IndyCar: McLaughlin nyert Portlandben, öten harcolhatnak a bajnoki címért a fináléban

Scott McLaughlin győzelmét hozta az NTT IndyCar Series idei szezonjának utolsó előtti versenye a Portland International Racewayen.
A Team Penske pilótája a pole-ból indulva abszolút dominanciával, a 110 körből 104-et az élen töltve húzta be idei – egyben a szériában eltöltött teljes eddigi karrierje – harmadik diadalát.
Az alakulat ezzel elmondhatja magáról, az idény eddigi tizenhat fordulójából kilencet megnyertek.
A szintén a Kapitány gárdáját erősítő, egyben az összetettet vezető Will Power végül a másodikként ért célba, 1.17 másodperces hátrányban.
Ez a tény pedig végképp igazolta Penske-ék azon kijelentését, miszerint nem fogják csapatutasítással kiemelni egyik emberüket sem.
Ha a futam végén arra kérik McLaughlint, hogy adja át az első helyet Powernek, akkor ezzel az ausztrál előnye a tabellán 31 pontra nőtt volna.
Így viszont csak 20 egység plusszal várhatja a szeptember 11-ei, Laguna Seca-i finálét a Chip Ganassi Racing hatszoros bajnoka, Scott Dixon és a szintén penske-s Josef Newgarden előtt.
Utóbbi amerikai számára finoman szólva sem jött ki a lépés.
Motorcsere miatt büntetést kapott, így az időmérőn megszerzett második rajthelye helyett csak a nyolcadikként vághatott neki a távnak.
A zöld jelzés után több pozíciót veszített ugyan, de később sikerült felverekednie magát a top 5 közé.
A végső csapást pedig a stratégia mérte rá.
A huszonkét körrel a vége előtt elrendelt restartnál azonban a keményebb, fekete abroncsokon lévő #2 Chevyvel nem tudta tartani a lépést lágyabb keveréken lévő ellenfeleivel és végül képtelen volt a nyolcadiknál előrébb végezni.
Ennek, valamint közvetlen ellenfelei befutójának köszönhetően a Portland előtti, Powerrel szembeni 3 pontos hátránya kereken 20-ra nőtt.
A Grand Prix of Portland harmadik pozícióját az imént említett Dixon kaparintotta meg, aki a tizenhatodik helyről startolva küzdötte fel magát egészen a negyedik helyig.
A dobogót azután sikerült bebiztosítania, hogy a versenyirányítás blokkolás miatt a pozíciója átadására kötelezte az akkor előtte haladt Pato O’Wardot.
Az Arrow McLaren SP mexikói pilótája végül nem csak a pódiumról maradt le, de már a matematikai esélyét is elvesztette a bajnoki címre.
Hasonlóképpen nincs már semmi sansza a címvédésre Alex Palou-nak sem, miután csak a tizenkettedikként zárt.
A futamot mindössze egyszer kellett sárga jelzéssel megszakítani.
Rinus Veekay was penalized for this move that brought out the first caution of the day.
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) September 4, 2022
„This does not look like Jimmie Johnson’s fault AT ALL.” #INDYCAR pic.twitter.com/Qia5iwDNmr
A 84. körben Rinus VeeKay szó szerint falba tette Jimmie Johnsont, ami miatt áthajtásos büntetéssel sújtották.
Az Ed Carpenter Racing hollandja később teljesen magára vállalta a balesetet és elnézést kért amerikai ellenfelétől.
Rázós pillanatokat élt át az ECR másik versenyzője, Conor Daly is, akinek 20-as Chevyje hátul tüzet fogott, a lángok pedig a fél autót beterítették helyrehozhatatlan károkat okozva a kuplungban.
A szezon fináléját most vasárnap rendezik és még öten vannak versenyben a címért.
Erre utoljára 2003-ban volt példa.
Mint fentebb szó volt róla, az összetettet Power vezeti 523 ponttal, míg a második és harmadik pozíciókban Newgardent és Dixont jegyzik. Utóbbi két klasszis lemaradása egyaránt 20 egység, az előny viszont a kétszeres bajnoknál van, lévén ő öt győzelemmel rendelkezik idén, míg a széria trónjára hatszor felért kollégája csak kétszer járt a victory lane-en.
Rajtuk kívül életben tartotta még esélyeit az Astor Kupára Marcus Ericsson (CGR) és McLaughlin is. Nekik azonban már tényleg csak számtanilag van sanszuk, mivel a hátrányuk 39, illetve 41 pont.
Laguna Secán a bónuszokkal együtt maximum 54 egységet lehet gyűjteni.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough