NASCAR: Nagy baleset, lángoló autók, emberfeletti teljesítmény és Reddick-győzelem Indianapolisban

NASCAR: Brutális baleset, lángoló autók, emberfeletti teljesítmény és Reddick-győzelem Indianapolisban



Kigyulladt autójában poroltóval lefújt versenyzőt, látványos csatákat, egy óriási balesetet, leintés utáni megtorlást, Danyiil Kvjat idő előtt véget ért debütálását és Tyler Reddick győzelmét hozta a NASCAR Cup Series indianapolisi futama, amely még arra is újabb bizonyítékot szolgáltatott, hogy miért is kőkemény sportolók az autóversenyzők.

Az idei szezon eddigi legkaotikusabb road-versenyévé avanzsált Verizon 200-on Kyle Larson kereken a 30. életévét töltötte be. A regnáló bajnok azonban a victory lane helyett sokkal inkább a második születésnapját ünnepelhette meg.

A Hendrick Motorsports sztárjának futama a második szakaszban kezdett rossz irányt venni, miután Aric Almirola műszaki hiba miatt telibe trafálta.

A Stewart-Haas Racing veteránja ennek következtében feladni kényszerült a viadalt, míg Larson hosszas szervizelés után, két kör hátrányban térhetett csak vissza a pályára.

Huszonegy körrel a leintés előtt viszont a dolgok már egyenesen katasztrofális fordulatot vettek.



Az 1-es kanyarra ráhajtva Larson elvesztette uralmát az 5-ös Chevy felett és nagy sebességgel beleszállt a Petty GMS Racinget szolgáló Ty Dillon gépébe.



Mindketten hatalmas ütést kaptak, de szerencsére sértetlenül megúszták a balesetet.

A helyzet iróniája, hogy lehet Larsont pont Dillon autója mentette meg a súlyos sérüléstől, vagy akár rosszabbtól. Ha ugyanis nincs útban a 42-es (amely számmal egyébként Kyle versenyzett hét szezonon át a Chip Ganassi Racingnél még a 2020-as botránya előtt), akkor nyílegyenesen a falnak vágódott volna.

Az eset után Larson a sportszerűségéről is tanúbizonyságot tett, amikor a volán mögül kipattanva rögtön Dillonhoz rohant, hogy meggyőződjön arról, bizotsan jól van-e.

“Nem sokat láttam” – nyilatkozta a sajtónak Ty, miután kiengedték a pálya orvosi központjából.

“Csak egy kék felvillanásra figyeltem fel. Soha életemben nem ütöttek még meg ennyire. Hálás vagyok az Úrnak, hogy vigyázott rám és azért is, hogy ezek az autók ennyire biztonságosak.”

Egy rövid kivizsgálás után Larsont szintén útjára bocsátották, ő azonban nem kívánt a média rendelkezésére állni.

Nem ő volt az egyetlen, aki a múlt vasárnapot legszívesebben a téridő-kontinuumból is kitörölné.

Ross Chastain a második pozícióban ért célba, a NASCAR azonban rögtön büntetést rótt ki rá, mivel a hosszabbításban megejtett restart után teljes egészében levágta az első kanyart, majd a menekülő úton tért vissza a pályára.



Ráadásul rögtön az élen haladó Reddick mellé.


Szabálytalan manőveréért végül Chastaint 30 másodperces időbüntetéssel szankcionálták, aminek révén a huszonhetedik pozícióba esett vissza.

Fél perc plusszal sújtották Austin Dillont úgyszint kanyarlevágás miatt, aki így a harmincadikként zárt.

A jelenleg még a Richard Childress Racignek vezető Reddick idei – egyben teljes eddigi főkategóriás karrierje – második győzelmét aratta.

Chastain betlije révén a második helyet Austin Cindric örökölte meg, Harrison Burton és Todd Gilliland előtt. Ez egyben azt is jelentette, hogy a top 5-be az idei év mindhárom teljes szezonos újonca bejutott.

Az ötödik pozícióban Bubba Wallace zárt a 23XI Racing színeiben, egyúttal pedig ő lett az egyetlen toyotás is a legjobb tíz között.

Wallace legjobb barátja, Ryan Blaney viszont már egyáltalán nem volt boldog. Sőt.

A Team Penske pilótája még a második pozícióból iramodhatott neki a hosszabbítás két körének. Rögtön a restart után azonban egy többautós tömegkarambol történt, magával rántva őt is.
Ebből adódóan a huszonhatodik helyre esett vissza és négy futammal az alapszakasz vége előtt továbbra is nyeretlenül áll.

Az esetért Blaney a Trackhouse mexikóiját, Daniel Suarezt tette felelőssé és bosszúból a levezető körön nemes egyszerűséggel kiforgatta.



Ha létezne a “nap hőse” díj, akkor azt Indianapolisban minden kétséget kizáróan AJ Allmendinger kapta volna meg.

A Kaulig Racing pilótája – aki szombaton megnyerte az Xfinity Series versenyét – szó szerint szaunában volt kénytelen versenyezni.

Problémái kb. a féltávnál kezdődtek, amikor hűtőmellénye beadta a kulcsot. Ez pedig azt jelentette, hogy az abban pangó folyadék hirtelenjében funkciójával ellentétesen, fűteni kezdte a pilóta testét.

Húsz körrel a vége előtt már a vize is elfogyott, végső döfésként pedig a sisakhűtés is meghibásodott és forró levegőt kezdett fújni.



Nem csoda, hogy a hosszabbításkor már az ájulás küszöbén volt, amit látva csapata arra kérte a rádión, hogy ha úgy érzi, akkor ne habozzon és álljon ki.

Allmendinger azonban a győzelemért hajtott és bevállalta a hátralévő két kört. Szerencsétlenségére viszont ő is áldozatául esett az új rajt utáni csetepaténak, így végül be kellett érnie a hetedik hellyel.

A leintés után saját erőből szállt ki az autójából, de szinte rögtön össze is esett. Rövid ápolás után a pályakórházba vitték, ahonnan kb. 20 percet követően el is engedték, de az utána adott interjúja során még szemmel láthatóan nem volt túl jó állapotban.

Szintén látogatást kellett tennie az orvosoknál Chris Bueschernek és Joey Loganónak is, méghozzá tűzesetek miatt.

Előbbi RFK Racing-esnek autója azután borult lángba, hogy az első szakaszban ütközött Wallace-szal.

Emiatt rendkívüli kiállásra kényszerült, a versenyt viszont semmiképpen sem akarta feladni.

A NASCAR szabályai szerint viszont ha a pilóta elhagyja a cockpitet, akkor már nem térhet vissza a mezőnybe, így Buescher gépének belső terét úgy kellett oltani, hogy közben ő maga a volán mögött ült.

Ennek hála a poroltó tartalma szinte teljesen egészében beterítette őt, amit aztán többek között sűrített levegő fújásával próbáltak eloszlatni.

A 29 éves texasi folytatni tudta a futamot és végül a tizedikként ért célba. A belélegzett füst, valamint hab miatt aggódva rögtön kivizsgálásra hívták, de szerencsére mindent rendben találtak.

Logano 22-es Penske Fordja a levezető körön gyulladt ki, de ő is megúszta karcolás nélkül.

Pocsékul alakult a Team Hezeberg 26-os Toyotájával debütált Danyiil Kvjat napja is.

Az orosz versenyző mindössze 43 kört tudott megtenni a felfüggesztés meghibásodása miatt.

Az első szakaszt Chase Briscoe, a másodikat pedig Christopher Bell nyerte.

Az alapszakasz összetettjét tekintve Chase Elliott már 125 pontos előnnyel bír a másodikként jegyzett Blaneyvel szemben.

A Cup mezőnye legközelebb augusztus 7-én, a Michigan International Speedwayen csap össze.











Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy