IndyCar: McLaughlin nyert Portlandben, öten harcolhatnak a bajnoki címért a fináléban

IndyCar: McLauhglin nyert Portlandben, öten harcolhatnak a bajnoki címért a fináléban
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



Scott McLaughlin győzelmét hozta az NTT IndyCar Series idei szezonjának utolsó előtti versenye a Portland International Racewayen.

A Team Penske pilótája a pole-ból indulva abszolút dominanciával, a 110 körből 104-et az élen töltve húzta be idei – egyben a szériában eltöltött teljes eddigi karrierje – harmadik diadalát.

Az alakulat ezzel elmondhatja magáról, az idény eddigi tizenhat fordulójából kilencet megnyertek.

A szintén a Kapitány gárdáját erősítő, egyben az összetettet vezető Will Power végül a másodikként ért célba, 1.17 másodperces hátrányban.

Ez a tény pedig végképp igazolta Penske-ék azon kijelentését, miszerint nem fogják csapatutasítással kiemelni egyik emberüket sem.

Ha a futam végén arra kérik McLaughlint, hogy adja át az első helyet Powernek, akkor ezzel az ausztrál előnye a tabellán 31 pontra nőtt volna.

Így viszont csak 20 egység plusszal várhatja a szeptember 11-ei, Laguna Seca-i finálét a Chip Ganassi Racing hatszoros bajnoka, Scott Dixon és a szintén penske-s Josef Newgarden előtt.

Utóbbi amerikai számára finoman szólva sem jött ki a lépés.

Motorcsere miatt büntetést kapott, így az időmérőn megszerzett második rajthelye helyett csak a nyolcadikként vághatott neki a távnak.

A zöld jelzés után több pozíciót veszített ugyan, de később sikerült felverekednie magát a top 5 közé.

A végső csapást pedig a stratégia mérte rá.

A huszonkét körrel a vége előtt elrendelt restartnál azonban a keményebb, fekete abroncsokon lévő #2 Chevyvel nem tudta tartani a lépést lágyabb keveréken lévő ellenfeleivel és végül képtelen volt a nyolcadiknál előrébb végezni.

Ennek, valamint közvetlen ellenfelei befutójának köszönhetően a Portland előtti, Powerrel szembeni 3 pontos hátránya kereken 20-ra nőtt.

A Grand Prix of Portland harmadik pozícióját az imént említett Dixon kaparintotta meg, aki a tizenhatodik helyről startolva küzdötte fel magát egészen a negyedik helyig.

A dobogót azután sikerült bebiztosítania, hogy a versenyirányítás blokkolás miatt a pozíciója átadására kötelezte az akkor előtte haladt Pato O’Wardot.

Az Arrow McLaren SP mexikói pilótája végül nem csak a pódiumról maradt le, de már a matematikai esélyét is elvesztette a bajnoki címre.

Hasonlóképpen nincs már semmi sansza a címvédésre Alex Palou-nak sem, miután csak a tizenkettedikként zárt.

A futamot mindössze egyszer kellett sárga jelzéssel megszakítani.



A 84. körben Rinus VeeKay szó szerint falba tette Jimmie Johnsont, ami miatt áthajtásos büntetéssel sújtották.

Az Ed Carpenter Racing hollandja később teljesen magára vállalta a balesetet és elnézést kért amerikai ellenfelétől.

Rázós pillanatokat élt át az ECR másik versenyzője, Conor Daly is, akinek 20-as Chevyje hátul tüzet fogott, a lángok pedig a fél autót beterítették helyrehozhatatlan károkat okozva a kuplungban.

A szezon fináléját most vasárnap rendezik és még öten vannak versenyben a címért.

Erre utoljára 2003-ban volt példa.

Mint fentebb szó volt róla, az összetettet Power vezeti 523 ponttal, míg a második és harmadik pozíciókban Newgardent és Dixont jegyzik. Utóbbi két klasszis lemaradása egyaránt 20 egység, az előny viszont a kétszeres bajnoknál van, lévén ő öt győzelemmel rendelkezik idén, míg a széria trónjára hatszor felért kollégája csak kétszer járt a victory lane-en.

Rajtuk kívül életben tartotta még esélyeit az Astor Kupára Marcus Ericsson (CGR) és McLaughlin is. Nekik azonban már tényleg csak számtanilag van sanszuk, mivel a hátrányuk 39, illetve 41 pont.

Laguna Secán a bónuszokkal együtt maximum 54 egységet lehet gyűjteni.