Ezért zárták ki Hamlint és Buscht – Még a NASCAR-t is meglepte az, amit az autókon találtak
A NASCAR Cup Series vasárnapi, poconói futamán Denny Hamlin ért célba elsőként, míg a második pozíciót csapattársa, Kyle Busch kaparintotta meg.
A leintést követő technikai ellenőrzésen azonban mindkét Joe Gibbs Racing autó megbukott, ami azonnali kizárást vont maga után.
Ennek következtében a győzelem az eredetileg a harmadik pozícióban zárt Chase Elliott (Hendrick Motorsports) ölébe hullott.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Chase Elliott: Nem érdemlem meg ezt a győzelmet
A NASCAR akkor csak annyi magyarázatot adott a döntésre, hogy a 11-es és 18-as Toyota elülső részén oda nem illő anyagot találtak.
Bővebben nem mentek bele a részletekbe, mivel nem tudták, hogy a JGR fellebbez-e.
Másnap azonban kiderült, hogy a csapat nem kíván élni ezen jogával, így már semmi sem állt a konkrétumok ismertetésének útjába.
A szervezet versenyzésért felelős alelnöke, Scott Miller a SiriusXM Radio vendégeként elmondta, hogy a verseny utáni ellenőrzés során a top 5-ben zárt autókat kivétel nélkül átvizsgálják, de csak az első két helyezettet csupaszítják le teljesen.
A szakember elárulta, hogy a JGR-esek esetében nagyon meglepte őket az, amit végül találtak.
Egy extra réteg fóliát fedeztek fel mindkét gépen pontosan ott, ahol a splitter az orrhoz csatlakozik. Ennek jelenléte aerodinamikailag is befolyásolta az autók viselkedését.
Arra a kérdésre, hogy Gibbsék másik két Toyotája, a diszkvalifikáció miatt negyedikként rangsorolt 20-as (Christopher Bell), valamint a hetedik pozíciót magáénak tudó 19-es (Martin Truex Jr.) számíthat-e rendkívüli ellenőrzésre, Miller nemleges választ adott.
„Az a hajó már elment. Nem vizsgálhatjuk át a teljes mezőnyt ekkora alapossággal, mivel akkor szerdára, vagy csütörtökre sem végeznénk.”
Hiába lett végül győztesként kihirdetve, Elliottnak sem kellett a legalaposabb szemlétől tartania.
A 9-es Chevy már rég átesett a sztenderd ellenőrzésen akkor, amikor világossá vált Hamlin és Busch kizárásának szükségessége.
„A procedúra befejeződött. Abban sem vagyok biztos, hogy a [Hendrick Motorsports] szállítókamionja egyáltalán a helyszínen volt-e még, amikor mindez kiderült.”
A JGR sajtóközleményben tudatta, hogy a ludas egyetlen, 5 cm széles, 14 cm hosszú és 0.3 mm vastag, átlátszó szalag volt.
A csapat elismerte, hogy nem fordítottak kellő figyelmet erre a területre és bocsánatot kértek a hibáért, egyúttal pedig biztosítottak mindenkit arról, hogy többet ilyen nem fog előfordulni.
A 11-est és a 18-ast mindettől függetlenül a NASCAR észak-karolinai kutatási és fejlesztési részlegére viszik, ahol a létező legalaposabb átvilágításon fognak átesni.
Ha itt is találnak szabálytalanságot, akkor további büntetésre számíthatnak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough