IndyCar: Newgarden a perzselő hőségben is oktatta a mezőnyt Iowában

Magabiztos győzelmet aratott az iowai duplaforduló első futamán Josef Newgarden.
A Team Penske kétszeres bajnoka a második pozícióból kezdhette meg a pokolian forró időben kiírt versenyt, először pedig a 21. körben, az első sárga zászlós szakasz után sikerült az élre állnia.
A komplett, 250 körös távot tekintve 208-on keresztül haladt a vezető helyen, majd a kockás zászló pillanatában nem kevesebb, mint 6.1784 másodpercet vert a mögötte célba ért Pato O’Wardra (Arrow McLaren SP).
Ennek révén Newgarden idei negyedik, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig a huszonharmadik győzelmét aratta.
Iowai statisztikái még ennél is lenyűgözőbbek.
A 7/8 mérföldes oválon szintén negyedik alkalommal tudott diadalmaskodni, amivel a pálya történetének eddigi legeredményesebb IndyCar-pilótája lett.
2015-től számolva ráadásul ő töltötte az élen az összkörszám több, mint 60%-át.
Mostani sikerének hála a Team Penske dominanciája is folytatódott, lévén az eddigi tizenegy versenyt tekintve ez már a hetedik győzelmük lett.
Newgarden és O’Ward mellett még a pole-os Will Power állhatott fel a dobogóra, egészen pontosan annak legalsó fokára.
Top 5-ös befutót hozott Rinus VeeKay (Ed Carpenter Racing), valamint Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) is. Utóbbi új-zélandi egyben a legutolsó olyan pilóta lett, aki körhátrány nélkül fejezte be a versenyt.
A botránya miatt kegyvesztett Alex Palou (CGR) a hajrában keményen harcolt a dobogóért, az erőteljes gumikopás miatt azonban be kellett érnie a hatodik pozícióval.
Az összetettet vezető Marcus Ericsson nagy eséllyel pályázott a pódiumra, de egy O’Warddal való csata hevében, a lekörözöttek között elszámolta magát, ráfutott a gumitörmelékre, innentől pedig teljesen kizökkent a ritmusból.
A svéd csak a kilencedik lett, Newgarden pedig már mindössze 15 pontnyira van tőle a tabellán.
A Team Penske maradék egyharmada, Scott McLaughlin szintén ígéretes teljesítményt nyújtott, egy meglazult kerék miatti rendkívüli kiállása viszont keresztülhúzta számításait és csak a huszonkettedikként zárt.
Legszívesebben elfelejtené a szombatot Colton Herta is.
Az Andretti Autosport üdvöskéje a tizenhetedik pozícióból rajtolva felküzdötte magát egészen a legjobb ötig, kuplunghiba miatt viszont extra hosszú kiállásra kényszerült. Innentől esélye sem volt a kiemelkedő helyezésre és csak a huszonnegyedikként rangsorolták, nyolc kör mínuszban.
Hasonlóan kiábrándító futamon van túl Simon Pagenaud, akinek nem csak a tapadásvesztéssel, de még defekttel is meg kellett küzdenie köszönhetően egy Takuma Satóval történt kontaktnak.
A Meyer Shank Racing pilótája huszonharmadik lett, hat kör lemaradásban.
A futamon két baleset történt Felix Rosenqvist, majd Ed Carpenter falazása által.
Szerencsére mindketten sértetlenül megúszták.
A futam legnagyobb sztárjaJimmie Johnson lett.
A Chip Ganassi Racing pilótája rögtön az elején megforgott, miután ráfutott a pitlane felé vezető utat elválasztó felfestésre.
Ezután viszont gyorsan összekapta magát és számos igazán látványos előzéssel kápráztatta el a rajongókat.
Az utolsó közel 80 kör sárga zászló nélkül telt el, viseltes abroncsain pedig már nem tudta kellőképpen tartani magát, így a tizenegyedikként ért célba.
A futam alatt összesen három pilóta tudott vezető pozícióba kerülni a már említett, 208 körön át domináló Newgarden mellett még 23 körig volt az élen Power, valamint 19-ig Johnson is.
A vasárnapi forduló magyar idő szerint 21:00-kor kezdődik, a mezőny nagy örömére már hűvösebb körülmények között.
A pole-ból újfent Power indulhat, aki mellé Newgarden csatlakozik az első sort teljessé téve.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough