Ez kész: A McLaren által bejelentett Rosenqvist-szerződés nem is létezik?
Amikor az elmúlt hetek történéseit látva már azt hinnénk, innentől semmivel sem lehet meglepni bennünket, rögtön jön egy hír, ami csípőből tüzelve rácáfol erre.
A legfrissebb svédcsavar főszereplője nem meglepő módon újfent a McLaren, amely jelenleg nyakig benne van az Alex Palou-t és – minden jel szerint – Oscar Piastrit övező botrányban is.
Sajtóértesülések szerint most Felix Rosenqvist kontraktusával van egy kicsike probléma.
A jelenleg az Arrow McLaren SP-t szolgáló svéd kapcsán június végén érkezett a hivatalos bejelentés, miszerint 2023-ban – sőt, még az utána következőt években is – a wokingiak táborát fogja erősíteni. Egyedül csak az nem volt tisztázott, hogy marad-e az IndyCarban, vagy visszaküldik a Formula E-be.
A közlemény formailag teljesen a megszokott volt, beleértve Zak Browntól és Rosenqvisttől származó idézetekkel. A pilóta pedig még csak meg sem cáfolta ennek hitelességét (lásd. Palou), sőt később többször is megerősítette a kontraktus tényét.
A legújabb fejlemények szerint mindezzel csak annyi a gond, hogy nem fedi a valóságot.
A mindig jól értesült RACER ugyanis belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy Rosenqvist valójában NEM írt alá semmiféle szerződéshosszabbítást a McLarennel.
A Palou-bomba július 12-én robbant hatalmasat, amikor kiderült, hogy Ganassiék opciós joga ellenére aláírt a wokingiakhoz. Néhány nappal ezután, az IndyCar torontói paddockjában pedig mindenki őszinte meglepetésére elterjedt, hogy Rosenqvist valójában az elkövetkezendő hónapokban már szabadon igazolható lesz.
A nagy a kérdésre, hogy akkor most mi a 30 éves versenyző konkrét státusza, a McLaren nem kívánt reagálni.
A RACER arra is fényt akart deríteni, miért kellett hivatalosnak beállítani egy nem is létező hosszabbítást, de pontos válasz egyelőre ezen témában sincsen.
Az egyik lehetséges forgatókönyv az, hogy a McLaren egyfajta vészmegoldásként akarja használni Rosenqvistet arra az esetre, ha mégsem sikerülne megkarapintani Palou-t.
A regnáló bajnok jövője jelenleg a szövetségi bíróság kezében van.
Ha az ügyben végül Ganassinak adnak igazat, ezzel az ő szerződésüket érvényre juttatva, akkor Palou-val jövőre is jelenlegi munkaadója rendelkezik majd.
Ebben az esetben Rosenqvist minden jel szerint megtarthatja helyét a 7-es Dallara-Chevyben.
Spekulációk szerint azzal, hogy a McLaren egy nem létező hosszabbítást bejelentett, saját magát próbálta bebiztosítani arra az esetre, ha le kellene mondaniuk Palou-ról. Ha ugyanis a konkurens gárdák azt hiszik, a svédnek szerződése van 2023-ra, már meg sem fordul a fejükben, hogy megkörnyékezzék.
A kérdés már csak az, miért ment ebbe bele Rosenqvist?
Visszatérve Palou-ra.
Az ügyvédek többek között azzal érvelnek, Ganassi egy Formula 1-es lehetőséget próbál elvenni a 25 éves versenyzőtől azáltal, hogy a következő idényben is meg akarják tartani.
A mostani fejlemények viszont azt sugallják, hogy a McLaren – legalábbis jövőre – egyaltalán nem is akarta őt a világbajnoki sorozatba vinni, sokkal inkább az IndyCar-alakulatuk 7-es gépébe szánták, Rosenqvist utódjául.
Brownék ugyanakkor arra sem hajlandóak, hogy adott esetben kivásárolják őt a ganassi kontraktusából.
Állításuk szerint a szerződés aláírásakor nem tudtak arról, hogy a CGR-nek opciója van rá 2023-ra.
Jelen fejetlenséget látva ezt már teljesen el is hisszük.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough