NASCAR: Bell nem kapott büntetést azért, amiért 10 másik csapat már igen

A NASCAR Cupban idén debütált Next Gen autókkal együtt érkeztek az egy anyacsavarral rögzített kerekek is.
Utóbbiak pedig a vártnál jóval nagyobb figyelmet kaptak a szezon eddigi részében.
A nem megfelelően feltett, emiatt menet közben leeső kerekek miatt már nem kevesebb, mint tíz csapatot büntettek meg, ebből egyet ráadásul kétszer is.
A szabály áldozatául esett már Kaz Grala (The Money Team Racing), Todd Gilliland (Front Row Motorsports), Corey LaJoie (Spire Motorsports), BJ McLeod (Live Fast Motorsports), Bubba Wallace (23XI Racing), AJ Allmendinger (Kaulig Racing), Denny Hamlin (Joe Gibbs Racing), Kyle Larson (Hendrick Motorsports), Chris Buescher (RFK Racing), továbbá a már kétszer is elmeszelt Justin Haley (Kaulig Racing).
A szankció minden esetben ugyanaz volt: négyfutamos eltiltás a crew chiefnek, valamint a szóban forgó kerékért felelelős szerelőnek és az autó emelését végző szakembernek.
A Cup múlt vasárnapi, Atlanta Motor Speedwayen rendezett futamán, közvetlenül a cserét követően a Joe Gibbs Racinges Christopher Bell 20-as Toyotájáról vált le az egyik kerék.
A NASCAR viszont ezúttal úgy határozott, nem ró ki semmilyen büntetést a gárdára.
Az eddigiek tükrében meglepő végkifejletet a szervezet versenyzésért felelős alelnöke, Scott Miller azzal magyarázta, hogy minden egyes eset külön elbírálás alá esik.
„Ez mindig is egy kemény döntés számunkra. Részletesen kivizsgáljuk a történteket és a következményeit annak, ha leesik egy kerék a pitlane-en. Nos, ha [Bell] kereke kétszer olyan gyorsan gurult volna és a fél mezőny kint van a pitben, akkor valószínűleg másként határozunk. Az incidens idején viszont alig volt valaki ott, a kerék pedig nagyon lassan gurult és nem is messzire. Mindig nehéz dolgunk van annak az eldöntésében, hogy mi az, ami átlépi a határt és mi az, ami nem.”
A Bell 20-as gépén dolgozó gárda összetételében múlt hétvégén jelentős változtatást hajtottak végre, miután számos szakembert kicseréltek az eredetileg a 23XI Racing 23-as Toyotája mellett dolgozókra.
A Bubba Wallace által vezetett autó gárdája az idei szezonban hibát hibára halmozott, így a felállás megváltoztatásától a helyzet javulását remélték.
Ironikus módon a hibát mégsem a 23-astól érkezett szerelő vétette, hanem egy köztiszteletben álló veterán.
AJ Rosini többek között a Chip Ganassi Racing IndyCar-alakulatánál is dolgozik Alex Palou autóján, emellett pedig idén három futam erejéig szolgált Wallace gépe mellett, pont egy szintén leeső kerék miatt felfüggesztett kollégája helyetteseként.
Ezen kívül Gatewayen és Sonomán Kyle Busch #18 JGR Toyotája körül is tevékenykedett.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough