NASCAR: „B*sszátok meg mind” – Felelőtlen döntés miatt kerültek életveszélybe a versenyzők
Van némi diszkrét bája annak, hogy a NASCAR folyamatosan a versenyek biztonságának növelését propagálja, mégis engedi a mezőnyt olyan körülmények között vezetni, ami kimeríti az életveszély fogalmát.
Az alapszakaszt lezáró, daytonai futam hajrájában számos pilóta arról panaszkodott a rádión, hogy az eső miatt egyre vizesebb a 2.5 mérföldes ovál és már képtelenek uralni az autóikat.
Ennek ellenére a NASCAR-nak esze ágában sem volt megszakítani a futamot, alig egy körrel később pedig be is ütött a katasztrófa.
A csúszós pályán konkrétan a mezőny kétharmada, egyszerre vesztette el uralmát a gépek felett és egy rossz dodzsem-partiként csapódtak a falnak, valamint egymásnak.
BIG CRASH in Turns 1 and 2 and Daytona!@austindillon3 SOMEHOW avoids all the mayhem and comes out in the lead! #NASCAR
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) August 28, 2022
? : @CNBC and @peacockTV pic.twitter.com/aYYdF1hp6l
„Kibaszottul esett, basszátok meg mind!” – mondta magából kikelve az incidenst megelőzően még a győzelemért, ezzel együtt pedig a playoff-helyért küzdött Justin Haley.
A Kaulig Racing versenyzője az NBC-nek adott interjúja során is hangot adott felháborodásának:
„Egy teljes körük volt arra, hogy belengessék a sárgát. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan!”
Daniel Suarez sem fogta vissza magát.
„Tudtuk mindannyian, hogy jön az eső. Már szakadt a pálya mellett, csak idő kérdése volt, hogy fölénk is elérjen. Miért vártak? Fogalmam sincs. Kicsit elfogult is vagyok, mivel az élmezőnyben haladtam. [A NASCAR-nak] megvan a technológiája ahhoz, hogy biztosak legyenek abban, mennyire közel van…. Nem hiszem, hogy indokolt volt ilyen helyzetbe hozni bennünket.”
Hasonlóképpen dühös volt Denny Hamlin is, aki a becsapódás után rádión rögtön közölte is csapatával, hogy megsérült.
A Joe Gibbs Racing veteránját később útjára engedték az orvosi központból, de az interjújra során még szemmel láthatóan nem volt jól.
„Jobb versenyirányításra van szükség” – mondta Hamlin.
„Az egész testem fáj, úgy érzem, hogy az állam olyan, mint azoknak a boxolóknak, akiknek az egész arcát péppé verték. Ez volt az első igazán nagy balesetem ezzel az autóval. Minden, amit a többiek mondtak róla, teljes mértékben igaz.”
Az idén debütált Next Gen kapcsán számos pilóta panaszkodott már, hogy a kevés gyűrődési zóna miatt a kontaktok alkalmával sokkal több erőhatás irányul a volán mögött ülő testére, mint az előző generációs gép esetében.
KAPCSOLÓDÓ: A versenyzők szerint nagyon fájnak az ütközések az új autóban
Aric Almirola spottere, Joel Edmond is mérges volt.
„A spotter-állásban már akkor nagyon esett, amikor a mezőny még a 4-es kanyaron haladt át. Mi viszont odakint vagyunk a pálya tetején, a szabad ég alatt, nem pedig valami kényelmes, légkondis helyen tetővel a fejünk felett. Magamból kikelve ordítottam Aricnak, hogy szakad. A NASCAR viszont ezt nem látta.”
A szervezet versenyzésért felelős alelnöke, Steve Phelps viszont azzal próbálta menteni a helyzetet, hogy megfelelően cselekedtek, mivel a legnagyobb esélyt akarták megadni a versenyzésre, emellett pedig egészen addig nem észleltek komoly fenyegetést, amíg az eső nagy erővel el nem kezdett zuhogni és megtörtént a tömegbaleset.
„A biztonsági autó a pálya belső részén állt és teljesen száraz volt, amikor a baleset történt. Ha megnézik a belső kamerás felvételeket, akkor látható, hogy az eső közvetlenül az incidens előtt kezdett rá. Tényleg semmit sem tudtunk tenni, nem lehet előre jelezni, hogy mikor kezd el esni. Csak egy szuper szerencsétlen dologról van szó mindenki szempontjából.”
Ezzel ellentétben viszont helyszíni felvételek is bizonyítják, hogy az eső nem a baleset pillanatában érkezett meg.
I call cap pic.twitter.com/Vfdmbs1Rtk
— Shane ? (@redactedBW) August 28, 2022
Egy biztos, Phelps több pilótával is személyesen elbeszélgetett.
Haley ezután Twitteren rögtön más hangnemet ütött meg és közölte, hogy csak szerencsétlen események sorozata történt. Ezzel együtt pedig háláját fejezte ki a NASCAR-nak, amiért ennyire biztonságos autókat építenek.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Botrányos közjáték után nyert Austin Dillon, kialakult a rájátszás mezőnye
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough