F1: A Herta-kiskapu egy sokkal grandiózusabb projekt része lehet?

F1: A Herta-kiskapu egy sokkal grandiózusabb projekt része lehet?
credit: Penske Entertainment/Travis Hinkle
F1: A Herta-kiskapu egy sokkal grandiózusabb projekt része lehet?



Ezen a héten robbant a bomba, miszerint a Red Bull kivetette hálóját Colton Hertára egy potenciális Forma-1-es program kapcsán.

A legfrissebb hírek szerint pedig még a hiányzó szuperlicenc-pontok sem biztos, hogy akadályt fognak képezni a 22 éves kaliforniai számára.

Az Autosport értesülései szerint ugyanis az FIA fontolgatja, hogy a COVID kapcsán bevezetett kiskapukat kihasználva megadja számára a világbajnoki sorozatban való versenyzéshez nélkülözhetetlen engedélyt.

A hétszeres IndyCar-futamgyőztes – aki jelenleg az összetett tizedik helyén áll – elsősorban nem az egyébként vitathatatlan tehetsége, hanem a származása révén élvezhet ekkora előnyt, köszönhetően az F1 erőteljes amerikai térhódításának.

Ennek ellenére máris több, utánpótlás-programmal bíró csapat kijelentette, ilyen kivételezés mellett semmi értelme nincs komoly pénzeket ölni az általuk protezsált ifjoncok F2-es és F3-as szereplésébe.

Mindeközben ezerrel pörögnek a pletykák és a legfrissebb információk szerint már az sincs kizárva, hogy a Herta-sztorihoz ismét köze lehet az Andretti családnak.

Michael Andrettiék már több, mint egy éve harcolnak a nagy nyilvánosság előtt azért, hogy helyet kapjanak az F1 rajtrácsán.

Tavaly karnyújtásnyira kerültek ahhoz, hogy a Sauber Motorsports többségi tulajdonosaivá válva rátegyék a kezüket az Alfa Romeóra. Versenyzőnek már akkor is Hertát szánták, aminek érdekében még azt is elintézték, hogy a Ferrari egy privát tesztet biztosítson számára, ahol teljesítette volna a szabadedzésen való részvételhez szükséges minimum 300 km-t.

Az eredeti tervek szerint Colton már a 2021-es Amerikai és Mexikói Nagydíjon tartott pénteki gyakorláson pályára gördült volna, de végül erre – valamint a Ferrari-tesztre – a felvásárlási kísérlet kútba esése miatt nem került sor.

Andrettiék ezután adták be a 2024-re vonatkozó nevezési szándékukat az FIA felé, immár önálló alakulatként.

Az Andretti Global névre hallgató gárda sorsa azonban lassan kilenc hónapja a szövetség térfelén pattog, miközben elképesztő mértékű ellenállásba ütköznek a paddockon belül is.

Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali pedig legutóbb ki is jelentette, hogy a legendás családnévnek akkor van esélye a mezőnybe jutásra, ha egy már meglévő csapatba szállnak be.

Itt jön a képbe újra a Red Bull.

Néhány héttel ezelőtt még kész tényként kezelték a gárda Porschéval való összebútorozását.

Az utóbbi napokban viszont már egyre több hír szól arról, hogy ez a frigy korántsem biztosan a paradicsomban köttetett.

Dietrich Mateschitzék belemennének ugyan abba, hogy a német gyártó 50%-os tulajdonrészt szerezzen, az ezzel arányos hatalmi pozíció megszerzésével viszont már nem annyira szimpatizálnak.

Utóbbi különösen igaz az RBR „nagy triójára”, vagyis Christian Hornerre, Adrian Neweyra és Helmut Markóra, akik többször is hangot adtak annak, mennyire szeretnének függetlenként működni.

Többek között ezért is nyitották meg a saját motorrészlegüket a Honda kiszállása után.

A japán cég azonban továbbra is a partnerük maradt a legfrissebb hosszabbítás értelmében egészen 2025 végéig, ugyanakkor az sem kizárt, hogy az új motorszabályoknak hála ’26-tól teljes erőbedobással visszatérnek.

Az RBR jövője kapcsán tehát egyre csak sokasodnak a kérdőjelek és potenciális forgatókönyvek.

Ennek pedig egy másik lényegese eleme a B-csapatként funkcionáló AlphaTauri lehet.

A megbízható belső forrásokkal bíró The Race szerint egyre több pletyka szól arról, hogy Mateschitzék megválnának tőle.

Ezen meg nem erősített szcenárió esetében a potenciális vevők listájának élére rögtön Andrettiéket vizionálják, akik szemmel láthatóan már bármit megtennének az F1-be jutásért.

Az AlphaTauri esetleges eladásának lehetősége máris más fényben tüntetné fel azt a kockázatos lépést, amit egy gyors, ámde egyelőre a saját játszóterén is gyakran hibázó újonc fedélzetre hozása jelentene egy olyan tapasztalt versenyző helyén, mint amilyen Pierre Gasly.

Kivéve, ha már Andrettiék hatalomátvételére számítanak.

Egy biztos, lassan a világ összes popcornja nem lesz elég ennek a sztorinak a fordulataihoz.