„Nem adjuk fel” – Válságterven dolgozik a Toyota Kyle Busch érdekében

A Joe Gibbs Racing továbbra is egy helyben toporog Kyle Busch szponzorációs problémájának megoldását illetően.
A kétszeres Cup-bajnok által vezetett 18-as Toyotát hosszú évek óta támogató Mars Inc. az idei szezon végén távozik a NASCAR-ból, a csapat pedig nyíltan bevallotta, nem gondolták, hogy ennyire nehéz lesz megtalálni a cég utódját.
Egy biztos, a Toyota mindenképpen azt szeretné, ha Busch jövőre is maradna a márka égisze alatt.
„Ha nincs szponzor, akkor megpróbálunk valamiféle áthidaló megoldást találni” – nyilatkozta az NBC-nek a Toyota Racing Development elnöke, David Wilson.
„Vannak válságterveink. Nyugodtak vagyunk és minden lehetséges megoldást megvizsgálunk.”
A szakember azonban nem tagadja, van esély arra, hogy Busch másik gyártó csapatához igazolhat.
„Rossz helyzetben vagyunk, hatalmas hegyet kell megmásznI” – szögezte le Wilson, hozzátéve, hogy a JGR folyamatosan tárgyal lehetséges partnerekkel.
Néhány hete már szinte csak az aláírás hiányzott egy vadonatúj szponzori szerződésről, a meg nem nevezett vállalat azonban az utolsó pillanatban valami miatt mégis visszavonulót fújt.
„Minden este beszélek Joe Gibbsszel. Ez a legfontosabb dolog, amivel jelenleg küzdünk. Elszántságunk semmit sem változott, nem adjuk fel. Néha az ilyen üzleti megállapodások csak későn jönnek össze. Nem egyszerű. Borzalmasan érzem magam Kyle miatt, ő maga is elismerte, hogy a helyzet némiképp eltereli a figyelmét. Ő egy profi sportoló, aki ha felveszi a sisakot, akkor minden mást háttérbe szorít, ugyanakkor emberből van.”
Busch múlt hétvégén elismerte, hogy már több más csapattal is beszélt, de konkrétumokról egyelőre nincs szó.
Az egyik legtöbbet pletykált, potenciális hely a Stewart-Haas Racing 10-es Fordja volt.
Aric Almirola azonban az utóbbi időben egyre több olyan utalást tett, hogy korábbi terveivel ellentétben lehet mégsem vonul vissza. A hírek szerint ennek egyik oka, hogy a csapatnak szeretne segíteni, mivel az ő távozása esetén nagy valószínűséggel a Smithfield is dobbantana. Ennek révén pedig az autó – akárcsak a JGR 18-asa esetében – rendkívül komoly bajba kerülne.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough