A Red Bull megegyezett Hertával, már csak az FIA jóváhagyása hiányzik

Fordulóponthoz érkezett el a Colton Herta Forma-1-es átigazolásáról szóló szappanopera.
A Holland Nagydíjat követően Helmut Marko a RACER riportere, Chris Medland által vezetett SpeedCity Broadcasting podcast vendégeként megerősítette, hogy sikerült megállapodni a 22 éves kaliforniaival, valamint az összes további, érintett féllel.
Ennek értelmében már jövőre bemutatkozhat az AlphaTauri pilótájaként.
Az egyetlen kérdés, hogy az FIA kiadja-e számára a versenyzéshez szükséges szuperlicencet.
Az előírt 40 ponthoz Hertának még 8 egység hiányzik, a COVID révén életbe léptetett kiskapuknak köszönhetően azonban a szövetségnek módja van tágabban értelmezni ezt a szabályt.
Marko elmondása szerint a megegyezés magában foglalja Pierre Gasly elengedését is az Alpine-hoz.
Kihangsúlyozta viszont, hogy minden attól függ, a hétszeres IndyCar-futamgyőztes megkapja-e a szuperlicencet, ami nélkülözhetetlen az AlphaTauri-ülés elfoglalásához.
A végső döntést legkésőbb jövő hétre, Monzára várják.
Herta jelenleg két csapattal van szerződésben az Andretti Autosport és a McLaren képében.
Előbbi teljes szezonos helyet biztosít számára az IndyCarban, utóbbi pedig idén tavasszal igazolta le a tavalyi Forma-1-es géppel zajló tesztprogramjába.
Éles F1-versenyzői lehetőség esetén azonban mindkét gárda hajlandó arra, hogy kiengedje a kontraktusból.
Az amerikai tehetség a minap leszögezte, egyelőre nem akar az F1-gyel foglalkozni és csak az IndyCar idei szezonjának hátralévő (egészen pontosan szeptember 11-én, Laguna Secán befejeződő) részére kíván koncentrálni.
Ezzel párhuzamosan viszont több csapatfőnök is kifejezte nemtetszését, mondván az FIA a saját előírásait rúgná fel, ha kiadnák Hertának a licencet.
Hasonlóképpen ellenzi a kvázi kivételezést az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali is.
„A sportnak tisztelnie kell a szabályokat” – nyilatkozta a szakember az Autosportnak.
„Természetesen az amerikai, vagy más nemzetiségű versenyzők nagyon fontosak. Ha megvan a kellő pontja az F1-hez, akkor az fantasztikus hír. Ugyanakkor van egy protokoll, amit tiszteletben kell tartani. Én ebben hiszek.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough