Sajtó: A McLaren nem hajlandó kivásárolni Palou-t a ganassis szerződéséből

Ahogyan arra számítani lehetett, a Chip Ganassi Racing korlátozta Alex Palou adatokhoz való hozzáférését.
A spanyol versenyző körüli szappanopera egyre zavarosabb és egyelőre tippelni sem lehet arra, hogy mi lesz vele jövőre.
Mint ismeretes, másfél héttel ezelőtt a CGR közölte, hogy élnek az opciós jogukkal, aminek értelmében a regnáló bajnok 2023-ban is marad a 10-es Dallara-Hondában. Pár órával később maga a pilóta Twitteren tette közzé, hogy ő márpedig nem kívánja velük folytatni, ezzel párhuzamosan pedig a McLaren bejelentette a szerződtetését.
A wokingiak nem árulták el, melyik szériába szánják, csak annyit, hogy helyet kap a tavalyi F1-es autóval zajló tesztprogramban.
Jelenleg az ügyvédek kezében vannak a dolgok, a CGR viszont már most lépéseket tett és megfosztotta Palou-t az adatok távolsági elérésétől.
„Továbbra is ugyanolyan kommunikációt folytatok a csapatommal, a három mérnökömmel és a többiekkel” – idézte a 25 éves versenyzőt az Associated Press.
„Az igaz, hogy már nem férek hozzá az adatokhoz otthonról, amit teljesen megértek. Ez a normális. Én is ezt tenném, ha enyém lenne a csapat. Szóval igen, változás történt, de nem arról van szó, hogy nem vehetek részt a mítingeken stb., pusztán nincs jogosultságom néhány dokumentumhoz.”
Palou ugyanakkor leszögezte, hogy mindez egyáltalán nincs hatással a versenyeire.
„Felkészülés terén ugyanúgy voltam a szimulátorban, mint korábban, nálam van a laptomom is, szóval azt sem vették el. Minden oké.”
Palou azt állítja, a helyzet nem befolyásolta a csapattársaival való kapcsolatát sem.
Scott Dixon viszont elmondta, hogy Torontóban egyáltalán nem beszélt kollégájával, Jimmie Johnson pedig csak egy üzenetet küldött neki, ezt leszámítva azonban igyekezett kimaradni az egészből.
Egyedül Marcus Ericsson viselkedett vele úgy, mintha mi sem történt volna.
Kanadában maga Chip Ganassi sem szólt hozzá, beleértve a mérnökökkel való mítinget is, amelyen mindketten jelen voltak.
„Nekem semmi közöm ehhez, nem az én asztalom” – nyilatkozta Dixon, miután kiderült, hogy Palou adatokhoz való hozzáférését limitálták.
„Trükkös dolog ez. Itt a probléma, ugye? Ennek jelentős hatása van mindenkire nézve. Mindegy, hogy szponzorról, csapattagokról, vagy a Hondáról van szó, a legtöbb embert meglepetésként ért és felbosszantott. Nem tudom, miként kezelték ezt, de abban biztos vagyok, hogy már sokkal óvatosabbak, mint eddig.”
Felix Rosenqvist – aki jelenleg azért harcol, hogy megtartsa helyét az Arrow McLaren SP 7-es Dallara-Chevyjében – egyenesen úgy fogalmazott, azt sem zárja ki, hogy Palou jövőre sehol sem fog versenyezni.
Ennek kapcsán feltették neki a kérdést, hogy hosszútávú céljai (azaz a Formula 1) elérése érdekében hajlandó lenne-e egy teljes szezont partvonalon tölteni.
„Nyilvánvalóan nem, szerintem ennek senki sem örülne. Nálam minden a versenyzésről szól és ezt fogjuk csinálni jövőre is. Megmondom őszintén, fogalmam sincs, hogy mi lesz. Most csak a versenyzésre összpontosítok. Túl sok a zaj körülöttem, amit nem szeretek. Mindent a lehető legtökéletesebben akarok csinálni a pályán, a többi pedig a menedzsmentem dolga.”
A McLaren-bejelentés után rögtön elindultak a spekulációk arról, hogy Palou esetleg az F1-ben köthet ki.
Az AP erre irányuló kérdésére csak annyit válaszolt, hogy – ha minden az előzetes tervek szerint alakul – ő igenis tudja hol lesz jövőre.
Konkrétumról azonban nem volt hajlandó szót ejteni.
„Nem fogom elmondani, rendben? No comment.”
A sztori viszont egy újabb csavart is rejt.
A McLaren állítása szerint ők nem látták Palou jelenlegi ganassis szerződését, így a csapat opciós jogáról sem tudtak, ami egyébként a hírek szerint nem csak 2023-ra, de 2024-re is szól.
Az AP információi szerint emiatt Zak Brownék nem hajlandóak kivásárolni őt a szerződéséből, mivel abban a tudatban egyeztek meg vele, hogy a jövő évre már szabadon igazolható.
Mint pedig mostanra kiderült, ez nem fedi a valóságot.
Ha Ganassi belemenne abba, hogy anyagi ellenszolgáltatásért cserébe elengedi, akkor azt a pénzt magának a pilótának és menedzsmentjének kellene letennie arra a bizonyos asztalra.
Ahogyan tehát egy anonimitásba boruló csapatvezető nyilatkozott pár napja az Indy Starnak:
„Remélem Alex nem b*szta el a karrierjét.”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Zak Brown nem tudott Ganassi opciós jogáról, Palou-nak pedig lett egy második botránya is
>>>>>Rosenqvist nem zárja ki, hogy Palou sehol sem fog versenyezni jövőre

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough