A NASCAR utcai futama elkaszálta Road Americát

Kedden délután jelentették be hivatalosan a NASCAR Cup Series történetének legelső utcai versenyét.
A 2023. július 2-án megrendezésre kerülő forduló helyszínéül egy 2.2 mérföldes, 12 kanyarból álló vonalvezetés szolgál majd Chicago szívében.
Ahogyan viszon arra számítani lehetett, a futam érkezése egyben Road America kaszáját is jelenti.
A létesítmény 1956 után tavaly került be újra a Cup menetrendjébe, méghozzá kiugró helyszíni nézettséget hozva.
Ez viszont nem lett elegendő a túléléshez.
„Ami Road Americát illeti, jövőre nem fogunk visszatérni” -erősítette meg a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Ben Kennedy.
„Nagyszerű partnereink voltak és fantasztikus futamokat rendeztünk azon a pályán az elmúlt pár évben. A rajongók szempontjából is nagyon népszerű volt. Sajnálatos módon azonban jövőre nem kap helyet a naptárban. Ez viszont nem jelenti azt, hogy soha többé nem fogunk ott versenyezni.”
Road America elnöke és ügyvezetője, Mike Kertscher nem palástolta csalódottságát.
„A NASCAR megmondta, hogy a jövőbeli terveik között nagy és drasztikus változások szerepelnek” – nyilatkozta az üzletember a Milwaukee Journal Sentinelnek.
„Ennek az is a része volt, hogy mi versenyt rendeztünk… Úgy érezzük, a tőlünk telhető legjobbat nyújtottuk és kimagasló versenyeket adtunk a nézőknek. Nincs szégyenkezni valónk, de vannak helyzetek, amelyek kívülesnek a hatáskörünkön. Megtisztelő volt a NASCAR Cupot két éven át a területünkön tudni és reméljük, hogy egy napon még visszatérnek.”
Egyelőre bizonytalan, hogy a NASCAR másik két nemzeti kategóriájának mezőnye ellátogat-e a pályára.
„Volt már pár megbeszélésünk arról, hogy mit tartogathat a jövő. Visszajön az Xfinity? Esetleg érkezik a Trucks? Mi örülnénk a lehetőségnek, ha megadatna. Felmérést készítettünk a rajongók között és 75%-uk azt a választ adta, hogy még akkor is támogatnának egy NASCAR-hétvégét, ha a Cup nem lenne a része. Úgy véljük, kötelességünk kiszolgálni a szurkolókat. Nagyon sok dolog terítéken van a naptárat illetően mindkét részről. Továbbra is szorosan követjük az eseményeket, hogy lássuk egy hajóban evezünk-e.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough