NASCAR: Botrányos közjáték után nyert Austin Dillon, kialakult a rájátszás mezőnye
3 órát, 19 percet és 57 másodpercet felölelő piros zászlós szakaszt követően, komolyabb incidens nélkül sikerült befejezni a NASCAR Cup Series idei alapszakaszának utolsó futamát.
A kényszerszünetre meglehetősen vitás körülmények között került sor.
Huszonegy körrel a leintés előtt a Daytona International Speedway területére megérkezett az eső, a versenyirányítás azonban későn reagált, aminek eredménye egy, a mezőny közel kétharmadát magával rántó baleset lett a vizes pályán.
A szervezet ezen döntése hatalmas vihart kavart, aminek részleteiről ebben a cikkben lehet bővebben olvasni:
>>>>>‘B*sszátok meg mind* – Felelőtlen döntés miatt kerültek életveszélybe a versenyzők
A tömegkarambol legnagyobb nyertese az incidens előtt még 17.-ként rangsorolt Austin Dillon lett.
A Richard Childress Racing pilótája abban reménykedett, hogy az egyre erősödő csapadék miatt nem fogják már újraindítani a versenyt.
A NASCAR viszont mindenképpen ezt szerette volna a futam sorsdöntő, a rájátszás mezőnyét végképp eldönteni hivatott mivolta, valamint az imént említett, botrányos baleset ellensúlyozása miatt.
Az időjárás kegyesnek is bizonyult, így immár napsütésben tudhatták le a maradék köröket.
A hajrában úgy tűnt, hogy Austin Cindric a Daytona 500 után megnyerheti a legendás 2.5 mérföldes ovál idei nyári fordulóját is, a közvetlenül mögötte lévő Dillon azonban másként gondolta és hátulról kissé meglökte a 2-es számú Fordot.
Ennek hatására a Team Penske újoncának korrigálnia kellett komoly lendületet veszítve.
Innentől senki sem tudta már megállítani Dillont, aki ezzel megnyerte karrierje negyedik, egyben idei első Cup-futamát biztos jegyet váltva a rájátszásba.
A playoff utolsó, tizenhatodik helyét pontok alapján a győzelem nélküli Ryan Blaney kaparintotta meg.
A legnagyobb vesztes a 2017-es bajnok, egyben a tavalyi összetett második helyezettje, Martin Truex Jr. lett.
A Joe Gibbs Racing veteránja mindössze három egységgel maradt le Blaneytől, így 2015 után először nem szállhat harcba a szezon legjobbjának járó kupáért.
„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy tartani tudjuk a tempót a többi sráccal” – magyarázta Truex.
„A restartunk úgy sikerült, ahogyan arra szükségünk volt, a sebességünk viszont nem volt elegendő. Nagyon pocsék érzés.”
A NASCAR playoff-rendszerét jól jellemzni, hogy Truex az alapszakasz összetettjét a negyedikként zárta, 230 ponttal többet gyűjtve, mint Dillon. Hiába azonban mindez, ha a „győzelem és bent vagy” elvet követik a szabályok, neki pedig az első 26 forduló során nem sikerült egyszer sem nyernie.
A Coke Zero 400 második helyét az RCR másik embere, két elsősége révén szintén a rájátszásban lévő Tyler Reddick tudhatta magáénak, míg Cindric harmadikként ért célba.
A baleseteknek is köszönhetően a részidős Landon Cassill zárt negyedikként, megszerezve ezzel 12 éve tartó, 331 futamot számláló Cup-pályafutása legelső top 10-es eredményét.
Szintén először landolt a legjobb tíz között az ötödik pozícióban végzett Noah Gragson, valamint a hatodikként leintett Cody Ware is.
„A piros zászló alatt is végig készenlétben maradtunk” – nyilatkozta a futam után az NBC-nek Dillon, aki az utolsó körökben csapattársa, azaz Reddick, valamint Chevrolet-s márkatársa, Gragson segítségére is számíthatott.
„Meg szeretném köszönni Tylernek és mindenkinek, hogy ezt lehetővé tették.”
A verseny végén kisebbségben voltak a boldog pilóták.
A balesetek miatt összesen húsz autó volt kénytelen idő előtt leparkolni, míg a címvédő Kyle Larson már rögtön a legelején kiállni kényszerült motorhiba miatt.
A Cup Series 2022-es szezonjának bajnoki címéért az alábbi pilóták indulnak csatába: Chase Elliott, Joey Logano, Ross Chastain, Kyle Larson, William Byron, Denny Hamlin, Ryan Blaney, Tyler Reddick, Kevin Harvick, Christopher Bell, Kyle Busch, Chase Briscoe, Daniel Suarez, Austin Cindric, Alex Bowman és Austin Dillon.
Az alapszakasz bajnoki címét, vele együtt pedig a 15 bónusz playoff-pontot Elliott zsebelte be.
A rájátszás top 16-os szakasza szeptember 4-én, a Darlington Racewayen startol el.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough