Herta: Senkinek sem kell szégyellnie magát azért, mert az IndyCarban versenyez
Az elmúlt napokban Colton Herta neve a Forma-1-es hírek élmezőnyébe került, miután kiderült, hogy a Red Bull érdeklődik a szolgálatai iránt.
A hírek szerint a 22 éves amerikait az AlphaTaurival hozták összefüggésbe a várhatóan távozó Pierre Gasly utódjaként.
Helmut Marko az Autosport megkeresésére Zandvoortban meg is erősítette, tényleg figyelik Hertát.
„Már gondolkodtunk ezen, de még nem akarunk beszélni róla. Vannak néhányan a juniorjaink között, akik rendelkeznek szuperlicenccel. Tartalékpilótának innen toboroznánk valakit. Ami Hertát illeti, ő már túl van egy F1-es teszten és jól teljesített. Nem mennék bele a részletekbe, meglátjuk, miként alakulnak a dolgok.”
Marko azt is hozzátette, hogy az USA egy kiemelten fontos piac nem csak a Red Bull, de a teljes Forma-1 számára is.
Ebből adódóan égető szükség lenne egy tehetséges, versenyképes, egyúttal pedig eladható amerikai pilótára.
Az FIA pedig úgy fest, tökéletesen partner ebben és sajtóinformációk szerint már azt vizsgálják, miként tudnák kiadni a szuperlicencet Hertának, akinek neve mellett jelenleg 32 pont áll az előírt 40-ből.
A pletykák mindeközben ezerrel pörögnek.
Az egyik legérdekesebb pedig közülük az, amely az AlphaTauri esetleges eladósorba kerüléséről szól, potenciális vevőként Michael Andrettiéket emlegetve.
A versenyzőből lett üzletember önálló F1-es gárdájának nevezési kérelmére még mindig nem adott hivatalos választ az FIA, az F1-vezér Stefano Domenicali viszont ki is jelentette, hogy a legnagyobb esélye az Andretti Globalnak az lenne, ha sikerüle beszállniuk egy már meglévő csapatba.
Egy biztos, bármennyire is szeretné ő a világbajnokságba vinni Hertát, ha ezt nem tudja biztosan garantálni és a fiatal pilótának más lehetősége adódna, akkor kiengedné az Andretti Autosporttal való jelenlegi, 2023 végéig tartó szerződéséből.
A körülötte lévő zajt azonban a legfőbb érintett igyekszik kizárni.
„Nincs miről beszélni jelenleg” – nyilatkozta az AP-nek Herta, aki jelenleg az IndyCar összetettjének tizedik helyén áll.
„A hátralévő két versenyhétvégére akarok koncentrálni és kitalálni, hogy mi zajlik majd az uborkaszezonban. Az apukám [Bryan Herta] intézi az összes ügyemet, én pedig megmondtam neki, hogy nem akarok [az F1-gyel] foglalkozni, sem pedig beszélni róla, csak az idény befejezésére összpontosítok. Ezt követően fogjuk megvizsgálni a lehetőségeinket, ha egyáltalán vannak.”
Herta márciusban leszerződött a McLaren tavalyi F1-es autóval zajló tesztprogramjába, júliusban Portimaón pedig két napon át már vezethette is. A wokingiaknál azonban ezen kívül másra nem számíthat, pláne azután, hogy már hivatalosan bejelentették Oscar Piastrit a távozó Daniel Ricciardo utódjaként.
A hétszeres IndyCar-futamgyőztes azonban leszögezte, nem akar csak azért az F1-be menni, hogy elmondhassa magáról, ott vezet.
„Sok dologtól függ. Boldog akarok lenni ott, ahol vagyok, ahol élek és jól kijönni a gárdával is. Muszáj komfortosan éreznem magam. Számos különböző tényező befolyásolja a csapatváltásra vonatkozó döntést és én még bele sem kezdtem ebbe. Nem azért mennék oda, hogy csak ott legyek. Meg kell pontosan értenem, hogy mibe is keverednék, amivel most még nem vagyok tisztában. Szóval, várunk és majd kiderül, milyen opcióink vannak.”
Arra reagálva, hogy az FIA állítólag mérlegeli a rendkívüli szuperlicenc kiadására vonatkozó lehetőségeket, Herta rögtön hárított.
„Annyi mindent mondanak és spekulálnak. Állandóan kapom az értesítéseket a telefonomon és most már csak mindet átállítom olvasottra anélkül, hogy egyáltalán megnyitnám. Őszintén szólva jelenleg mindenki többet tud nálam. A jövő évet tekintve szerződésben állok Andrettivel, másom pedig nincs. Szerintem vannak olyan srácok ebben a szériában, akik még akkor sem mennének az F1-be, ha ülést ajánlanának nekik, mert annyira szeretnek az IndyCarban versenyezni. Senkinek sem kell szégyellnie magát azért, mert IndyCar-pilóta.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough