NASCAR: Brutális balesetek és egy meglepetés-győztes a daytonai éjszakában
„Mi a franc történt?”
Ezekkel a szavakkal ordított bele a rádiójába Jeremy Clements, amikor megnyerte a NASCAR Xfintiy Series helyi idő szerint szombat hajnalban véget ért versenyét.
A saját tulajdonában lévő Jeremy Clements Racing 51-es Chevyjét vezető pilóta meglepetése tökéletesen definiálta azt az őrületet, ami a floridai oválon zajlott le.
A flúgos futam jelleget pedig pontosan az ő első helyének körülményei koronázták meg igazán.
Az utolsó előtti körben, Riley Herbst megforgása után a versenyirányítás konkrétan kivárta, amint az élen haladó Clements megkezdi az utolsó kört, hogy utána belengessék a sárga zászlót, így egyrészt elejét vettték egy újabb – szám szerint negyedik – overtime-nak, valamint minimálisra redukálták egy sokadik baleset lehetőségét is a végső 2.5 mérföldön.
A leintés pillanatában ugyanis elmúlt éjjel fél kettő, a még talpon lévő autók között pedig lényegében már alig akadt olyan, amin ne díszelgett volna kisebb-nagyobb harci sérülés.
Az Xfinity-karrierje 415. futamát produkált Clements ezzel második győzelmét ünnepelhette a szériában a 2017-es, Road America-i forduló óta, tehát egy 164 futamon át tartó nyeretlenségi sorozat végére is pontot tett.
Ami viszont ennél is fontosabb, hogy a sikernek hála immár a rájátszás büszke tagjának mondhatja magát
Másodikként Timmy Hil ért célba, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokát AJ Allmendinger kaparintotta meg, aki alig pár perccel korábban rakta falba Noah Gragsont.
A második overtime-ot követően, az élmezőnyben harcolva a Kaulig Racing pilótája ráfutott JR Motorsports-os ellenfele gépének hátuljára, aminek következtében az kipördült, orral a falnak vágódott, majd egy újabb ütésnek hála négy kerékkel felemelkedett egy teljes, 360 fokos fordulatot a levegőben leírva.
Gragson autója csúnyán megtört, ő viszont még így is folytatni akarta a futamot. Ezt végül nem tehetette meg, mivel a 9-es Chevyből minden elképzelhető folyadék ömlött kifelé, így a NASCAR kiállásra kényszerítette.
All four tires came off the ground on Noah Gragson’s car.
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) August 27, 2022
A huge hit in overtime. #NASCAR | #NASCARAfterDark pic.twitter.com/uGF1JfBfbo
Allmendingernek eleve nem volt unalmas éjszakája.
Kilenc körrel a vége előtt, másodikként haladva összeakadt a mögötte lévő Justin Allgaierrel, aminek következtében kiforogtak, ennek hatására pedig több másik pilóta is menetiránnyal ellentétesen találta magát.
A negyedik pozícióban Brandon Brown ért célba, míg ötödikként Sage Karamot érte a kockás zászló.
Utóbbi pennsylvaniai életében először versenyzett a daytonai oválon, rögtön megszerezve NASCAR-pályafutása eddigi en bloc legjobb eredményét.
Külön említést érdemel még Jesse Iwuji, aki szintén egyéni csúcsot állított be a tizenegyedik helyével.
Az eső miatt több, mint három órát csúszó Wawa 250 nem szűkölködött a látványos, mi több, ijesztő balesetekben.
A tömegkaramboloknak hála összesen tizenhat autó volt kénytelen feladni a versenyt.
A legnagyobb bukásra a 103. körben került sor, amely nem kevesebb, mint tizennégy gépet rántott magával, köztük Justin Haleyvel, Myatt Sniderrel, Kyle Sieggel, Ricky Stenhouse Jr.-ral és Ty Gibbsszel.
Szerencsére senkinek sem esett baja.
Az első szakaszt Gibbs, a másodikat pedig Gragson nyerte.
Az Xfinity következő állomása a Darlington Raceway lesz szeptember 3-án.
„I think it wrecked every car from third to 15th.”
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) August 27, 2022
A crash near the front of the field just became the big one in overtime at @DAYTONA. #NASCAR | #NASCARAfterDark
? : @USA_Network pic.twitter.com/l1mrAFy9rN
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough