NASCAR: Räikkönen-baleset és Larson-győzelem Watkins Glenen, Elliott az alapszakasz bajnoka
Egy huszonkét versenyen át tartó nyeretlenségi sorozat végére tett pontot Watkins Glenen Kyle Larson.
A regnáló NASCAR Cup-bajnok az öt körrel a verseny vége előtt elrendelt, utolsó restartnak a második helyen vágott neki, a zöld zászló után pedig rögtön csapattársa, Chase Elliott mellé ment, majd autójával jobbra tessékelte.
A Hendrick Motorsports 5-ös Chevyjét vezető pilóta innentől magabiztosan vezette a futamot, az őt üldöző AJ Allmendingernek (Kaulig Racing) pedig már esélye sem volt arra, hogy a hátralévő időben befogja.
Ennek révén Larson idei második, teljes eddigi főkategóriás karrierjét tekintve pedig a tizennyolcadik győzelmét aratta.
„Tudtam, hogy ez az utolsó lehetőségem” – nyilatkozta az NBC-nek a 30 éves kaliforniai, aki egyébként a szombati Xfinity-versenyt is megnyerte, miután Ty Gibbs kiforgatta William Byront.
„Nem vagyok rá büszke, de ezt kellett tennem a győzelem érdekében.”
Now, it’s @KyleLarsonRacin who gets through to the lead!
— NASCAR (@NASCAR) August 21, 2022
Less than five to go at @WGI! pic.twitter.com/znvgJA97Aj
Ironikus módon Larson idei mindkét győzelme Elliott kárára történt.
Február végén, Fontanán szintén azt követően tudott nyerni, hogy falnak tessékelte kollégáját.
Elliott nem is palástolta csalódottságán és a pályán adott interjújra során minden kérdésre gúnyosan csak azt ismételgette, hogy gratulálni fog az 5-ös autó csapatának.
A 2020-as idény legjobbja végül a negyedikként ért célba.
A történtek ellenére viszont igenis lehetett oka az örömre is, hiszem bebiztosította magának az alapszakasz bajnoki címét, ezzel együtt pedig a 15 bónusz playoff-pontot is.
A harmadik pozícióban Joey Logano (Team Penske) zárt, míg a top 5 sorrendjét a Trackhouse Racing 99-es Chevyjét terelgető Daniel Suarez tette teljessé.
Ezen alakulat – sőt, a komplett futam – legnagyobb sztárja azonban kétségkívül Kimi Räikkönen volt.
A Trackhouse 91-es számú gépének volánja mögött debütált finn a hátrasorolások következtében a kvalifikáción megszerzett pozíciójához képest két hellyel előrébb, azaz 25.-ként kezdhette meg a futamot. Nagyszerű versenyzést produkálva, elszántan küzdötte fel magát a mezőnyben, egy ponton pedig már a top 10-ben rótta a köröket.
Minden esélye megvolt arra is, hogy kimagasló befutóval zárja legelső Cup-bevetését, de végül a féltávnál véget ért számára a móka.
A 44. körben Ross Chastain létesített a javasoltnál közelebbi kontkatot Austin Dillonnal, ami a közvetlen közelben lévő autók között beindított egy kisebb láncreakciót.
Ennek során ütközött Räikkönen a Team Hezeberg holland pilótájával, Loris Hezemansszal, aminek következtében a gumifalban találta magát.
A 2007-es F1-szezon legjobbjának szerencsére nem esett komolyabb baja, autója viszont olyannyira megsérült, hogy nem lehetett vele folytatni a versenyt.
Ebből adódóan be kellett érnie a 37. hellyel.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Räikkönen nem úszta meg sértetlenül a balesetét
Kimi Raikkonen’s race at @WGI ends just past the halfway mark.
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) August 21, 2022
Take a look at what happened in the bus stop. #NASCAR
? : @USA_Network pic.twitter.com/6CAy4MPojC
Nem ő volt az egyetlen, aki rossz napot tudhatott maga mögött a Glenen.
A rajtrács másik, Formula 1-es múlttal bíró pilótája, Danyiil Kvjat (Team Hezeberg) műszaki hiba miatt volt kénytelen kiállni, míg a szintén a nemzetközi különítményt erősített Kyle Tilley (Live Fast Motorsports) a kormánymű meghibásodása okán fejezte be idő előtt a futamot.
A Front Row Motorsports újonca, Todd Gilliland öt teljes körön át vezette a versenyt, a jó eredményről szőtt álmaira viszont már a 28. körben keresztet vethetett műszaki hiba miatt.
Az első szakaszt Chase Briscoe, míg a másodikat Logano nyerte.
Az alapszakaszból egyetlen forduló maradt hátra augusztus 27-én, a Daytona International Speedway oválján.
A rájátszás mezőnyében szintén csak egyetlen hely kiadó már.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough