Räikkönen a NASCAR-tesztje után: “Eddig jó”

Csütörtökön, a Virginia International Racewayen ülhetett be először Kimi Räikkönen a NASCAR Cup Next Genjébe.
A tesztet a szervezet szigorú szabályai értelmében nem a finn pilótát nevező Trackhouse Racing, hanem az IMSA WeatherTech Sports Car Championshipben szereplő Action Express Racing bonyolította le.
A NASCAR vezérigazgatójának, egyben az IMSA vezető tisztviselőjének, Jim France-nak tulajdonában lévő csapat tagjai mellett azért a Trackhouse is képviseltethette magát négy szakember által.
A tizenegy évvel ezelőtti – még az ötödik generációs Cup-autóval ugyenezen a pályán megejtett teszttel ellentétben – Räikkönen most problémamentes napot zárt.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>“Csalódtunk benne” – Räikkönen balul elsült, 2011-es NASCAR-tesztje
“Nyilvánvalóan 2011-ben kevés tapasztalatot szereztem” – nyilatkozta a 42 éves versenyző, aki bő egy évtizeddel ezelőtt már versenyzett a nemzeti harmadosztályt képező Truck Seriesben, valamint a másodvonalbeli Xfinity Seriesben is.
“Ez már egy vadonatúj gép, sokkal kezesebb. Többé-kevésbé azt kaptam, amire számítottam. [Szerdán] már kipróbáltam a szimulátorban, úgyhogy volt némi fogalmam róla. Eddig ó. Nagyon hasznos volt, hogy megtehettem ezeket a köröket, jól szórakoztam és most már tudom, hogy miként viselkedik az autó. Teljesítettem hosszabb etapokat is, így biztos vagyok abban, hogy könnyebb lesz nekivágni az edzésnek a versenyhétvégén.”
Räikkönen augusztus 21-én, Watkins Glenen mutatkozik be a Cup mezőnyével, ami az első futama lesz a Formula 1 tavaly decemberi, Abu Dhabiban rendezett szezonzárója óta.
“Ötvenvalahány kört tehettünk meg. A szimulátorozás és a pályán tartott teszt nélkül rögtön a húszperces edzésen kellett volna kezdenem, majd utána már következik a kvalifikáció. Biztos vagyok benne, hogy így sokkal nehezebb lett volna. Megpróbáltunk annyira felkészülni, amennyire csak tudtunk. Köszönöm a NASCAR-nak, hogy engedélyezték számunkra ezeket a köröket. Megtettük a tőlünk telhető legjobbat. Nyilván a pálya is új számomra, meg kell tanulnom, szóval meglátjuk mi lesz.“
A Trackhouse igyekszik mindent megadni neki ahhoz, hogy a lehető legsimább legyen a bemutatkozása.
Az általa vezetendő 91-es autó crew chiefje a gárda technikai igazgatója, Darian Grubb lesz.
A szakember korábban a Hendrick Motorsports vezető mérnöke volt, 2006-ban – csapatfőnöki minőségben – Jimmie Johnsonnal Daytona 500-at, 2011-ben pedig – ekkor már a Stewart-Haas Racingnél – Tony Stewarttal Cup bajnoki címet nyert.
“A csapat nagyszerű munkát végzett, remek emberek vesznek körül” – folytatta Räikkönen, aki nem csak a köröket rótta a pályán, de még a pitkiállásokat is alaposan begyakorolta.
“Nagyon mókás volt az autóban lenni. A legutolsó F1-es futamom óta nem vezettem versenyautót, úgyhogy nagyon élveztem. Remélhetőleg sikerül valamennyire jó eredményt hoznunk.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough