Zak Brown nem tudott Ganassi opciós jogáról, Palou-nak pedig lett egy második botránya is
Jelen állás szerint öt IndyCar-versenyzővel áll szerződésben a McLaren, ebből azonban csak ketten rendelkeznek biztosra vehető üléssel is 2023-ra nézve.
Alexander Rossi és Pato O’Ward az Arrow McLaren SP jövő évi kétharmadát teszi ki, míg a csapat 7-es Dallara-Chevyjét most vezető Felix Rosenqvist keményen harcol azért, hogy megtarthassa ülését.
A svéd – aki harmadikként zárta a múlt vasárnapi, torontói futamot – júniusban hosszabbított, azt viszont továbbra sem lehet tudni, hogy marad-e az IndyCarban, vagy visszaküldik a Formula E-be.
O’Ward már említett mostani ülése sincs viszont 100%-osan kőbe vésve.
Zak Brown elmondása szerint a mexikói hamarosan újra vezetheti a 2021-es F1-es autót, amivel tavaly decemberben Abu Dhabiban már körözhetett.
Ugyanezzel a versenygéppel körözhetett múlt héten Portimaóban az IndyCarban az Andretti Autosportot szolgáló Colton Herta is, valamint – ha minden jól megy, és itt különösen nagy hangsúly van a „ha” szócskán – Alex Palou is meg fogja kapni ezt a lehetőséget.
Az ifjoncok jövője attól is nagyban függ, hogy mi lesz a sorsa Daniel Ricciardónak.
Az ausztrál pár napja kijelentette, hogy a következő évben is maradni fog mostani munkaadójánál. Ezt pedig nem csak úgy mondta, lévén a hírek szerint 2023-ra neki van opciós joga.
„Elkötelezett vagyok a McLaren iránt a következő év végéig és nem távozom a sportból.”
Az Associated Press értesülései szerint Ricciardónak legkésőbb szeptemberig kell hivatalosan értesítenie a csapatát arról, hogy velük akarja folytatni.
Ezt azonban eddig még nem tette meg.
Egy F1-es ülés tehát a levegőben lóg és erre lassan többen pályáznak, mint a világbajnoki sorozat komplett rajtrácsának létszáma.
Az IndyCaron belüli mozgolódást tekintve a legnagyobb kérdőjel Palou, akinek helyzete pont az ellentéte Ricciardóénak. Az ő esetében a Chip Ganassi Racingnek van opciós joga, nem pedig fordítva.
Ehhez ragaszkodik is Ganassi.
A sztori mögött ráadásul személyes ellentét is feszül.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Rosenqvist nem zárja ki, hogy Palou sehol sem fog versenyezni jövőre
Brown és Ganassi régen még szinte baráti viszonyban állt egymással, valami azonban az utóbbi időszakban megváltozott.
Előbbi mindent megmozgatott azért is, hogy elhappoljon számos, élvonalbeli CGR-mérnököt, szerelőt, valamint magát Scott Dixont is. Az új-zélandinak ráadásul nem csak versenyzői ülést, de visszavonulása után még pozíciót is ajánlottak az AMSP vezetőségében.
Ezen törekvések nem jöttek össze, ugyanakkor tagadhatatlan, hogy felbőszítették Ganassit.
“Egyet mondhatok” – nyilatkozta még júniusban a veterán szakember.
“Régen megtanultam ebben az üzletben, hogy nem építheted a csapatodat úgy, hogy közben más gárdáktól veszel át embereket. A saját versenyzőidet, szakembereidet kell kinevelned.”
Most pedig itt az utóbbi idők legnagyobb IndyCar-botrányának számító Palou-ügy.
Ganassi szerint jogosan az övé a spanyol, a McLaren ugyanezt állítja, a végső szót pedig a dörzsölt jogászok fogják kimondani.
A szerződésekben foglaltakról egyáltalán nincs nyilvános információ, így virágzanak a spekulációk.
A legelterjedtebb verzió, hogy Ganassi átadhatja Palou-t, de csak busás összeg fejében.
Az eddig is eléggé zavaros sztorit pedig csak tovább bonyolítja, hogy az AP szerint Brownék úgy írtak alá a spanyollal, hogy nem is látták a jelenlegi CGR-kontraktusát. Meg voltak ugyanis győződve arról, hogy szabadon igazolható a jövő évre, mit sem sejtve Ganassi opciójáról.
Egyes információk szerint ráadásul nem csak 2023-ra, de még 2024-re is rendelkeznek ezzel a joggal.
Ez a fejlemény azt sugallja, hogy az igazi ludas a Palou-t képviselő Monaco Increase Management lehet.
Palou az elmúlt egy évben arról vált híressé, hogy előszeretettel hangoztatta, nem igazán hozza lázba az F1 és nagyon boldog, hosszú karrierre készül az IndyCarban.
Mostanra viszont kiderült, hogy ez nagyon messze állt a valóságtól.
„Jóval azelőtt tisztában voltunk az Alexben rejlő potenciállal, hogy rivaldafénybe került” – idézte a McLaren-bejelentés kapcsán kiadott közlemény az MIM alapító-vezérigazgatóját, Salvatore Gadolfót.
„Már három kontinensen jártuk be vele a sikerhez vezető utat. Az, hogy a McLaren-család tagja lett, egy újabb nagy lépés előre, mivel megnyitja a kaput a Formula 1 világába, ami minden autóversenyző álma és menedzsmentünk első számú célja.”
Az MIM neve már 2019-ben, majd 2021-ben is felbukkant az F1-es hírekben, miután belebegtették, hogy saját csapatot indítanak a királykategóriában. A potenciális pilóták listájának élén már akkor ott szerepelt Palou neve, ahogyan a cég által szintén képviselt Pascal Wehrleiné is.
A projekt végül elhalt, de az F1-es álmok nem.
Palou-nak ráadásul – O’Warddal és Hertával ellentétben – már most megvan a kellő szuperlicenc-pontja is.
Brown mindeközben nem tagadja a Ganassival való ellentéteket, azt viszont igen, hogy a megmozdulásainak személyes motivációja lenne.
„A küldetésünk az, hogy megpróbáljuk felépíteni a legversenyképesebb és legizgalmasabb csapatot a világon a rajongóink, szponzoraink és alkalmazottaink számára” – mondta a McLaren-vezér az AP-nek.
„Ennek eléréséhez a legnagyobb tehetségek kellenek.”
A játszma mindeközben egyre piszkosabb.
Ganassi és Brown háborúznak, Palou pedig egy második, kisebb botránynak is a főszereplője lett.
Kiderült ugyanis, hogy a YouTube-csatornája teljes mértékben kamu volt.
Az éles szemű virtuális nyomozóknak feltűnt, hogy a mindössze három videót tartalmazó felületnek nem kevesebb, mint 150.000 feliratkozója van.
Végül kiderült, hogy az ominózus csatorna eredetileg nem is Palou-é volt és korábban csalásgyanús iphone- és egyéb teszteket osztottak meg rajta.
Minden jel szerint – a YouTube szabályzatával ellentétesen – nemes egyszerűséggel felvásárolták a nagyobb követőtáborral bíró csatornát, ahelyett, hogy megpróbáltak volna önállóan felépíteni egyet.
Ez a módszer abból a szempontból aggályos, hogy konkrétan szponzorokat, partnereket verhették át a hamis népszerűség illúziójával.
A lebukás után a komplett tartalom törlődött.
Akit érdekel, az alábbi videóban bővebben tájékozódhat az esetről:
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough