Forr a levegő Larson körül: Csalási vádak és eltussolt diszkvalifikáció

A Hendrick Motorsports tájékoztatása szerint egyszerű vezetői hiba okozta Kyle Larson brutális balesetét Indianapolisban.
A NASCAR Cup Series múlt vasárnapi Verizon 200-án a regnáló bajnok teljes gázzal vetődött be a road-pálya 1-es kanyarjába, telibe kapva Ty Dillon autóját.
Az incidenst mindkét pilóta ép bőrrel megúszta, Larson pedig külön hálás lehetett azért, hogy pontosan ott haladt kollégája 42-es Chevyje, mivel anélkül minden valószínűség szerint csak a fal állította volna meg, beláthatatlan következményekkel.
A felvételeket látva úgy tűnt, fékhiba miatt nem tudta bevenni a kanyart. Hétfőn viszont a HMS ellentmondást nem tűrően leszögezte, hogy az autón nem tártak fel műszaki problémát, a baleset felelőse pedig kizárólag Larson volt, miután rosszul mértbe be a féktávot.
Ezt a magyarázatot viszont a közösségi médiában lényegében senki sem veszi be.
Egy ilyen tapasztalt és tehetséges pilótáról nehéz elképzelni, hogy ekkora hibát vétene. Emellett pedig a gép viselkedése is inkább technikai gondokra utalt.
A HMS ráadásul a baleset után rögtön a saját garázsába vitette az autót, majd utána traileren el is szállították a pályáról.
Mindezek alapján maximális fokozatba kapcsoltak azon pletykák, melyek szerint Hendrickék valamiféle szabálytalanságot próbáltak elrejteni a NASCAR elől. Szerencséjükre a jármű olyannyira összetört, hogy még egy rendkívüli technikai ellenőrzéstől sem kellett tartaniuk.
Egy nappal később Larson már a Lucas Oil Racewayen teljesített dupla műszakot és egyszerre mérette meg magát az aszfalt borításon rendezett sprint car és midget viadalokon.
Előbbit a hatodikként zárta, a midgetek között viszont elképesztően domináns győzelmet aratva, fél kört vert a komplett mezőnyre.
A versenyt szervező USAC egészen mostanáig őt ünnepli, a másodikként zárt Kyle O’Gara viszont lerántotta a leplet arról, hogy ez finoman szólva sem fedi a valóságot.
A 27 éves indianai – aki mellesleg az egykori IndyCar-pilóta és csapattulajdonos Sarah Fisher sógora – ugyanis kijelentette, hogy Larson autója megbukott a technikai ellenőrzésen.
Ennek következtében diszkvalifikálták is a versenyből és a pénzdíjat, valamint a győzelemért járó pontokat már O’Gara neve mellé írták jóvá.
Helyi idő szerint kedden este – amikorra a poszt virálissá vált – végül a USAC kénytelen volt mindezt megerősíteni.
Jelenleg tehát az a fura helyzet állt be, hogy a 30 éves kaliforniait kizárták, az első helyért járó díjakat és egységeket pedig már át is adták a másodikként leintettnek.
Ennek ellenére a hivatalos statisztikákban mégis megtarthatta a győzelmét.
Mondani sem kell, ennél furcsább időszaka régen volt a motorsportnak.
Was @kyleogara the REAL winner of the @USACNation race @RaceIRP? O’Gara claims the winner’s check according to his post but USAC still advertised @KyleLarsonRacin winning hours after the race and failing tech. Brought to you by the people who couldn’t enforce their tire rule. pic.twitter.com/wUwyr6aOp9
— Johnny Wingo (@JohnnyWingo) August 2, 2022

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough