlen 1.366 mérföldes ovál ráadásul úgy döntött, konkrét „mészárlást” hajt végre a bajnoki címért küzdő pilóták között.

Az első áldozat Chase Elliott lett, aki a 113. körben volt kénytelen végleg kiállni, miután önhibájából falnak csapta a Hendrick Motorsports 9-es Chevyjét, majd a pályára visszacsúszva az érkező Chase Briscoe is telibe kapta.

Az alapszakaszt megnyert közkedvenc így a legutolsó, 36. helyen zárt csak.



Drámákból ezután sem volt hiány.

A harmadik szakaszban egy – sajnos az elmúlt fordulókon már többször is látott – tűzeset újabb felvonása borzolta a kedélyeket, ezúttal Kevin Harvick autójával a főszerepben.

A Stewart-Haas Racing 4-es számú Fordja semmitől sem zavartatva, szó szerint lángba borult, de szerencsére a 2014-es bajnoknak nem esett baja.

Az eset után adott interjúja során azonban ismét úgy beolvasott a NASCAR-nak, hogy abban nem volt köszönet.

Nem ő volt az egyetlen pilóta, aki forró helyzetbe került.

JJ Yeley szintén tűz miatt volt kénytelen feladni a küzdelmet.


KAPCSOLÓDÓ: Harvick az autó „ócska sz*r” alkatrészei miatt szenvedett rémisztő balesetet


Az utolsó sárga zászlós szakaszt 27 körrel a vége előtt Cody Ware idézte elő, miután a futam során immár harmadszor csapódott a falnak.

A Rick Ware Racing versenyzője már körökkel korábban arra panaszkodott a rádión, hogy az ütközések miatt komoly fájdalmakat él át. Az újabb kontakt pedig végképp betette a kaput és a 26 pilóta közölte is, hogy mindenképpen ki kell állnia.

A baleset után, még a pace car alatt újabb fordulat állt be.

Az élen lévő Kyle Busch autója hirtelen füstöt kezdett eregetni, aminek következtében a Joe Gibbs Racing veteránjának be is fejeződött a napja.

Pocsék futamot zárt Ross Chastain is, aki műszaki hiba miatt többszörösen is körhátrányba került, végül pedig csak a huszadikként ért célba.

Hasonlóan kaotikus napon van túl Kyle Larson is.

A címvédő már az első szakaszban technikai problémákat észlelt, ami miatt rendkívüli pitkiállásra kényszerült.

Mire visszatért a pályára többszörösen lekörözöttnek számított, amit később tetézett, hogy sikerült még falaznia is egyet.

A Hendrick Motorsports sztárja azonban összekapta magát és némi szerencsével, valamint jól időzített kiállással a tizenkettedikként ért célba.

Egészen biztosan elfelejtené ezt a fordulót Martin Truex Jr. is.

A playoffról éppen csak lemaradt veterán magabiztosan haladt előre és a hajrában úgy tűnt, végre megszerezheti idei első győzelmét.

31 körrel a kockás zászló előtt azonban motorhiba lépett fel a JGR 19-es Toyotájában, nyomban kiiktatva Truexet a versenyből.

Az első szakaszt William Byron, míg a másodikat Busch nyerte.

A rájátszás második fordulóját szeptember 11-én, a Kansas Speedwayen rendezik.