O’Ward: A McLaren minden fiatal versenyzőt az F1-gyel ámít – Noha csak egy hely van

A Mclaren valóságos sportot űz jelenleg abból, hogy a lehető legtöbb fiatal tehetséget kaparintsa meg.
Ennek köszönhetően az elmúlt hetekben két komoly botrány is kirobbant az IndyCart és a Formula 1-et érintve.
Előbbi szériát tekintve a regnáló bajnok Alex Palou ügye már a szövetségi bíróságon van, miután jelenlegi munkaaadója, a Chip Ganassi Racing ragaszkodik ahhoz, hogy a spanyol szerződést szegett és nekik van kizárólagos opciós joguk a szolgálataira 2023-ban (egyes hírek szerint még 2024-ben is).
Palou azonban mindenképpen a McLarennél akarja folytatni, ahol F1-es lehetőséget is ajánlottak neki.
Emellett ott van az Oscar Piastri-gate is, aminek kapcsán nem kizárt, hogy az Alpine szintén jogi lépéseket fog tenni.
Nem lehet továbbá megfeledkezni a wokingiak tavalyi F1-es autójával zajló tesztprogramban érintett Colton Hertáról sem, akit szintén a világbajnoki sorozatban való majdani bemutatkozás lehetőségével kecsegtetnek.
Az Arrow McLaren SP-nek vezető Pato O’Ward kollégáihoz hasonlóan szintén a Formula 1-et tűzte ki célul már egészen gyerekkorától fogva.
A Piastri-ügy kirobbanásával azonban szinte borítékolhatóvá vált, hogy – már ha a bíróság nem dönt másként – ő fogja elfoglalni Daniel Ricciardo ülését jövőre.
Az IndyCarban szereplő ifjoncok számára pedig – akik valóban elhitték, hogy lehet esélyük – ez felért egy kijózanító pofonnal.
„Nem tesz már jót nekem ez az illúzió” – nyilatkozta az ESPN latin kiadásának O’Ward az F1 kapcsán.
„Ez egy olyan álom, ami rendkívül messze van. Hiába versenyzek nagyon magas szinten, ez még mindig nem elég ahhoz, hogy meggyőzzem őket. Számos olyan tényező van, ami rajtam kívül áll. Jelenleg nem ajánlhatnak nekem F1-es ülést, mivel ilyen már nincs nekik, hiszen elkeltek.”
Az továbbra sincs kizárva, hogy O’Ward F1-es autóba pattanhat hazája nagydíjának pénteki szabadedzésén.
Saját bevallása szerint ez az, ami iránt érdeklődést mutat, mivel a privát tesztek már nem hozzák lázba.
„Zak már beszélt velem az F1-es szerződésről, most viszont a szezon kellős közepén nem akarok ezzel foglalkozni. El nem mehetek, mivel az IndyCar-csapatuk része vagyok, ide írtam alá. Ha ő F1-es autóba akar ültetni, akkor azt fogja tenni. Ebbe nincs beleszólásom. Mivel az összes ülésnek van már gazdája, ezért az egyetlen dolog, amire esélyem van az a szabadedzésen való részvétel. Abba viszont már nem szeretnék energiát fektetni, hogy [egy teszten] kiguruljak a pályára és csak körözzek.”
Ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy a csapat adott esetben Piastrira fog összpontosítani és ha a helyzet a McLarennek kedvező végkifejletet hoz, akkor az ausztrál kaphatja meg az FP1-es lehetőségeket is idén.
A 2021-es F2-es bajnok körüli cécót O’Ward a közösségi médiában popcorn-emojikkal kommentálta.
Ez hűen tükrözi azt, amit a helyzet kapcsán érez.
„Röhejesnek találtam az egészet. Amikor megláttam, csak nevetni tudtam. Brown ugyanazt (az F1-es debütálást) helyezte előtérbe számos más versenyző esetében is. Végezetül viszont csak egyetlen ülés van. Már csak nevetni tudok ezen. Az igazság az, hogy minden folyamatosan csak változik és változik, végül pedig eljutsz egy olyan pontra, hogy rájössz, felesleges ezen stresszelned magad. Én már az év eleje óta nem foglalkozom ezzel, mivel már pusztán a gondolata is izgalomba hoz. Ezért az illúzióért hajlandó mindenki otthagyni azt, ahol épp van. Okos embernek tartom magam, tudom miként mennek a dolgok, ugyanakkor nincs sok mondanivalóm ezzel a szituációval kapcsolatban. Szeretem az IndyCart, fejlődni akarok, Mexikóban versenyezni velük, majd nemzetközivé válni. Segíteni szeretném a szériát a növekedésben, mivel megvan benne a potenciál.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough