IndyCar: McLaughlin-Grosjean első sor Nashville-ben, Herta balesete pedig újra felhívta a figyelmet az időmérő legnagyobb hibájára

IndyCar-karrierje második rajelsőségének örülhetett helyi idő szerint szombat délután Scott McLaughlin.
A Team Penske versenyzője 1:14.5555-ös kört produkált a kvalifikáció utolsó, Fast 6 szakaszában, 0.1420 másodpercet verve az Andretti Autosportot szolgáló Romain Grosjeanra.
A múlt szombaton, Indianapolisban „ezüstérmesként” leintett Christian Lundgaard Nashville utcáira is átmentette remek formáját.
Az RLL Racing dán újonca megnyerte az első edzést, a kvalifikáción pedig egyenesen a harmadik starthelyet kaparintotta meg.
Negyedikként a regnáló bajnok Alex Palou várhatja a rajtot jelző zöld zászlót a Chip Ganassi Racing 10-es Dallara-Hondájával, míg az ötödik és hatodik pozíciókat Pato O’Ward (Arrow McLaren SP), valamint a helyi hős Josef Newgarden (Team Penske) tudhatja magáénak.
A top 12-es szegmens utolsó, hatodik továbbjutást érő helyét eredetileg a bajnokságot vezető Will Power szerezte meg.
Az ausztrál pilóta azonban utolsó gyors köre alatt kicsúszott, lokális sárga zászlót előidézve. A szabályok értelmében emiatt elvették tőle a legjobb idejét, így visszaesett nyolcadiknak, a Fast 6-be pedig az eredetileg hetedikként zárt O’Ward mehetett.
Nem a Team Penske veteránja volt azonban az egyetlen, aki rossz szájízzel fejezte be az időmérőt.
Eddig elmondható, hogy ez a hétvégége nem Colton Hertáé.
Andrettiék ifjonca tavaly még vitte mindkét edzést, övé lett a pole, a futamon 39 körön át haladt vezető helyen és minden esélye megvolt a dobogóra is, ha nem csapja falnak a hajrában munkaeszközét
Idén viszont – legalábbis eddig – még semmilyen sikerélmény nem érte.
A pénteki, majd a szombati gyakorláson is kicsúszott, rögtön a kvalifikáció legelső felvonásában pedig egyenesen telibe trafálta a gumibálákat, piros zászlót előidézve.
Az óra azonban eközben is ketyegett, mire pedig szabaddá vált a pálya, már senkinek sem maradt ideje egy újabb kör megtételére.
Ennek következtében olyan nevek voltak kénytelenek búcsúzni, mint Callum Ilott, Felix Rosenqvist, Simon Pagenaud és Alexander Rossi.
Velük szemben viszont bejutott a legjobb tizenkettő közé Dalton Kellett, mivel a többiekkel ellentétben neki már volt értékelhető köre.
Az incidens után újfent számos kritika érte az IndyCart, mondván piros zászló alatt igenis meg kellene állítani az órát.
„Ez rendkívül frusztráló, egész délután tudunk várni arra, hogy kissüssön a nap, de arra már nem kapunk időt, hogy érdemben kvalifikálhassunk” – nyilatkozta az NBC-nek Pagenaud utalva arra, hogy a térségben lévő villámlások miatt közel két teljes órát csúszott az időmérő.
„Emiatt nem onnan fogunk rajtolni, ahová tartozunk, miközben olyan srácok vannak előttünk, akik nem oda tartoznak…. Kiábrándító, hogy annyi év után még mindig nem változtattak ezen a szabályon.”
A Music City Grand Prix magyar idő szerint vasárnap, 21:00-kor kezdődik.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough