IndyCar: Herta a pole-ban, Palou vesszőfutása tovább folytatódik Torontóban

A kanadai Toronto utcáin megszakadt az IndyCar idei sorozata, miszerint valamennyi eddigi kvalifikáción más és más versenyző szerzett rajtelsőséget.
A szezon első duplázója Colton Herta lett, aki Long Beach után idei második, teljes eddigi főkategóriás karrierjét tekintve pedig a kilencedik pole-ját ünnepelhette.
Az Andretti Autosport ifjonca a mindent eldöntő Fast 6-ben 59.2698 másodperc alatt száguldott végig az 1.786 mérföld hosszú, 11 kanyarból álló pályán.
Herta 0.0894 mp-cel utasította maga mögé Scott Dixont a Chip Ganassi Racing 9-es Dallara-Hondájával.
A második sorból Josef Newgarden indulhat Alexander Rossi oldalán, míg a harmadikat a David Malukas – Scott McLaughlin duó teszi teljessé.
Az időmérőnek számos nagy vesztese volt.
Szerződésbotránya révén az utóbbi napok abszolút főszereplőjévé vált Alex Palou a második edzésen megtörte a 10-es Dallara-Hondát, csapatának pedig alig 2 és fél órája maradt arra, hogy a kvalifikációra megjavítsák.
A spanyol azonban nem sokáig örülhetett, miután rögtön a csoportkörében az autó megállt alatta.
Később Palou az Indy Starnak elmondta, a crew chiefjével együtt szenzorhibára gyanakodnak és nem hiszik, hogy a motor lett volna a ludas.
Ennek révén a (még) Chip Ganassinek vezető pilóta csak a 22. helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.
Még ugyanebben a körben Devlin DeFrancesco nekiment a 3-as kanyarban lévő gumibáláknak, amikor pedig megpróbált visszatolatni a pályára kis híján eltalálta őt a nagy sebességgel érkező Herta.
Az esetért a kandai áthajtásos büntetést kapott.
A manővert az Andretti Autosport újonca azzal magyarázta, nem tudott arról, hogy épp akkor jön valaki mögötte.
„Azon a részen áthajtani problémás” – mondta DeFrancesco.
„Nincs fényjelzés, nincsenek sportbírók, nincs semmi, ami figyelmeztetne.”
Nem sokáig maradt idő ezen rágódni, hiszen alig másfél perccel a szakasz vége előtt Kyle Kirkwood nagy erővel falnak csapta autóját, piros zászlót előidézve.
Az AJ Foyt Racing versenyzője sértetlenül megúszta a balesetet.
A történtek két legnagyobb járulékos vesztesége Graham Rahal és Will Power lett
Előbbi RLLR-es autója a hétvége eddigi részében ígéretes tempót mutatott és komoly esélye volt a top 12-be kerülésre is. Kirkwood csattanása miatt azonban keresztet vethetett az esélyeire és be kellett érnie a 14. rajthellyel.
Power úgyszint nagy lehetőségtől búcsúzhatott el.
A Team Penske-s bő három tizeddel gyorsabb volt a tabella élén jegyzett Hertánál, amikor kénytelen volt megszakítani a gyors körét.
Ennek révén ő sem mehetett tovább és csak a 16. pozícióból indulhat.
Kettejük közül iramodhat neki a távnak Pato O’Ward.
Az Arrow McLaren SP pilótája már az edzéseken is küszködött az autójával, pontos magyarázatot viszont nem tudott adni arra, hogy miért is nincs meg a tempó.
Egy biztos, a gond csak őt érinti, mivel csapattársának, Felix Rosenqvistnek nem voltak ehhez hasonló problémái.
A Honda Indy Toronto vasárnap, magyar idő szerint 21:00-kor rajtol el.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough