NASCAR: Ettől a statisztikától le fogod dobni az ékszíjat

Szombaton, a New Hampshire Motor Speedwayen történelmet írt a NASCAR Xfinity Series.
A mérföldkőre azonban nem a verseny során, hanem kb. egy órával a leintés után került sor.
A futamot követő technikai ellenőrzésen csúnyán elbukott a harmadikként leintett Landon Cassill (Kaulig Racing), valamint a negyedikként célba ért Noah Gragson (JR Motorsports) autója.
Mindkettejük esetében ugyanaz volt az ok: a gép magassága nem érte el a szabálykönyvben meghatározott minimumot.
Ez Cassill 10-es Chevyje esetében a hátsó részt, míg Gragson 9-esénél az elejét érintette.
Ennek következtében a két pilótát azonnal kizárták, így a hivatalos rangsornak csak a legvégén, azaz a 37. és a 38. pozíciókban jegyzik őket.
Itt jön az érdekesség.
A széria 1982 óta íródó történetében ugyanis eddig még SOHA nem fordult elő olyan, hogy egynél több autót is diszkvalifikáltak volna egy futam után.
Sőt, a NASCAR teljes nemzeti porondját tekintve (Trucks, Xfinity, Cup) is egészen 1960-ig kell visszautazni az időben ahhoz, hogy megtaláljuk az eddigi utolsó, többszörös kizárással végződött, a bajnokságba beleszámító viadalt.
Hatvankét évvel ezelőtt, a Charlotte Motor Speedwayen rendezték meg először a NASCAR máig leghosszabb távú, 600 mérföldes futamát, a World 600-at (ma: Coca-Cola 600).
A szervezet a rajt előtt nyomatékosan közölte a pilótákkal, hogy a pitbe kifelé menet, biztonsági okokból szigorúan tilos érinteni a pálya melletti, homokos-kavicsos területet.
A figyelmeztetés ellenére Lenny Page, Junior Johnson, Paul Lewis, Bob Welborn, Richard Petty, valamint édesapja, Lee Petty egyaránt ráhajtottak, amit a NASCAR ígéretéhez híven ellentmondást nem tűrő kizárással honorált.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Allgaier győzött, Gragsont és Cassillt kizárták New Hampshire-en

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough