Következetlen NASCAR: Immár a 11. csapatot büntették azért, amit Bell múlt héten megúszott

Húsz versenyhétvégét követően már nem kevesebb, mint tizenegy Cup-csapatot büntettek meg összesen tizenkét alkalommal leeső kerekek miatt.
A legutóbbi „áldozat” a Team Penske 2-es számú, Austin Cindric által vezetett Fordja lett, amelyről a múlt vasárnapi, New Hampshire Motor Speedwayen rendezett futam egyik kiállása után vált le a kerék még a pitlane-en.
Ezt látva a NASCAR a megszokott módon, négyfutamos eltiltással díjazta a crew chief Jeremy Bullinst, az első kerekek cseréjével megbízott Curtis Thompsont, valamint az autó emelését végző Patrick Grayt.
Érdekesség, hogy az egyetlen csapat, amely eddig szankció nélkül megúszta ezt a szabálytalanságot a Joe Gibbs Racing 20-as Toyotája lett.
A Christopher Bell nevével fémjelzett gépről az atlantai versenyen, szintén kiállás után esett le a kerék, a NASCAR azonban még csak szóbeli figyelmeztetést sem szabott ki.
A szervezet alelnöke, Elton Sawyer a döntést azzal magyarázta, hogy minden egyes esetet külön vizsgálnak ki.
Bellék esetében úgy ítélték meg, hogy a kerék lassan gurult, a környéken kevesen tartózkodtak, mindezek révén pedig nem jelentett biztonsági kockázatot.
Ennek ellenére számos kritika érte a NASCAR-t, mondván nem alaposságról, sokkal inkább következetlenségről van szó.
A szabálytalanság gyökere maga a leeső kerék, amit egységesen kellene büntetni kivételezés nélkül.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough