NASCAR: Blaney megbékélt azzal, hogy másokon múlik a sorsa
Nem kímélte az időjárás a NASCAR Cup Series idei alapszakaszának utolsó, daytonai versenyét.
Az eredetileg szombat éjjelre kiírt futamot az eső miatt másnap délelőttre kellett halasztani, 21 körrel a leintés előtt azonban ismét megérkezett a csapadék bő 3 órás piros zászlót előidézve.
A kényszerpihenőt közvetlenül megelőzte egy, a mezőny túlnyomó többségét magával rántott baleset, aminek egyértelmű oka a már vizes pálya volt.
Ezen incidens legnagyobb nyertese Austin Dillon lett, aki a pálya alján lavírozva kerülte ki a káoszt és hirtelenjében a tizenhetedik helyről az élen találta magát.
A pálya felszárítása után elrendelt restartot követően a Richard Childress Racing pilótájának végül sikerült megnyernie a futamot, ezzel bebiztosítva pozícióját a playoffban.
A bajnoki hajrá maradék egy helyét győzelem nélkül, pontok alapján Ryan Blaney kaparintotta meg.
Hatalmas megkönnyebbülés volt ez a Team Penske versenyzője számára, lévén már a futam elején úgy tűnt, le kell mondania a kupáról szőtt álmairól.
Rögtön a 31. körben belekeveredett egy töbautós balesetbe, aminek következtében csúnyán megsérült a 12-es számú Fordja.
Extra pitkiállás után vissza tudott térni ugyan a pályára, de már többszörös körhátrányban.
Az autóját lényegében a ragasztószalagok és a szentlélek tartotta össze, a piros zászló elrendelésekor pedig Dillon első helyének és Martin Truex Jr. szakaszok során gyűjtött pontjainak következtében már nem is állt a rájátszás bejutó helyén.
Az újraindítás után viszont összeállt felette a szerencsés csillagzat.
Blaney csak a tizenötödik pozícióban zárt, de még ezzel is 3 egység pluszt hozott a nyolcadikként leintett Truexszel szemben, így végül ő jutott be a playoffba.
„Stresszes nap volt” – mondta a 28 éves pilóta a verseny utáni sajtótájékoztatóján.
„Sőt, az egész hétvége így alakult. Elmaradt a kvalifikáció, aztán elhalasztották a versenyt másnapra, majd rögtön az elején ütköztem és végül jött a háromórás esőszünet. Mentálisan teljesen leszívott, úgyhogy jó lesz pihenni egyet.”
Arra a kérdésre, hogy miként töltötte a piros zászlós időszakot, így válaszolt:
„Körülbelül egy órán át a pitben ültem, aztán visszamentem a lakóbuszomba, átöltöztem, ebédeltem és néztem egy kis golfot a tévében. Nem tudtam mit csinálni. Nem az én irányításom alatt voltak a dolgok, ezért csak reméltem, hogy folytatódni fog a futam. Teljes mértékben elfogadtam viszont, hogy bármikor leszakadhat az ég, nem lesz újraindítás és így kiesünk. Meg kell békélni az ilyen helyzetekkel, mert tényleg nincs más választás, nem az én kezemben volt az egész. Semmi értelme idegeskedni, próbáltam relaxálni és közben remélni a legjobbakat.”
Persze nem titkolja, hogy elkeseredett volna, ha lemarad a rájátszáról.
Blaney a teljes alapszakasz során a legjobb 5-ben volt összetettben, nyerni azonban idén még nem tudott.
Lett viszont szám szerint tizenöt különböző győztes pilótája az alapszakasznak, ami miatt pengeélen táncolt számára a bajnoki hajrában való részvétel.
Ő végül sikerrel járt, a tabella negyedik pozíciójában zárt Truexnek viszont búcsúznia kellett, miközben tizenkét olyan pilótát utasított maga mögé, akik mehetnek a kupáért.
Nekik viszont van győzelmük, a Joe Gibbs Racing veteránjának pedig nem. Ennyin múlt. Lehet igazsgátalannak nevezni és gyűlölni, de ez egy ilyen szabályrendszer.
„Határozottan pocsék érzés még belegondolni is [abba, hogy mi lett volna, ha kimarad a playoffból]” – folytatta Blaney.
„Jó évünk van, csak épp a győzelem nem jött össze. Rossz lett volna, ha kiesünk, de ismerjük a rájátszás formátumát és tudjuk, hogy nyerni kell hozzá, mi pedig ezt nem tettük meg. Szerencsére sikerült. Mindenkivel kezet ráztam a csapatnál. Pokolian jó munkát végeztek az autó megjavításával, ami romokban volt. A baleset után például a kormánykerék is beragadt 180 fokos szögben. A srácok megoldották a problémákat és végül sikerült elérni a minimális sebességet, ami a versenyben maradáshoz kell. Most pedig bent vagyunk a rájátszásban. Elképesztően hálás vagyok nekik.”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Botrányos közjáték után nyert Austin Dillon, kialakult a rájátszás mezőnye
>>>>>„B*sszátok meg mind” – Felelőtlen döntés miatt kerültek életveszélybe a versenyzők
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough