NASCAR: Már 20 millió dollárt is elkérnek egyetlen charterért

Jelentős mértékben, 48%-kal drágultak a charterek árai az idei szezonban.
Az eddigi rekordnak számító vételt a 23XI Racing ejtette meg még a tavalyi év végén, amikor 13.5 millió dollárért vásárolták fel a megszűnő Starcom Racing charterét a második, 45-ös számú Toyotájuk számára.
Az árak azóta még jobban kilőttek és a Sports Business Journal értesülései szerint már nem kevesebb, mint 20 milliót kell kicsengetni egyetlen darabért.
A NASCAR Cup Seriesben összesen 36 charter van, amelyeket a gárdák egymás között adhatnak-vehetnek, ezek értékét pedig saját maguk határozhatják meg.
A 2016-ban életbe lépett rendszer értelmében ezen csapatoknak nem csak garantált helyük van valamennyi futam rajtrácsán, de egyben – eredményeiktől függő mértékben – a NASCAR bevételeiből is részesedést kapnak.
Az áremelkedésben több tényező is szerepet játszik.
A NASCAR jelenlegi televíziós szerződése a FOX-szal és az NBC-vel 2024 végén jár le, várhatóan pedig az új csomag minden eddiginél nagyobb összegű lesz.
Jelenleg a chareteres gárdák a Cup éves, 820 millió dolláros, médiapartnerektől származó bevételének 25%-án osztoznak.
Szép számmal akadnak viszont olyanok a szervezeten belül, akik túlzónak tartják az áremelkedést, mondván a rendszer bevezetése óta semmit sem változtak a részesedések, így új tévés szerődés ide, vagy oda, ők szkeptikusak maradnak.
A már meglévő charter-tulajok egy része azonban – csúnyán kifejezve – nyerészkedni próbál a birtokában lévő jogosultságon a Cup iránti érdeklődés, valamint a beharangozott, várható bevétel növekedésére apellálva.
Az SBJ úgy tudja, hogy a közeljövőben a Rick Ware Racing, a Live Fast Motorsports és a Rick Ware Racing bocsáthat áruba chartert, miközben olyan, a teljes szezonos Cup-belépéssel szemező csapatok fenik legalább egyre a fogukat, mint a Dale Earnhardt Jr. által tulajdonolt, most az Xfinity Seriesben köröző JR Motorsports. Emellett a hírek szerint a NASCAR még egyáltalán nem szereplő, potenciális új belépők is érdeklődést mutatnak.
Earnhardt Jr. ugyanakkor elárulta, nem biztos, hogy hajlandó lenne 20 millió kicsengetni a jogosultságért.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough