IndyCar: Több évre hosszabbított Callum Ilottal a Juncos Hollinger Racing
A Juncos Hollinger Racing hivatalosan bejelentette, hogy jövőre is marad a csapat kötelékében Callum Ilott.
A JHR 2017-ben jelent meg az NTT IndyCar Seriesben részidősként, két évvel később pedig az Indianapolis 500-on azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy a kvalifikáción Kyle Kaiser jóvoltából Fernando Alonsót és a McLarent kiütve verekedték be magukat a 33 fős mezőnybe.
Ezt követően viszont egészen a 2021-es idény hajrájáig kellett várniuk arra, hogy újra a bajnokság rajtrácsán legyenek.
A nagy visszatérést Portlandben ejthették meg Ilottal, aki végül nem csak befejezte velük a szezont, de egyben aláírt a komplett 2022-es idényre is.
Az idei év elmúlt tízenegy fordulóján a csapattal együtt folyamatos fejlődést mutatott be, noha a helyzete finoman szólva sem egyszerű, lévén az újonc pilótának még csapattársa sincs.
Az ígéretes közös program a legfrissebb fejlemények alapján pedig tovább folytatódik.
A szerződéshosszabbítás több évre – a hírek szerint minimum 2024 végéig – szól.
A 23 éves pilóta eddigi legjobb eredményének egy nyolcadik hely számít még a májusi, indianapolisi road-futamról.
Ricardo Juncos korábban úgy nyilatkozott, hogy a versenyzőkkel (szándékos a többesszám, mivel a gárda vizsgálja a kétautósra bővülés lehetőségét is) kapcsolatos döntést csak a szezon vége felé kívánják meghozni.
A korai bejelentésben lehet szerepet játszottak azon híresztelések is, miszerint a Chip Ganassi Racing pont Ilottot nézte ki a csapattal jelenleg nagyon csúnya válási procedúra kellős közepén lévő Alex Palou utódjaként.
Arról egyelőre nincs információ, hogy mindez az európai érdekeltségeinek végét is jelenti-e.
Ilott továbbra is a Ferrari Akadémiájának részét képezi, bár idén átmeneti évet tart, mivel az IndyCar kívül esik a maranellóiak hatáskörén, aminek következtében nem tudnak optimális támogatást nyújtani számára.
Ilott tavaly – Robert Kubica mellett – az Alfa Romeo hivatalos tartalékosa volt a komplett idényben, továbbá néhány pénteki szabadedzésen is vezethetett.
Idén májusban a Miami Nagydíjon is igényt tartottak a szolgálataira, szintén tartalékosi minőségben.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough