NASCAR: Räikkönen-baleset és Larson-győzelem Watkins Glenen, Elliott az alapszakasz bajnoka

NASCAR: Räikkönen-baleset és Larson-győzelem Watkins Glenen, Elliott az alapszakasz bajnoka
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media

NASCAR: Räikkönen-baleset és Larson-győzelem Watkins Glenen, Elliott az alapszakasz bajnoka
he


Egy huszonkét versenyen át tartó nyeretlenségi sorozat végére tett pontot Watkins Glenen Kyle Larson.

A regnáló NASCAR Cup-bajnok az öt körrel a verseny vége előtt elrendelt, utolsó restartnak a második helyen vágott neki, a zöld zászló után pedig rögtön csapattársa, Chase Elliott mellé ment, majd autójával jobbra tessékelte.

A Hendrick Motorsports 5-ös Chevyjét vezető pilóta innentől magabiztosan vezette a futamot, az őt üldöző AJ Allmendingernek (Kaulig Racing) pedig már esélye sem volt arra, hogy a hátralévő időben befogja.

Ennek révén Larson idei második, teljes eddigi főkategóriás karrierjét tekintve pedig a tizennyolcadik győzelmét aratta.

„Tudtam, hogy ez az utolsó lehetőségem” – nyilatkozta az NBC-nek a 30 éves kaliforniai, aki egyébként a szombati Xfinity-versenyt is megnyerte, miután Ty Gibbs kiforgatta William Byront.

„Nem vagyok rá büszke, de ezt kellett tennem a győzelem érdekében.”



Ironikus módon Larson idei mindkét győzelme Elliott kárára történt.

Február végén, Fontanán szintén azt követően tudott nyerni, hogy falnak tessékelte kollégáját.

Elliott nem is palástolta csalódottságán és a pályán adott interjújra során minden kérdésre gúnyosan csak azt ismételgette, hogy gratulálni fog az 5-ös autó csapatának.

A 2020-as idény legjobbja végül a negyedikként ért célba.

A történtek ellenére viszont igenis lehetett oka az örömre is, hiszem bebiztosította magának az alapszakasz bajnoki címét, ezzel együtt pedig a 15 bónusz playoff-pontot is.

A harmadik pozícióban Joey Logano (Team Penske) zárt, míg a top 5 sorrendjét a Trackhouse Racing 99-es Chevyjét terelgető Daniel Suarez tette teljessé.

Ezen alakulat – sőt, a komplett futam – legnagyobb sztárja azonban kétségkívül Kimi Räikkönen volt.

A Trackhouse 91-es számú gépének volánja mögött debütált finn a hátrasorolások következtében a kvalifikáción megszerzett pozíciójához képest két hellyel előrébb, azaz 25.-ként kezdhette meg a futamot. Nagyszerű versenyzést produkálva, elszántan küzdötte fel magát a mezőnyben, egy ponton pedig már a top 10-ben rótta a köröket.

Minden esélye megvolt arra is, hogy kimagasló befutóval zárja legelső Cup-bevetését, de végül a féltávnál véget ért számára a móka.

A 44. körben Ross Chastain létesített a javasoltnál közelebbi kontkatot Austin Dillonnal, ami a közvetlen közelben lévő autók között beindított egy kisebb láncreakciót.

Ennek során ütközött Räikkönen a Team Hezeberg holland pilótájával, Loris Hezemansszal, aminek következtében a gumifalban találta magát.

A 2007-es F1-szezon legjobbjának szerencsére nem esett komolyabb baja, autója viszont olyannyira megsérült, hogy nem lehetett vele folytatni a versenyt.

Ebből adódóan be kellett érnie a 37. hellyel.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Räikkönen nem úszta meg sértetlenül a balesetét



Nem ő volt az egyetlen, aki rossz napot tudhatott maga mögött a Glenen.

A rajtrács másik, Formula 1-es múlttal bíró pilótája, Danyiil Kvjat (Team Hezeberg) műszaki hiba miatt volt kénytelen kiállni, míg a szintén a nemzetközi különítményt erősített Kyle Tilley (Live Fast Motorsports) a kormánymű meghibásodása okán fejezte be idő előtt a futamot.

A Front Row Motorsports újonca, Todd Gilliland öt teljes körön át vezette a versenyt, a jó eredményről szőtt álmaira viszont már a 28. körben keresztet vethetett műszaki hiba miatt.

Az első szakaszt Chase Briscoe, míg a másodikat Logano nyerte.

Az alapszakaszból egyetlen forduló maradt hátra augusztus 27-én, a Daytona International Speedway oválján.

A rájátszás mezőnyében szintén csak egyetlen hely kiadó már.