Újabb fordulat állt be a McLaren körüli szerződés-mizériában
Egy hollywoodi forgatókönyvíró is megirigyelné azokat a svédcsavarokat és botrányokat, amelyek jelenleg uralják az autósportot a McLaren főszereplésével.
A wokingiak nyakig benne vannak a már szövetségi bíróságon lévő Palou-ügyben, nem kizárt, hogy a Piastri-gate szintén jogi útra tér, míg alig egy hete az IndyCar-csapatukat szolgáló Felix Rosenqvist körül is felcsaptak a hullámok.
Másfél hónappal ezelőtt a csapat hivatalosan bejelentette, hogy szerződést hosszabbítottak a 30 éves versenyzővel, aminek értelmében 2023-ban is maradni fog a McLaren kötelékében. Arról viszont még nem döntöttek, hogy folytathatja-e az amerikai open-wheelben, vagy átteszik a Formula E programjukba.
Múlt héten viszont a megbízható belső forrásokkal rendelkező RACER magazin robbantotta a bombát azt állítva, hogy Zak Brownék egy valójában nem létező kontraktusról számoltak be.
A szaklap szerint azért adták ki a hamis állítást tartalmazó közleményt, hogy ezzel megtévesszék a konkurens csapatokat.
Ha ugyanis abban a tudatban vannak, hogy Rosenqvist szerződésben áll, akkor nem is próbálják megkörnyékezni. Ezzel pedig a McLaren egy kvázi B-tervre tett szert arra az esetre felkészülve, ha a bíróság végül Chip Ganassinak adna igazat, ezzel megakadályozva Palou átigazolását.
Az IndyCar nashville-i futama előtt a svéd sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánta ezeket az információkat:
“Inkább nem beszélek erről. Ezért hívják ezeket szerződésnek, mivel neked és a másik aláíró félnek készültek, nem pedig a nyilvánosságnak.”
Most viszont újabb csavar állt be a sztoriban.
A McLaren kedden eljuttatott az Associated Pressnek egy, Rosenqvist nevében írt sajtóanyagot, amiben már kategorikusan kijelentik: igenis van érvényes szerződésük.
„Egy közelmúltban megjelent sajtóhír azt sugallta, hogy nincs szerződésem 2022 után az Arrow McLaren SP-vel, ami nem igaz” – idézik a versenyző szavait.
„Rendelkezem kontraktussal. Nagyszerű a kapcsolatom Zak Brownnal és a McLarennel, akik mindig is nagyon nyíltak, korrektek voltak velem szemben. Megértem, hogy Zaknek nehéz üzleti döntéseket kell meghoznia és rendelkezik a rám vonatkozó opciós joggal a következő szezonra. Megállapodást kötöttunk a velem kapcsolatos tervekről a McLaren családján belül és ezt közösen be is jelentettük a júniusi közleményben. Én kitartok amellett, amit akkor mondtunk. Azóta úgy érzem, formába lendültem az IndyCarban és az elmúlt hetekben már világossá tettem Zaknek azon vágyamat, miszerint ebben a szériában szeretnék maradni, mivel van még itt befejezetlen ügyem és a célom, hogy a bajnoki címért harcoljak. Ez nem azt jelenti, hogy nem lelkesedem a Formula E iránt, ami egy nagyszerű bajnokság és sikereket értem el ott. Tisztában vagyok vele, hogy jelenleg nagyon sok a spekuláció számos pilóta és az ő következő idényük kapcsán. Én nem akarok mást tenni, mint az IndyCarra összpontosítani. Bármit is tartogat számomra a jövő, Zakkel együtt fogom eldönteni, aki rendkívül korrekt és megértő velem. A terveimről nem kívánok többet nyilatkozni egészen addig, amíg nem tisztázódnak és innentől csak az IndyCar-szezon hátralévő négy [itt némi zavar keletkezett a McLaren gépezetében, mivel valójában csak három verseny maradt a szezonból – a szerk.] futamára kívánok koncentrálni.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough