IndyCar: Newgarden nyert, az igazi sztár viszont egy újonc lett Gatewayen

IndyCar: Newgarden nyert, az igazi sztár viszont egy újonc lett Gatewayen
credit: Penske Entertainment/James Black



Josef Newgarden, vele együtt pedig a Team Penske sikerét hozta az IndyCar idei utolsó oválpályás versenye Gatewayen.

A St. Louis-i, 1.25 mérföldes vonalvezetésen rendezett Bommarito 500-ból az időjárás lényegében két versenyt kreált, miután az utolsó 43 kört az eső miatt csak bő kétórás kényszeszünet után tudták lefutni.

A körülmények ekkorra drasztikusan megváltoztak, a pályaviszonyoktól kezdve a hőmérsékleten át a szélerősségig.

Habként pedig azon a bizonyos tortán, a csúszás miatt egy hamisítatlan, éjszakai, villanyfényes sprintfutamon dőlhetett el a végeredmény.

A kockás zászló pillanatában Newgarden idei ötödik, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig a huszonötödik győzelmét ünnepelhette.

Ezzel együtt negyedszer – ebből zsinórban harmadszor – állhatott fel a dobogó tetejére ezen a pályán.

Az összetettet tekintve feljött a második helyre, mindössze három pont lemaradásban éllovas csapattársa, Will Power mögé.



„A csapat nagyon türelmes volt velem” – nyilatkozta az NBC-nek Newgarden, akinek az utóbbi hetekben többször is sikerült nyilvánosan kiborulnia.

„Jó párszor elvesztettem a fejemet zárt ajtók mögött is frusztráció miatt. Időzítés terén elkövettünk pár hibát, de ezért igazából senki sem vonható felelősségre. Pusztán olykor rosszkor voltunk rossz helyen. Szerintem ez idén túlságosan sokszor fordult elő velünk. Mi hoztuk magunkat ebbe a helyzetbe. Szerencsére képesek voltunk visszatérni. Annyira boldog vagyok, hogy így fejeztük be a versenyt! Scott [McLaughlin] is nyerni akart. Ezt imádom benne. Mindketten a győzelemre hajtunk, a végén nyomás alá helyezett engem, de sportszerűen és jó csatát vívtunk. Ez egy fantasztikus éjjel mindenki számára a Team Penske-nél.”

Az igazi tündöklő csillag viszont mégsem Newgarden, hanem David Malukas lett.

A húszéves újonc közvetlenül a piros zászló előtt hajtotta végre utolsó pitkiállását, így az új rajtnak friss abroncsokkal vághatott neki.

Ennek is köszönhetően elképesztő hajrát produkálva tört előre, olyan sztárokat látványosan maga mögé utasítva, mint Power és az Arrow McLaren SP üdvöskéje, Pato O’Ward.

Az utolsó körben aztán megérkezett Scott McLaughlin mögé és egy olyan mesteri előzést hajtott végre a Penske-ék 2-es számú Dallara-Cheyvjét vezető új-zélandi felett, amit még sokáig emlegetni fogunk.

Ha pedig a verseny még egyetlen körrel tovább tart, akkor akár a vezető pozícióban lévő Newgardent is elkaphatta volna, mivel a kétszeres bajnok pont ekkor ragadt be a lekörözöttek egy csoportja mögé.

Persze a sportban nincs „ha”, Malukas pedig még így is valódi tündérmesébe illő finist tudhatott magáénak, hiszen újoncként, a mezőny egyik kiscsapatának vezetve győzte le a topgárdák sztárpilótáit, megszerezve ezzel karrierje legelső dobogós helyét a szériában.

„Két körrel a vége előtt döntöttem úgy, hogy megpróbálkozom a külső ívvel és ez remekül működött” – mondta Malukas.

„Ha ezt hamarabb meglépem, akkor lehet tudtam volna kezdeni valamit Newgardennel is. Mindent összevetve ez felér egy győzelemmel nekem és a csapat számára is. Annyira megérdemelték!”



Harmadikként McLaughlin ért célba, aki csak méltatni tudta Malukast.

„Ez a versenyzés. Különösen oválon, még többet akarunk ebből! David csak dicséretet érdemel az utolsó körben végrehajtott manőveréért. Ő egy fenomális kölyök. Remélem sokra fogja vinni. Nagyszerűen teljesít egész évben.”

Befért még a top 5-be O’Ward, valamint a Dale Coyne Racinget szolgáló Takuma Sato is.

A versenynek mindössze egy kiesője lett Rinus VeeKay (Ed Carpenter Racing) képében, aki elektronikai hiba okán volt kénytelen kiállni.

Alexander Rossinak sem volt igazán jó napja.

Az Andretti Autosport pilótájának 27-es Dallara-Hondájából a 129. körben, a pitlane-en fogyott ki az üzemanyag. Bár rögtön megtankolták, az autó azonban nem akart újraindulni. Mire sikerült életet lehelni bele, már tetemes hátrányt halmozott fel.

Innentől lényegében vége is volt a kaliforniai futamának és végül az utolsó előtti, 25. helyen zárt csak 34 kör hátrányban.

Szintén nem ez lesz a kedvenc versenye Callum Ilottnak sem.

A Juncos Hollinger Racing pilótája még a viadal elején megejtett kiállása során ütötte el az egyik szerelőjét.

A szakembernek szerencsére nem esett baja, az IndyCar viszont 30 másodperces stop-and-go büntetést rótt ki a brit ifjoncra.

Javítani innentől nem igazán tudott a pozícióján és végül a 21. helyen zárt, három kör mínuszban.

Az IndyCar következő futamát szeptember 4-én, a Portland International Racewayen rendezik.









Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy